Gå til innhold

meningen med livet

Anbefalte innlegg

en tripp bestående av 10 forskjellige psykadeliske stoffer kan kun bevises av 10 forskjellige psykadeliske stoffer, og vil variere fra gang til gang og person til person.

en kan ikke lese til seg slike bevis/erfaringsområder/bevissthetssprang.

men bare sitt med skjegget i postkassen og krev.

det handler om å avskrive ord og bilde/tanke og ferdes videre med det som kalles bevissthet, se hvor du ender opp da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

meningen med livet er pils, gitar, film og gjøre det stort... hehe

meningen med livet kan være mye sjukt da alt etter hva man gjør det til selv...for noen er nok meningen å pakke i seg så mye dop de klarer uten at livet "slutter" osv: P

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Vi er skapt, for å dø. Ironiskt

6405449[/snapback]

hehe. vi lever for og dø, å dør for og leve på nytt, å igjen leve til vi dør :!:

6405853[/snapback]

Leve på nytt, typiskt religiøst. Du blir ikke "gjenfødt" for å si det sånn. Og hvis du påstår det vil jeg gjerne se bevis.

Lenke til kommentar

Meningen med livet er hva du selv velger den skal være, det er ditt liv og opp til deg hva du skal gjøre med det.

Jeg har flere ting jeg ønsker å gjøre med livet mitt, og å få gjort de tingene er meningen med livet mitt.

Blandt annet å bidra til vitenskap og forsking på ett eller annet vis. Gjerne med å finne opp noe.

Å ha et kjekt og lykkelig liv (såklart).

Å forlenge livet. Genforsking og nanoteknologi ftw, livet er alt for kort.

Osv..

EDIT: Jeg føler det var veldig dårlig skrevet :hmm: .. oh well

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
Det er jo ikke noen "mening" med livet!

Litt enig med den der. Hvorfor må det være en mening med livet, er det ikke nok at man bare lever..

9287738[/snapback]

It's the questions that drives us. :cool:

Hadde vi bare alle hatt det godt her på planeten ville vi hatt ferre religiøse og ferre folk med spørsmål rundt dette med opphav.

Klat hvis apekatt A har det vondt, så vil den apekatten lure på hvorfor han lider, og da søker den naturligvis opp i hierarkiet etter en ansvarlig person, for sånn tenker vi apekatter, vi tror det er noen over som har ansvaret.

Hvis apekatt B har det godt på jorden, så vil den reise mindre spørsmål og bare leve livet. Men den vil være dummere enn apekatt A. Og så vil den muligens også akseptere den kristne troen som opphav til vår verden, for den har ikke behov for noe håndfast bevis siden den er lykkelig godtar den kristendommen.

Som sagt, det er ulykken som gjør at vi ikke kan godta alt som ikke er håndfast. It's the questions that drives us :cry:

Lenke til kommentar
Som et gammelt eple som råtner av tidens tann, er vi mennesker her på jorda for å bryte den ned, sakte men sikkert.

Vi fortærer hver eneste dag utrolige ressurser.

Vi er som maur

Cant think of anything else

9429656[/snapback]

Du snakker som om vi alle hadde blitt tildelt én oppgave vi skulle samarbeide om. Hvem tillegger du autoritet da? Gud, Naturen?

Lenke til kommentar

Hvorfor må det være en mening med livet?

Vi eksisterer fordi denne planeten har atmosfære, bra temperatur etc. etc.

Og fordi mikroorganisme har utviklet seg.

Selv vil jeg ikke at livet mitt skal ha noen bestemt mening eller utfall. Jeg vil ha fri vilje ellers takk :cool:

Lenke til kommentar

Har ennå ikke funnet noe overordnet mening med livet generelt...

er det ikke nok at man bare lever..

Nå vil vel det å dasse rundt uten mål og mening (å bare eksistere) være en litt stusselig tilværelse, så det er vel kanskje best at hvert enkelt individ finner det som gir mening i sitt eget liv.

Meningen med livet for min del er ihvertfall å ha det best mulig mens jeg lever. Så langt har det funket greit...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...