Gå til innhold

Canon 350D tilbud fra Elkjøp..

Anbefalte innlegg

Jeg har 350D og er veldig fornøyd. Blitzen virker fortsatt, til tross for gjentatt bruk :)

Det jeg trenger er å få byttet ut objektivparken min... Har to vid-moderat tele og en moderat tele - tele, alle med dårlig lysstyrke.

Det er slik at objektivene som er tilpasset liten sensor, ikke kan brukes på kamera med fullstørrelsesensor?

Er det noen ulemper med vanlige objektiver til et kamera med liten sensor? Det kan jo tenkes at jeg får meg en 5D en gang......

Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Absolutt ikke meningen å være frekk, men jeg tviler på at du trenger en 20D. Jeg er 100% amatør selv, men jeg jobber i en fotoforretning, liker å fotografere litt på hobbybasis, og har lært meg en del om kameraer de siste årene. For meg er en Nikon D50 mer enn godt nok. 

Hehe sant nok. Hvem trenger digitale kameraer? Film er evig bra nok :)

Jeg vet at 20D er ett proft kamera, med funksjoner som jeg antakeligvis vil aldri være borti. Men den har endel fordeler som å være mer solid og bedre ytelse.

Dog jeg drog det bare inn som ett eksempel.

6403318[/snapback]

Nikon D50 er også digitalt. Du har helt rett i at 20D i teorien er bygget mer solid og har blandt muligheten til å ta 5 bilder i sekundet mot 3 på 350D. :)

Lenke til kommentar

Objektivet som følger med, er ikke bra etter det jeg har lest.

For eksempel 350D har noe bedre ytelse (ikke siter meg her..) enn D50, men p.g.a dårligere linse hos 350D virker D50 bedre.

Joa, jeg vet at D50 er ett digitalt speilreflekskamera og ikke analogt.

Ikke for å være frekk, men akkurat det med film var tatt inn for å få med ett eksempel på at folk går gjerne etter mere enn de behøver :roll:

Utifra

https://prisguiden.no/vis_side_ved_side.p...lign=Sammenlign

Ser 350D bedre ut.

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar

Det blir litt feil å bedømme kamerahusene 350D og D50 basert på objektivet som følger med.

Synes du kit objektivet til 350 er for dårlig, så la være å kjøpe den, evt. la den ligge, og kjøp et bedre objektiv.

Tommy

Lenke til kommentar
Jeg liker Canon. Egentlig har jeg mer lyst på en 20D, men den er for dyr.

Jeg kan ikke kalles for en amatørfotograf engang, dermed er sikkert 350D en  fin start.

Som mange har vært inne på tidligere i andre tråder, at du liker Canon bør ikke være argument for å velge Canon DSLR. Du bør like Canon 350D _bedre_ enn f.eks. Nikon D50, Olympus E-500 og E-330 (som tidligere nevnt er den hittil eneste DSLR med mulighet for å bruke skjermen som søker). På denne type kameraer er ergonomi mye viktigere enn "jeg liker Canon", og uansett hva du kjøper, får du ikke et dårlig kamera. Spesielt i entry-klassen, for en som ikke har mye erfaring, er det faktisk så enkelt at du bør kjøpe det kameraet som du liker best å holde i! Optikken som følger med er ikke allverden, men holder for mange, og kan jo heldigvis skiftes ut hvis man senere får andre behov. Uansett veldig kjekk å ha som backup-optikk, dersom noe annet ryker eller må på service...

Ut fra spesifikasjonene du lister virker kanskjer Canon bedre, men 8 megapixler fremfor 6 har ingenting å si, og de andre egenskapene har heller vesentlig effekt (med mindre det er den ene tingen du er på jakt etter, som raskere seriefoto). Nikon har bedre lysmåling, som ikke kommer frem her, og for mange også mye bedre ergonomi, som absolutt ikke kommer frem her. At kameraet er tyngre, er ingen ulempe! Som sagt, du gjør ikke noe dårlig kjøp uansett hva du kjøper, men det eneste du trenger å tenke på når du kjøper DSLR, er hvordan kameraet er å holde i!

Lenke til kommentar
det eneste du trenger å tenke på når du kjøper DSLR, er hvordan kameraet er å holde i!

