dude80 Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Jeg følger en Tutorial og jeg får kjørt det enkle hibernate eksempelet. 1. Må de to filene hibernate.cfg.xml og contact.hbm.xml ligge under mappen /hibernateTest/bin ? 2. Jeg har lastet ned en Eclipse Plugin - Hibernate Synchronizer - skal jeg ikke slippe å ha alle hibernate driverne i prosjektmappen når jeg har denne plugin installert? Jeg får bare kjørt applikasjonen når jeg har driverne der, og det ser veldig rotete ut Endret 29. juni 2006 av dude80 Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Jeg følger en Tutorial og jeg får kjørt det enkle hibernate eksempelet. 1. Må de to filene hibernate.cfg.xml og contact.hbm.xml ligge under mappen /hibernateTest/bin ? 2. Jeg har lastet ned en Eclipse Plugin - Hibernate Synchronizer - skal jeg ikke slippe å ha alle hibernate driverne i prosjektmappen når jeg har denne plugin installert? Jeg får bare kjørt applikasjonen når jeg har driverne der, og det ser veldig rotete ut 6403608[/snapback] 1. Nei, så lenge hibernate.cfg.xml henviser til mappingfilene med riktig adresse så går det fint. hibernate.cfg.xml må ligge i roten av classpath. 2. Eclipse pluginen er vel bare aktiv når du jobber i Eclipse, ikke når applikasjonen skal bygges og kjøres. For ellers måtte du vel hatt med Eclipse pluginen når du deployer applikasjonen. Endret 30. juni 2006 av balletryne Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Har fiklet endel med Hibernate og kan virkelig anbefale å bruke annotations istedetfor xml mapping filer. Kan anbefale Hibernate Tools for å reverseengineere en database til annoterte java filer for bruk med hibernate. Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Ulempen med annotations er at du "binder" objektene dine til Hibernate. Hvis du bruker mapping-filer står du fritt til å velge bort Hibernate ved en annen anledning uten å måtte endre på objektmodellen. Klart, man må jo ikke endre på objektmodellen, men det er ikke spesielt pent å ha Hibernate-annotations hvis man ikke bruker Hibernate. Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Ulempen med annotations er at du "binder" objektene dine til Hibernate. Hvis du bruker mapping-filer står du fritt til å velge bort Hibernate ved en annen anledning uten å måtte endre på objektmodellen. Klart, man må jo ikke endre på objektmodellen, men det er ikke spesielt pent å ha Hibernate-annotations hvis man ikke bruker Hibernate. 6488933[/snapback] Er ikke hibernate annotations mer eller mindre JPA-kompatible? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå