Gumpen Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 jeg tror at sjelen er som energi..det dør aldri ut, blir aldri borte/tomt..og det er fornybar. Jeg mener er at sjelen starter et nytt liv i en ny kropp..dette trenger ikke være religiøst, for det er like naturlig som at det finnes en sjel som at det finnes luft, energi, LIV..ikke sant? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 jeg tror at sjelen er som energi..det dør aldri ut, blir aldri borte/tomt..og det er fornybar. Jeg mener er at sjelen starter et nytt liv i en ny kropp..dette trenger ikke være religiøst, for det er like naturlig som at det finnes en sjel som at det finnes luft, energi, LIV..ikke sant? 6410176[/snapback] Leter du etter bevis eller støtte? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Tror Pettersmart regnet frem til at meningen med livet = 1. Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 jeg leter ikke etter noe..lurer bare på om noen er enige i min teori Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 jeg leter ikke etter noe..lurer bare på om noen er enige i min teori 6410218[/snapback] Aha. Personlig er jeg ikke er enig, men vil tro ganske mange er enige. Lenke til kommentar
Ronja Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Vi er skapt, for å dø. Ironiskt 6405449[/snapback] Sant, sant. Det er millioner og milliarder av sammentreff som har gjort av mennesker ble til (med mindre du tror på Gud). Det blir for usannsynlig at det skal være en dypere mening enn det som TLZ sier. Men hvis det faktisk var en mening så burde vi vel ha funnet ut av det til nå? Holder meg til 42, jeg. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Meningen med livet er som andre har nevnt; 42. Men det store mysteriet er. Hva er spørsmålet? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Meningen med livet mitt er å holde meg selv glad, hele tiden. Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 ja vi har funnet ut det bush :!: Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Siden alle vet at Google alltid har rett, er 42 meningen med/svaret på alt. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Det finnes ingen mening. Vi blir skapt, vi dør. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Meningen med livet er at det i det hele og store er ganske meningsløst. Vi har ingen funksjon, vi er her bare og ødelegger for resten av livet på jorda. Med andre ord, vi er et lite feiltrinn i evolusjonen. Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) vi er dyr..akkurat som løver og sånt..vi er bare smartere, men det vet vel alle. vi er den onde dyre sorten Endret 1. juli 2006 av xitto Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Jeg tror meningen med livet er å sanse (se, høre, lukte, etc.), tenke, og lære av erfaring. Gjennom dette mater alle levende organismer en form for kollektiv underbevissthet--eller "gud" om du vil. Sånn sett er de fleste mennesker bare verktøy for en høyere entitet vi selv er en del av--selv om vi ikke vet det--så sant man ikke oppnår en spirituell oppvåking og deretter realisere overmennesket. Endret 1. juli 2006 av Monster Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Meningen med livet vet jeg ikke. Men jeg gjør det beste ut av det og nyter det så godt jeg kan! Carpe Diem! Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Tror ikke det er noen mening jeg... Alt er bare helt tilfeldig. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Mener selv at det ikke finnes NOEN mening med livet. Vi ER her, og det er det. Har lest at noen mener at mennesket er en slags form for virus eller bakterier som jorden har fått.....nærmeste jeg kommer. I praksis vil evolusjonen prøve og feile med dna og vi er tilfeldigvis et av de eksperimentene som har klamret seg fast stort sett på grunn av at vi kan huske over tid og etterhvert har lært at man dør hvis man faller utfor fjell, prøver å sove i et bål eller snøen og så videre. Denne muligheten til å lære av egne dårlige erfaringer gjør at vi også kan lære å utrydde hverandre. Sånn sett er det jo en fordel at det finnes en egen overlevelsesmekanisme som utrydder et farlig virus/bakterie med tiden.....dvs oss. Kalles vel et immunforsvar, så med andre ord er vi både virus, bakterier OG immunforsvar mot oss selv. Ganske artig tanke, igrunn......... Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) jeg tror det er meningen av vi selv skal skape en mening med livet. Endret 1. juli 2006 av demille Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Meningen med livet er at det i det hele og store er ganske meningsløst. Vi har ingen funksjon, vi er her bare og ødelegger for resten av livet på jorda. Med andre ord, vi er et lite feiltrinn i evolusjonen. 6415929[/snapback] Tja, evolusjonen går vel bare ut på "survival of the fittest." Siden vi er best tilpasset for øyeblikket, kan vi bestemme over de andre, mindre intelligente dyrene. Evolusjonen har ikke noen "feiltrinn," de vil dø ut. (Noe vi selvsagt vil, men neppe før alle andre dyr har dødd ut.) Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Meningen med livet varierer fra person til person. EDIT; Hva er din mening med livet? Endret 2. juli 2006 av GameMaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå