Republic3D Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Hvorfor kan ikke dette batteriet faktisk være 4800 mAh? Du får jo vanlige rechargeable AA batterier opp i 2700 mAh. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Hehe... da må batteriet være fryktelig mye større enn originalbatteriet, for teknologien i dette batteriet tillater ikke mye mer mah enn Canon sitt originalbatteri. Er uansett litt forskjell på ni-mh og lithium. Hadde det vært mulig, ville også andre produsenter ha laget batterier i samme størrelse med mye mer mah enn Canon sitt, men de man finner med høyere mah, er mye større enn originalbatteriet. Det vil følgelig kun passe til videokamera der man setter batteriet fast bak på kameraet, og ikke inne i kameraet som på 350D. Og ja, det finnes mye juks når det gjelder mah. Faktisk varer Panasonic sine AA batterier på 2100 mah, lenger enn alle andre batterier (selv de på 2700 eller mer). Panasonic hevder også at de skriver "ekte" mah på sine batterier i motsetning til veldig mange andre produsenter. Så pr. i dag tror jeg faktisk reell mah på AA batterier kun har nådd 2100mah. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Faktisk varer Panasonic sine AA batterier på 2100 mah, lenger enn alle andre batterier (selv de på 2700 eller mer). Panasonic hevder også at de skriver "ekte" mah på sine batterier i motsetning til veldig mange andre produsenter. Så pr. i dag tror jeg faktisk reell mah på AA batterier kun har nådd 2100mah. 6421756[/snapback] Jeg har selv Panasonic AA batterier som det står 2600 mah på... ifølge teorien din så skal de være sykt kraftige da? Lenke til kommentar
modin Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Hvorfor kan ikke dette batteriet faktisk være 4800 mAh? Du får jo vanlige rechargeable AA batterier opp i 2700 mAh. 6421663[/snapback] Ja men de vanlige AA batteriene er på 1.2 volt, så det er mye mer strøm i et 7.4volts på 800mAh enn på et 1.2volts batteri på 2700 mAh. Vi kan enkelt regne ut hvor mange ampere per volt hvert av de to batteriene tilsvarer hvis vi vil samenligne kapasiteten 800mah * 7.4v= 5920mAh mot 2600mAh* 1.2v= 3120mAh som du ser så har et NB-2Lh batteriene mye mer strøm enn et vanlig AA batteri hvis vi tar hensyn til det at det forskjelig spenning på dem. Så sånn sett overgår jo et N2Lh batteri på 800mAh vanlig AA batterier en god gang, et nb2l batteri på 4800mAh tilsvarer faktisk et AA batteri på 29600 mAh hvis vi hadde tatt hensyn til at de ikke har samme spenning og det finnes jo garantert ikke. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Tilbake til tråden: Jeg har bestilt et slikt tilbud fra Elkjøp, og på kvitteringen står det Sandisk minnekort iallefall. Hvilket type Sandisk-kort trenger jeg slik at hastigheten ikke er begrensningen ifht kameraet? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Faktisk varer Panasonic sine AA batterier på 2100 mah, lenger enn alle andre batterier (selv de på 2700 eller mer). Panasonic hevder også at de skriver "ekte" mah på sine batterier i motsetning til veldig mange andre produsenter. Så pr. i dag tror jeg faktisk reell mah på AA batterier kun har nådd 2100mah. 6421756[/snapback] Jeg har selv Panasonic AA batterier som det står 2600 mah på... ifølge teorien din så skal de være sykt kraftige da? 6421806[/snapback] Sikkert ny versjon som jeg ikke har fått med meg... jeg snakket om hva som ble skrevet og testet da 2100 mah batteriene kom ut. Lenke til kommentar
modin Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Tilbake til tråden: Jeg har bestilt et slikt tilbud fra Elkjøp, og på kvitteringen står det Sandisk minnekort iallefall. Hvilket type Sandisk-kort trenger jeg slik at hastigheten ikke er begrensningen ifht kameraet? 6422049[/snapback] På et DSLR har du buffer nok til en rundt 15 bilder, så det er kun etter at bufferen er full et eventuelt tregt minnekort vil begrense deg. Så det er stort sett hvis du har tenkt drive med sportsfoto at et tregt minnekort vil begrense deg, ellers vil du ikke merke forskjellen. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Det var ett ganske generellt utsagn modin. Ett forbrukerkamera har vel ikke mer buffer enn til mer enn 4-5 bilder i RAW format før det begynner å skrive til minnekortet. Dyrere kamera har større minnebuffer. Du kan selvsagt skyte jpeg bilder til den store gullmedaljen uten at de fleste kamera legger en begrensning... Lenke til kommentar
modin Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Det var ett ganske generellt utsagn modin. Ett forbrukerkamera har vel ikke mer buffer enn til mer enn 4-5 bilder i RAW format før det begynner å skrive til minnekortet. Dyrere kamera har større minnebuffer. Ok stemmer det at det blir en del mindre når man skyter raw, men det er jo ikke noe alle gjør. For meg er nok 4-5 bilder også nok, men det har jo veldig mye med hvilken fotostil man har. Jeg knipser nok bilder som om det skulle vært kostbar film i kameraet så jeg tenker meg litt om får jeg trykker. Hva skal man uansett med mange tusen bilder på hardisken, hvor ofte setter man seg ned for å se alle de rare (les:misslykkede) bildene man har tatt. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Jeg knipser nok bilder som om det skulle vært kostbar film i kameraet så jeg tenker meg litt om får jeg trykker. Hva skal man uansett med mange tusen bilder på hardisken, hvor ofte setter man seg ned for å se alle de rare (les:misslykkede) bildene man har tatt. Det er jo alltids en mulighet å slette de bildene som ikke blir bra også da? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 det eneste du trenger å tenke på når du kjøper DSLR, er hvordan kameraet er å holde i! Apropos diskusjonen rundt å lage en guide til "beste-dslr-i-den-og-den-klassen", så kunne kanskje dette vært hele guiden for førstegangskjøperen? Du har faktisk et aldri så lite poeng der :o) Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 hva med å kjøpe kameraet med minnebrikken for så å returnere kameraet innen 30 dager men beholde minnebrikken? hva tror dere elkjøp sier til det? står det noe i vilkårene at det ikke er mulig? Hadde det vært jeg som var markedssjef hos elkjøp ville jeg seff. hatt en slik begrensing, ellers taper de fort mange 100-lapper per kunde. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 hva med å kjøpe kameraet med minnebrikken for så å returnere kameraet innen 30 dager men beholde minnebrikken?6427183[/snapback] Tror din rett til rabatterte priser faller bort om du returnerer varen som utløste rabatten i utgangspunktet. Det vil si at du nok må betale mellomlegget for å få lov til å beholde minnekortet. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Det er jo juks, deep750 6427333[/snapback] helt enig med deg. har ikke tenkt til å gjøre det, kom bare til å tenkte på problemstillingen da jeg diskuterte tilbudet med en venn. Hvis det ikke står i "reglementet" til elkjøp, så vil de jo slite. Tror din rett til rabatterte priser faller bort om du returnerer varen som utløste rabatten i utgangspunktet. Det vil si at du nok må betale mellomlegget for å få lov til å beholde minnekortet. kravet er å kjøpe, noe du gjør. står ikke noe om 30 dagers retur. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Spania ja, onkelen min har hatt dårlige erfaringer der... Kjøpte et "orginalkamera" det stod jvc og alt slikt på det , og han har hatt gode erfaringer med det før. Han fikk opplyst 6mp , og masse ant, blandt annet spesialisert videokamera( ja dette er et av disse "smarte" kamera) og to minnebrikker, enpå 128mb og en på 512 fra Sandisk står det. Men nei, dette er ikke noe sandisk og i hvertfall ikke 512mb og 128mb. Så ikke stol på ting kjøpte i spania, for det kan rett og slett bare være tull for at de skal bli solgte. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Riktig som Litejk, bare at dette ikke bare skjer i Spania. Dette skjer i omtrent alle land i verden der man har funnet verdien i å lure godtroende turister som ikke har mulighet til å reklamere fordi de mest sannsynlig har dratt videre på ferieturen når de oppdager blemmen. Vær ytterst forsiktig når du er i utlandet. Det som virker for godt til å være sant, er gjerne det. Kjøp fra større, seriøse forretninger, for selv om det ofte ikke blir så mye billigere enn i Norge, så taper du ihvertfall ikke pengene ved å bruke de på et lureprodukt. Aller best, kjøp i Norge der du har fem års reklamasjonsrett og gode betingelser ellers. EDIT: Dette var et svar på Litejk sitt innlegg. Ser først nå at det jo er totalt off-topic Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 På markeder skal man være litt forsiktig, men jeg har vanskelig for å tro at det er vanlig å selge falske merkevarer i vanlige butikker i latinske land. De har riktignok mange slike varer der nede, men også der er det forbudt. Politiet har jevnlige razziaer på markedene, og bøtene er enorme for selgerene. For en gateselger er det enkelt (alt er relativt) å gjemme seg for statskassens inndrivere, men for en butikk er det umulig. Jeg tror de færreste etablerte butikker tar slike tjangser. En annen sak er at det likevel ikke er noe å tjene på å handle i Spania. Jeg blir stadig forundret over at spørsmål om prisene der nede dukker opp. Kjapp research på nettet vil fortelle deg om prisnivået i f.eks. Italia og Spania. Det er store land, og de har store butikk-kjeder med nettsider der også. Lenke til kommentar
CrazyDog Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 2. Hvor brukervennlig er kameraet? Jeg prøvde deriblant å få skjermen til å vise bilde på skjermen når jeg skulle ta bildet, men viste kun når kameraet hadde tatt bilde eller når jeg så på bildene i minnebrikken. Til og med selgeren (doh) ikke visste det, han sa bare at han hadde fått det til tidligere. På digitale kompaktkameraer kan man se bildet i displayet fordi de ikke har noen mekanisk lukker. Lyset treffer bildesensoren hele tiden og lukkertiden styres i softwaren. Et SLR-kamera har en mekanisk lukker, og dermed er det umulig å vise bildet på displayet før lukkeren har åpnet seg. Det er mulig det finnes noen SLR-kameraer som på en eller annen måte klarer å vise søkerbildet i displayet (f.eks. ved a speilet er byttet ut med en bildesensor), men Canon EOS 350D har ikke denne funksjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå