vihovde Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Skal sette sammen en REN MP3 maskin med Windows 98SE eller XP Pro. Denne skal kobles direkte til mitt stereo anlegg, så til det trenger jeg ett brukbart lydkort som det går ann å koble til stereo anlegget. Hviket kort anbefales, uten at det koster for mye ??? På forhånd takk for hjelpen... Lenke til kommentar
Erra Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Spiller jo egentlig ingen rolle så lenge du skal koble den til et stereoanlegg... Da bruker du jo forsterkern på anlegget uansett... Greit og billig kort fra Komplett.no: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...16&GrpID=3&s=pl 139,- Kr Så kobler du bare en kabel på line-Ut og stapper andre enden i stereoanlegget ditt...voila! (Det er stereoanlegget ditt dette kommer an på, lydkortet sender bare signalene til det, resten er opp til stereoanlegget ditt) [ Denne Melding var redigert av: Erra på 2002-10-14 17:21 ] Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Soundblaster live! 5.1 player burde holde... Kan ikke finne noen grunn til å kjøpe noe dyrere enn dette. finner du et gammelt sb AWE 32/64 holder nok det også... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Jeg klarer ikke å høre noe som helst forskjell på et Soundblaster Live 1024, og et innebygget kort i hovedkortet. (jeg satt og switchet frem og tilbake mellom output fra de to lydkortene) Er det virkelig forskjell på lydkort? la oss si kort i <2000 klassen? Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Hvis du ikke klarer å høre forskjellen mellom et dyrt lydkort og et som er innebygd på hovedkortet har du enten et ræva anlegg eller dårlig hørsel. Skal du ha god lyd lønner det seg å bruke litt penger på lydkortet. Kan anbefale Creative Audigy serien som låter meget bra, har selv audigy plat. ex, noe jeg er meget fornøyd med. Creative har riktignok elendige drivere, men det er mulig å laste ned 3partsdrivere. Skal du spille mp3 bør du satse på audigy1 og ikke audigy2, da audigy2 har DRM som vil nekte deg å spille kopiert musikk. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Du skal vel være rimelig kresen for å være nødt til å bruke >2000kr på et lydkort når du skal spille av mp3 på et stereoanlegg! Det er da dessuten stor forskjell på de innebygde lydkortene rundt om på markedet. Skal du ha en "budsjett"-PC; bruk integrert lyd. Skal du ha "high-end"-lyd fra PC´en og har god råd så er sikkert SonicFury eller Audigy gode alternativer. Lenke til kommentar
barkindog Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-14 18:46, skrev scirocco:Hvis du ikke klarer å høre forskjellen mellom et dyrt lydkort og et som er innebygd på hovedkortet har du enten et ræva anlegg eller dårlig hørsel.Skal du ha god lyd lønner det seg å bruke litt penger på lydkortet. Kan anbefale Creative Audigy serien som låter meget bra, har selv audigy plat. ex, noe jeg er meget fornøyd med. Creative har riktignok elendige drivere, men det er mulig å laste ned 3partsdrivere. Skal du spille mp3 bør du satse på audigy1 og ikke audigy2, da audigy2 har DRM som vil nekte deg å spille kopiert musikk. Kan du komme opp med en link som underbygger påstanden din om at Audigy 2 ikke spiller kopiert musikk ? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-15 15:33, skrev barkindog: Quote: Den 2002-10-14 18:46, skrev scirocco: Hvis du ikke klarer å høre forskjellen mellom et dyrt lydkort og et som er innebygd på hovedkortet har du enten et ræva anlegg eller dårlig hørsel. Skal du ha god lyd lønner det seg å bruke litt penger på lydkortet. Kan anbefale Creative Audigy serien som låter meget bra, har selv audigy plat. ex, noe jeg er meget fornøyd med. Creative har riktignok elendige drivere, men det er mulig å laste ned 3partsdrivere. Skal du spille mp3 bør du satse på audigy1 og ikke audigy2, da audigy2 har DRM som vil nekte deg å spille kopiert musikk. Kan du komme opp med en link som underbygger påstanden din om at Audigy 2 ikke spiller kopiert musikk ? Jeg begynnte også litt å lure på det du sa der...har du en url som bekrefter dette?...har litt vansklig for å se hvordan det er mulig("lydkoder" i musikken som ikke kan spilles av i mp3-format???) Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-14 17:07, skrev vihovde:Skal sette sammen en REN MP3 maskin med Windows 98SE eller XP Pro. Denne skal kobles direkte til mitt stereo anlegg, så til det trenger jeg ett brukbart lydkort som det går ann å koble til stereo anlegget.Hviket kort anbefales, uten at det koster for mye ??? Har du optisk eller coaxial inngang på forsterkeren din? Dersom du har det, burde du kjøpe et lydkort med optisk/coax utgang også, feks dette. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-15 15:33, skrev barkindog:Kan du komme opp med en link som underbygger påstanden din om at Audigy 2 ikke spiller kopiert musikk ? http://www.theregister.co.uk/content/4/25852.html http://www.cl.cam.ac.uk/~rja14/tcpa-faq.html http://www.theregus.com/content/4/26387.html eller bare søk litt på google... Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-14 18:46, skrev scirocco:Hvis du ikke klarer å høre forskjellen mellom et dyrt lydkort og et som er innebygd på hovedkortet har du enten et ræva anlegg eller dårlig hørsel.Skal du ha god lyd lønner det seg å bruke litt penger på lydkortet. Kan anbefale Creative Audigy serien som låter meget bra, har selv audigy plat. ex, noe jeg er meget fornøyd med. Creative har riktignok elendige drivere, men det er mulig å laste ned 3partsdrivere. Skal du spille mp3 bør du satse på audigy1 og ikke audigy2, da audigy2 har DRM som vil nekte deg å spille kopiert musikk. Helt enig med deg! Merka så jævlig forskjell på Audigy og det innbygde på HK Spesielt når det gjelder innput'en (det gamle skurra og det nye er helt klart) Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Snakket med en som før hadde SB Live (eller var det Audigy?), men da han begynte med musikkredigering, byttet han det ut med et Waveterminal 2496 (dette er dyrt, det er bare for musikk, og det er for deg i dette tilfellet ikke noe å bry seg om). Han sa forskjellen ble (på en positiv måte) som natt og dag! Spesielt fikk headsetet bedre lyd. Men ikke kjøp SB. Det er alt for ressurskrevende og unødvendig om du bare skal koble til et stereoanlegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå