Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

moppa mi gjør 60 er d normalt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men om du har en 2003 mod f.eks å den går i 60, da må man plombere den ned, er det ikke sånn?

6403504[/snapback]

Den er jo plombert orginalt da, så det du må gjøre er å ikke røre noe :)

6403560[/snapback]

Det er deg, som eiers ansvar, at mopeden går 45 - 50 km/t, om den kom 60 fra forhandler, så kan man faktisk få trimbot, og må risikere å betale hele boten selv.

Lenke til kommentar
Hmm, leste en annen plass at man kan klage..

Er vel litt vanskelig å få blombert en som går orginalt i 60 enda mere. Må vel tukle med forgasseren elns da..

6410396[/snapback]

nå er det vel sånn at de fleste speedometere på mopper er ufattelig unøyaktig!

Lenke til kommentar
bare lurer på om jeg kan bli tatt for trimming selv om jeg ikke har gjort d? fordi tsn er litt slitt i plombene? :hmm:

6402862[/snapback]

Du kan ikke bli tatt for trimming, men du kan få bot hvis du blir stoppet, og må sende sykkeln på verksted.

Lenke til kommentar
eldre mopeder går i ca 60 og det er lovlig.

For ørtende gang, mopeder har aldri hatt lov til å kjøre mer enn 50 km/t, og for nye er grensen 45 km/t.

6438697[/snapback]

Min kliss orginale Tempo fra 76' har alltid gjort rundt 60 (målt på gps), og endel fortere på tralle. Siden det ikke er muligheter for nedplombering, så sier statens vegvesen at den får gå slik som den gjør. Dette har de altså sagt når jeg har vært inn og snakket med de om det.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hvis du skulle bli stoppet av politiet, og de mistenker trim osv.

Da får du vel bare be dem pent om å teste den da! De gamle mopedene som TSX helt opp til 2000 modellen gjør vel det orginalt.

Men kan vel hende det dukker opp ei bot for brudd av fartsgrense :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...