Gå til innhold

Nokia 6233 med lavt volum på mp3 avspilling

Anbefalte innlegg

Fikk denne i dag, og alt var bra heilt til eg fann ut at volumet ved bruk av headsett var veldig lavt. Derimot var volumet på radioen heilt ok. Noken som veit kva dette kan skyldast? Kan det være software problem feks? Veldig synd for denne telefonen var veldig bra ellers.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjelder dette de fleste mp3-sangene?

Mulig årsak er at forskjellige mp3-konvertere gir ulik resultat og innstillinger kan være forskjellig.

Lignende problemstilling er når man brenner en audio-CD med diverse mp3-er og volumnivået varierer på sangene.

Kjør da alle sangene igjennom 'Normalize' filteret (se Nero) med 20% RMS som gir normal/lik volumnivå på alle sangene.

Kjøper min N6233 i morgen! :thumbup:

Endret av hware666
Lenke til kommentar

Mulig årsak er at forskjellige mp3-konvertere gir ulik resultat og innstillinger kan være forskjellig.

Lignende problemstilling er når man brenner en audio-CD med diverse mp3-er og volumnivået varierer på sangene.

Kjør da alle sangene igjennom 'Normalize' filteret (se Nero) med 20% RMS som gir normal/lik volumnivå på alle sangene.

Kjøper min N6233 i morgen!  :thumbup:

6403250[/snapback]

Dette gjelder alle dei sangane eg har lagt inn ja. Det som er så rart er at volumet bli veldig høgt når eg lar den komme ut av høgtalarane på telefonen. Headsettet eg bruka er Sennheizer PX100.

Lenke til kommentar

Kjøper min N6233 i morgen!  :thumbup:

6403250[/snapback]

Dette gjelder alle dei sangane eg har lagt inn ja. Det som er så rart er at volumet bli veldig høgt når eg lar den komme ut av høgtalarane på telefonen. Headsettet eg bruka er Sennheizer PX100.

6403369[/snapback]

Hei, på min telefon blir volumet på musikkavspilleren omtrent like høyt som på radioen...

Lenke til kommentar

No har eg prøvd å justere volumet på mp3 filene, men problemet er der fortsatt.

Adapteren eg bruka til headsettet er av typen AD-15 og skal fungere med denne telefonen. Svært irriterande dette, for ellers likte eg det meste med telefonen. No blir den nok returnert desverre. Lite vits med ein mp3 spelar som er ubrukelig med skikkelig headsett. Faktisk langt høgare volum på min gamle 6230i.

Håpa noken har løysing på dette!

Lenke til kommentar

Fikk endelig min N6233 idag! Har ikke fått testet den så mye enda, men må bare nevne en flott detalje...den har nemlig støtte for Flash-filer (.swf)! :dribble:

Ok så til tråden...

Ved bruk av AD-15 adapter'en så er lydnivå avhengig av mp3-software på mobilen og hvilken type øretelefoner som brukes. (Øretelefoner med volum/forsterker er nok en fordel).

Men som du selv sier..det fungerer bedre på N6230i (da med samme øretelefoner går jeg ut ifra..) så da må problemet ligge i softwaren på N6233. Trolig vil det bli fikset i ny firmware-update..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...