Gå til innhold

meningen med livet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel fra Hitchhikers guide... Så vidt jeg husker fant forfattern av boken opp dette tallet da han kikket ut av vinduet, så det er ikke noe "magisk" over dette..

Meningen med livet, thats a tough one.Livet har vel ikke egentlig en spesiell mening, men hvert individ lager seg opp sine meninger om hvordan de vil leve. Noen bruker penger på seg selv og familien, mener det er viktig, andre bruker penger på fest og moro. Det koker vel egentlig ned til hvordan kan man gjøre mest mulig ut av livet,s å lenge man har det i behold.

Høres rasjonelt ut spør du meg :)

Lenke til kommentar
Det finnes så mye bevis på at menneskets sjel er ikke-fysisk og kan faktisk aldri dø (kun kroppen som slutter å fungere eller skal vi si dør) ved forsøk og undersøkelser.

6511799[/snapback]

At du står frem med slike synspunkter står det respekt av. Jeg hadde ikke våget å si noe sånt til en sjel (ikke sjel som i det ordet du forbinde det med).

Din egen bevissthet, Hypernicus, er bare en illusjon. Du er ikke noe annet enn en klump med organisk materiale som en dag skal råtne og bli næring for andre organiske klumper. Ja, tanken er skremmende, men det er den fulle og hele sannheten. Noen klarer å leve med tanken, andre klarer ikke og tyr til kristendom eller lignende for å klare seg gjennom livet.

Lenke til kommentar
Det finnes så mye bevis på at menneskets sjel er ikke-fysisk og kan faktisk aldri dø (kun kroppen som slutter å fungere eller skal vi si dør) ved forsøk og undersøkelser.

6511799[/snapback]

At du står frem med slike synspunkter står det respekt av. Jeg hadde ikke våget å si noe sånt til en sjel (ikke sjel som i det ordet du forbinde det med).

Din egen bevissthet, Hypernicus, er bare en illusjon. Du er ikke noe annet enn en klump med organisk materiale som en dag skal råtne og bli næring for andre organiske klumper. Ja, tanken er skremmende, men det er den fulle og hele sannheten. Noen klarer å leve med tanken, andre klarer ikke og tyr til kristendom eller lignende for å klare seg gjennom livet.

6516551[/snapback]

Der har du det. Slike ting er forbanna vanskelig å forklare, jeg må ha snublet en million ganger mens jeg måtte forklare det der. Og ja, det er skremmende. Tanken gjør at jeg blir litt vel redd døden, ettersom døden bare er evig søvn, og ikke noe hokuspokus.

Lenke til kommentar

Ja, ofte er det best å ikke tenke i det hele tatt. Har nok rablet for mange filosofer som har gått dypt ned i disse tankegangene. Det som er værst, er at man bygger seg opp gjennom et helt liv, med alt man ønsker å eie. Hus, bil, interiør og diverse materiale. Paradokset med materialismen er at du plutselig ikke _er_ lenger. Og da kan denne oppbyggingen virke forgjeves. Når vi bygger oss opp, oppfører vi oss som om alt skal være evigvarende... :S

Lenke til kommentar
Din egen bevissthet, Hypernicus, er bare en illusjon.

Bevis det.

Du er ikke noe annet enn en klump med organisk materiale som en dag skal råtne og bli næring for andre organiske klumper.

Kroppen ja, men ikke sjelen ettersom den er ikke-fysisk.

Ja, tanken er skremmende, men det er den fulle og hele sannheten.

Påstår han som hverken kan bevise det ene eller det andre.

Noen klarer å leve med tanken, andre klarer ikke og tyr til kristendom eller lignende for å klare seg gjennom livet.

Det er fordi de fleste i denne verden ser på seg selv som bare en kropp uten sjel. De som gjør det er de som ikke takler dype spørsmål om sjel fordi det kræsjer med den virkeligheten de har bygget rundt seg. De som vet de har sjel overstyrer ikke andre mennesker med trussel, vold, mobbing, fordi det grunnleggende for mennesket i den fysiske verden er å oppnå lykke ved rasjonell egoisme. De fleste som bare ser på seg selv som noe fysisk prøver også å oppnå lykke, men det gjør de oftest på bekostning av andre - på den psykopatiske måten. Atomer har ikke rett til å leve, dvs dyr har ingen filosofisk grunnleggende rett til liv, mens mennesker har det ettersom sjelen eier kroppen den besitter. Sjelen pleier å overta kroppen litt etter litt som barn og aldri før. For da ville ikke moren eid fosteret i kroppen. Det fosteret er bare noe fysisk og derfor har moren full eiendomsrett over fosteret og kan med full rett ta abort om det av grunner er ønskelig.

