Gå til innhold

Vil studere psykologi

Anbefalte innlegg

Har nå valgt å ta meg et friår etter endt VGS av personlige grunner, men vil gjerne studere psykologi når året er omme. Jeg har hørt at en må ta noen kurs eller lignende før en i det hele tatt kan starte med studiet, stemmer dette? Og hvordan søker man, jeg skjønner ingenting på de nettsidene jeg har besøkt. Nå har jeg ingen rådgiver å gå til siden jeg ikke går på VGS lenger, så hadde håpet på noen svar her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå valgt å ta meg et friår etter endt VGS av personlige grunner, men vil gjerne studere psykologi når året er omme. Jeg har hørt at en må ta noen kurs eller lignende før en i det hele tatt kan starte med studiet, stemmer dette? Og hvordan søker man, jeg skjønner ingenting på de nettsidene jeg har besøkt. Nå har jeg ingen rådgiver å gå til siden jeg ikke går på VGS lenger, så hadde håpet på noen svar her.

6403340[/snapback]

Jeg regner med at du mener at du ønsker å studere profesjonsstudiet? Søknadsprosedyren har fram til nå vært at du tas opp på bakgrunn av karakterer på lærestedets introduksjonsstudium i psykologi (ettårig studium). Meg bekjent så er UiO i ferd med å endre dette, slik at alle søknader skal gå gjennom Samordna opptak, der søkerne altså rangeres på bakgrunn av karakterene fra videregående skole. Søkerne tas da direkte opp til cand.psychol.

Ellers så kommer visst UiB til å fortsette med totrinnsopptak (introduksjonsstudium --> cand.psychol.). Ta kontakt med lærestedet du ønsker å studere ved.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...