6404078[/snapback]

Apropos diskusjonen rundt å lage en guide til "beste-dslr-i-den-og-den-klassen", så kunne kanskje dette vært hele guiden for førstegangskjøperen? ;)

Lenke til kommentar

Det ser ut til at du har bestemt deg for 350D dersom du kjøper speilrefleks.

Dette er et godt kamera på samme måte som Nikon D50, Olympus E-500, Pentax istDL og de andre kameraene i denne klassen.

Jeg vil anbefale deg å kjøpe kameraet hos en butikke som har kunnskapen dersom det finnes slike butikker hos deg da :).

Både Japan Photo og Elite Foto (helt sikkert andre også) har kjørt kampanjer på Canon 350D. Jeg ser minnekortet Elkjøp leverer med er 2 GB, jeg antar at dette er et tregt billig kort.

Jeg anbefaler heller et Sandisk Ultra kort eller ligende kort med samme hastighet.

Lenke til kommentar

Ja, 350D med 18-55 skal du vel nesten slite for å finne over 6000 kroner nå. Er man ikke komfortabel med å kjøpe et sted, kan man altså lett finne et annet. Du får ikke med kortet om du ikke kjøper fra kampanjen på Elkjøp, men dette er et kort som kan fås ganske billig andre steder. Du kan da også velge et raskere kort om du ønsker det, men untatt ved seriebilder eller overføring til datamaskin, vil du merke liten forskjell på et Extreme III, ultra II og et standardkort. Men gå for Sandisk eller Lexar for størst driftsikkerhet.

Lenke til kommentar

Litt off topic, men jeg så i Elkjøpt sin siste avis at de nå selger JVC videokamera med 20Gb harddisk. Det skulle være nok til 4,5 timer i FULL kvalitet.

Det sto ikke noe om hva slags kvalitet det var, men når jeg legger over fra DV tape, går det ca 13Gb pr. time, så helt full kvalitet kan det neppe være?

Tommy

Lenke til kommentar

Synes det høres ut som et godt tilbud, jeg... Har selv 350d og er strålende fornøyd. Har ikke merket noe problemer med blitzen, utenom at slike blitzer ofte gir litt lite og flatt lys (gjelder alle kamera m/innebygget blitz).

Mvh

Fready

Lenke til kommentar

Vel.. Jeg gikk til en fotosjappe jeg har brukt å være innom.

Kjøpte faktisk kameraet der, siden jeg fikk ett bedre tilbud.

Siden 350d ligger på 5700+ inkl. mva + frakt på nett, så fant jeg ut at det var like greit å kjøpe det i butikken. Jeg fikk en bra sekk med på kjøpet også ;)

Noe som faktisk er kult med kameraet, er at den bruker samme batteri og minnebrikke som min S50. Fattern kjøpte ett original batteri til meg i Spania på 4800mAH noe som vil sikkert være ekstremt bra å ha med 350D :D

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar
...fikk en bra sekk med på kjøpet også ;)

Noe som faktisk er kult med kameraet, er at den bruker samme batteri og minnebrikke som min S50. Fattern kjøpte ett original batteri til meg i Spania på 4800mAH noe som vil sikkert være ekstremt bra å ha med 350D :D

6418238[/snapback]

Jammen gratulerer med et flott kamera da :) Og det at du har samme batteri og

minnebrikke på kompaktkameraet og dette nye er jo bare helt enkelt genialt praktisk :)

Sehr gut. Enjoy.

Lenke til kommentar

Orginalt er det i hvertfall ikke da hadde det ikke stått fits Canon, men Canon sin logo. Desuten er det neppe et 4800 mAh batteri i og med at det største NB2L batteriene jeg har kommet over er på rundt 800 mAh (alle skjønner da at 4800 ikke ville være mulig i såfall er jo Canons orginal batterier elendig).

Det produsenten av dette batteriet rett og slett har gjort her er sansynligvis å gange ampere styrken med antall volt, slik at tallet på batterier er det antallet ampere det vil gi hvis spenningen transformeres ned til 1 volt (kan være praktisk hvis man skal samenligne kapasiteten til flere batterier med forskjellig spenning).

se her 4800mAh\7.4v= 648mAh Som er standard strømengde på et billig kopi av Nb2L.

Produsenter av billige produkter bruker gjerne slike triks i markedsføringen, i pc'ens barndom ble det feks solgt en del høytalere på mange tusen watt uten at de egentlig hadde det. Da ble det også brukt lignende omregningsformler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...