Ettersom filosofisk og vitenskapelig kunnskap er begredelig her akter jeg ikke å legge ut informasjon nok til å skrive bøker.

Jeg la merke til at du skippa gladelig argumentene mine i en annen tråd om evolusjon, og derfor kaster jeg ikke bort mer tid og energi unødvendig. Du kom bare med det samme "naturlig" og "over tid" som hakk i plata uten å komme noen vei og unngikk desperat argumentene mine.

Diskusjon.no er heller ikke rette plassen å starte slike tråder hvor seriøse tråder som dette bare får overflatiske svar og til slutt ender med personangrep når argumentene har tatt slutt.

Lenke til kommentar
Din egen bevissthet, Hypernicus, er bare en illusjon.

Bevis det.

Bevis det motsatte. Hvorfor må jeg legge frem håndfaste beviser? Kan jeg kke ytre meninger uten at du skal drive etterforskning?

Du er ikke noe annet enn en klump med organisk materiale som en dag skal råtne og bli næring for andre organiske klumper.

Kroppen ja, men ikke sjelen ettersom den er ikke-fysisk.

Kan du greie ut om hva "ikke-fysisk" er for noe?

Ja, tanken er skremmende, men det er den fulle og hele sannheten.

Påstår han som hverken kan bevise det ene eller det andre.

Hva er det du har bevist da?

De som vet de har sjel overstyrer ikke andre mennesker med trussel, vold, mobbing, fordi det grunnleggende for mennesket i den fysiske verden er å oppnå lykke ved rasjonell egoisme.

Hvilken rett har du til å dømme mennesker med annen overbevisning enn deg selv på denne måten?

De fleste som bare ser på seg selv som noe fysisk prøver også å oppnå lykke, men det gjør de oftest på bekostning av andre - på den psykopatiske måten.

Folk flest i Norge er altså psykopatiske?

Jeg la merke til at du skippa gladelig argumentene mine i en annen tråd om evolusjon, og derfor kaster jeg ikke bort mer tid og energi unødvendig. Du kom bare med det samme "naturlig" og "over tid" som hakk i plata uten å komme noen vei og unngikk desperat argumentene mine.

Jeg skrev to veldig lange svar til deg i går kveld som du fortstt ikke har sett ser det ut som.

Lenke til kommentar

En GM (game master) på world of warcraft sa en gang til meg at meningen med livet var å spille mest World of warcraft.... å samle epic gear (veldig bra utstur til characteren din)

Endret av xGerryx
Lenke til kommentar

For å la diskusjonen drive på: Vi kaller personen "Ola". Det eneste som gjør Ola til den han er, er hjernen (som er et resultat av evolusjon). Det er hjernen og hjernen alene som utgjør Ola. Resten av kroppen kan du se på som en tank med drivstoff. Hjernen til Ola er kunnskapene hans, synspunktene hans, hans talenter, og personligheten hans. Dette blir i religiøs sammenheng kalt for "sjelen".

Hjernen er et komplekst organ som gjør at du tenker. Litt for mye. Det den ikke er kompleks nok til å gjøre, derimot, er å skjønne. Den klarer ikke å forstå at når man er død er man borte. Finito. Død. Siden hjernen bare er vant med dette livet, kan den ikke fatte noe annet, derfor er den fast bestemt på at den selv er overlegen, udødelig.

Når Ola dør, dør hjernen. Vinteren kommer, blomster og natur dør. Det er livssirkelen. Du er ikke mer betydningsfull enn en livløs stein i veikanten. Du er bare mer kompleks. Men du består tross alt av dødelig masse, og vil dø.

Lenke til kommentar
For å la diskusjonen drive på: Vi kaller personen "Ola". Det eneste som gjør Ola til den han er, er hjernen (som er et resultat av evolusjon). Det er hjernen og hjernen alene som utgjør Ola. Resten av kroppen kan du se på som en tank med drivstoff. Hjernen til Ola er kunnskapene hans, synspunktene hans, hans talenter, og personligheten hans. Dette blir i religiøs sammenheng kalt for "sjelen".

Hjernen er et komplekst organ som gjør at du tenker. Litt for mye. Det den ikke er kompleks nok til å gjøre, derimot, er å skjønne. Den klarer ikke å forstå at når man er død er man borte. Finito. Død. Siden hjernen bare er vant med dette livet, kan den ikke fatte noe annet, derfor er den fast bestemt på at den selv er overlegen, udødelig.

Når Ola dør, dør hjernen. Vinteren kommer, blomster og natur dør. Det er livssirkelen. Du er ikke mer betydningsfull enn en livløs stein i veikanten. Du er bare mer kompleks. Men du består tross alt av dødelig masse, og vil dø.

6522396[/snapback]

Klapp Klapp! :thumbup:

Godt å se noen intelligente mennesker her!

(Ikke ironisk)

No offence people :)

Endret av chapelle
Lenke til kommentar

meningen med livet er å skape, da tar en iallefall ikke feil.

vet ikke om det er noen vits i å diskutere for og mot. synes de fleste kunne spart seg for det. la folk finne ut selv og la folk slutte å drepe sjarmen i det, som de fleste har gjort. de som prøver å utvikle seg blir alltid drept av slike argumenter og blir kansje dårligere mennesker og oppgitte.

whats the frequensy kenneth?

chakraslovers.jpg

magnetic+electric=electromagnetic aka LOVE

til slutt ender du opp med 1000 metersblikket

img_hpb_traditional.jpg

og fortsetter

men husk

chakraene dine slutter å opphøre med engang en nonsjalant østlending sier nja.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Det er hjernen og hjernen alene som utgjør Ola.

Feil. For da må hjernen ha noen mystiske partikler som ennå ikke er oppdaget. Hvilke minstepartikler er det vitenskapen har oppdaget er det du vil mikse sammen for å skape bevissthet - for så å studere i laboratoriumet? Partikler har ingen funksjoner i seg selv. Det ble bevist ved Aspect forsøket. Verden er ikke mekanisk det har kvantefysikken bevist. For da ville mennesker ikke ha fri vilje, men være viljedeterminert. Dette har ingenting med religion å gjøre, men vitenskapelige fakta.

Det har blitt gjort seriøse studier av barn som husker tidligere liv av bl.a. Ian Stevenson, hvor det sjekkes grundig for at de umulig kan lyve.

http://www.healthsystem.virginia.edu/inter..._types.cfm#CORT

Lenke til kommentar

Feil. For da må hjernen ha noen mystiske partikler som ennå ikke er oppdaget. Hvilke minstepartikler er det vitenskapen har oppdaget er det du vil mikse sammen for å skape bevissthet - for så å studere i laboratoriumet? Partikler har ingen funksjoner i seg selv. Det ble bevist ved Aspect forsøket. Verden er ikke mekanisk det har kvantefysikken bevist. For da ville mennesker ikke ha fri vilje, men være viljedeterminert. Dette har ingenting med religion å gjøre, men vitenskapelige fakta.

Det har blitt gjort seriøse studier av barn som husker tidligere liv av bl.a. Ian Stevenson, hvor det sjekkes grundig for at de umulig kan lyve.

6523252[/snapback]

Det virker som om du blander sammen mye, her. :hmm:

Men allikevel, bevissthet er ikke en kriterie.

Lenke til kommentar

6523252[/snapback]

Nei det er ikke feil. Ingen kan komme her og batsant si at det er feil. Da må du legge frem bevisene dine, ikke bare henvise til nada informasjon.

Videre tror jeg ikke du helt skjønner hva bevissthet er for noe. Du spør etter hvilke partikler som skaper bevissthet? Da skal jeg si deg det samme nok en gang: Det finnes ikke bevissthet. For bevissthet er bare en illusjon. Hjernen din lurer seg selv til å tro at den og hele kroppen er en enhet. I realiteten er hjernen et kontrollorgan bygd opp av uendelig mange deler som jobber sammen. Det er samarbeidet som skaper illusjonen om at alt er en enhet, det du tror er en sjel fra en annen verden.

Lenke til kommentar
Hvorfor må jeg legge frem håndfaste beviser? Kan jeg kke ytre meninger uten at du skal drive etterforskning?

Da må du si det i posten i form at du tror det er slikt, og ikke skrive det i slik form at du hevder at slikt er det.

Kan du greie ut om hva "ikke-fysisk" er for noe?

Det er at det ikke er fysisk. To begrep dannet til begrepet "ikke-fysisk".

Hva er det du har bevist da?

Du skrev at det er den fulle og hele sannheten, eller vil du nå si i etterkant at du mente egentlig at du tror det er slik? De fleste i samfunnet bruker tro og viten om en annen slik at de til slutt ikke vet forskjellen på disse to begrepene. Når slikt skjer er man i en psykotisk tilstand. Da kan det som er sant være løgn og det som er løgn være sant for de som lider av de mest ekstreme tilfellene.

Hvilken rett har du til å dømme mennesker med annen overbevisning enn deg selv på denne måten?

Objekter bygget på atomer har ingen grunnleggende rett til å leve, mennesker har. Det er ingen annen som eier din kropp og kan gjøre noe som helst skadelig på den uten din samtykke, så fremt du har fri vilje (sjel). De som likevel påfører skade mot andre mot dems vilje er psykopater og eksisterer kun for å lage jævelskap for andre. Definisjonen på menneske er å kunne tenke rasjonelt og logisk. Psykopater er derfor ikke definisjonen på menneske og har ingen grunnleggende rett til å eksistere. Man kan gå så langt å hevde at de mest ekstreme tilfellene har "skader" på sjelen, eller ingen sjel i det hele tatt.

Folk flest i Norge er altså psykopatiske?

De som mener A==A! er det.

Lenke til kommentar
Det virker som om du blander sammen mye, her.

Men allikevel, bevissthet er ikke en kriterie.

Det virker som om du glemte å argumentere.

Å ta for seg hele vitenskapen er riktig for alt

henger sammen. Det finnes ingen fragmenter i viten

for da kan man ikke trekke den ene konklusjonen

etter den andre ustanselig. Det stopper aldri

hvor man plutselig må undersøke om de naturlovene

som finnes faktisk stemmer. Det trodde de irrasjonelle

gjaldt når Einstein fant ny uoppdaget viten, og

at Newton's gamle viten måtte erstattes, men det

er feil, for det Einstein fant ut gjaldt for

under andre premisser enn det man forutsatte

for Newton's teori. Ergo det som kan bevises

er sant og det som er sant kan bevises. A==A.

Det finnes ingen motsigelser i vakuum som

gjør at man må erstattet en viten med en annen.

Lenke til kommentar
Nei det er ikke feil. Ingen kan komme her og batsant si at det er feil. Da må du legge frem bevisene dine, ikke bare henvise til nada informasjon.

Når du arrogant ikke leser linkene jeg viser til eller besitter noe av den kunnskapen som finnes på disse linkene er det ikke rart du fremdeles sier "du må legge frem bevisene dine". For en som ikke bruker logikk er ingen bevis gode nok. De vil til og med ha bevis for et bevis, og beviser det noe ja så forlanger de et bevis for det også.

Videre tror jeg ikke du helt skjønner hva bevissthet er for noe.

_Tror_. Det er nettopp derfor man har logikk fordi det dreier seg om sikker viten. Det vil si å bruk fakta som premisser for å danne konklusjon som er viten.

Eksempel:

A er far G.

B er mor til G.

Ergo G er sønnen til A og B.

Noe annen måte er umulig for da bestrider det med A==A som er identitetsloven.

Du spør etter hvilke partikler som skaper bevissthet? Da skal jeg si deg det samme nok en gang: Det finnes ikke bevissthet.

Her hevder du noe som er en selvmotsigelse, A==A!.

Fri vilje forutsetter bevissthet, er man ikke bevisst kan man ikke ha fri vilje. De er uatskillelige. Du påstår at bevissthet ikke finnes, dette er hva man kaller konklusjon. Det betyr at man må bevise at det er sant. Det kan ikke bevises med fri vilje for du hevder jo at bevissthet ikke finnes. Hvordan kan du da _velge_ å si at det IKKE er sant? Du er tydeligvis tilhenger av A==A! som bygger på psykoser. De mest ekstremt psykotiske klarer ikke skille løgn fra sannhet og sannhet fra løgn. Slik vikler deg seg inn i en løg lag på lag til man ikke lenger er i stand til å tenke logisk for hele filosofien er bygget på A==A!.

Hjernen din lurer seg selv til å tro at den og hele kroppen er en enhet.

Dette er bevist ved OBE opplevelser. Spesielt NDE. Et eksempel er under operasjon da noen har vært nær døden og opplever en ut-av-kroppen opplevelse. De har sett alt fra et annen perspektiv enn de vill gjort om de fremdeles lå på bordet. De kunne beskrive detaljert etter operasjonen hvilke instrumenter som fantes og hvilke de brukte, og det uten å ha noe kunnskap om dette eller bli forutfortalt i hvilken rekkefølge tingene lå og når de ble brukt.

I realiteten er hjernen et kontrollorgan bygd opp av uendelig mange deler som jobber sammen.

Løgner! Det finnes ikke noe uendelig på endelig tid. Nok et bevis på at du er tilhenger av A==A!.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...