groenlid Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) har bare et lite spørsmål, som jeg håper noen av dere har et svar på. Problemet mitt er som følger: Jeg har en mysql database og lignende, og skal ha det slik at man skal bare vise en tekst hvis $_COOKIE[bruker] er lik et bestemt treff i mysql-databasen. Problemet mitt er at cookien er med bare små bokstaver mens i tabellen står det med stor forbokstav. Finnes det en måte å inkludere stor forbokstav i formelen? Endret 28. juni 2006 av groenlid Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 $var = ucfirst($var); SELECT noe FROM tabell WHERE felt='$var'; Lenke til kommentar
trondes Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 hmm.. SELECT * FROM bruker WHERE navn = "NAVN" Ser vel ikke forskjell på store og små bokstaver? Lenke til kommentar
groenlid Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Blir det noe slikt da? $rad[til] = ucfirst($rad[til]); if($_COOKIE[bruker] == $rad[til]) { echo "jadda"; } Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Jepps... Trodde du skulle kjøre den i spørringen jeg Kan også gjøre slik da for å være sikker: if (strtolower($_COOKIE[bruker]) == strtolower($rad[til])) echo "jadda"; Lenke til kommentar
groenlid Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Jepps... Trodde du skulle kjøre den i spørringen jeg Kan også gjøre slik da for å være sikker: if (strtolower($_COOKIE[bruker]) == strtolower($rad[til])) echo "jadda"; 6402975[/snapback] oki. tnx zorac. fikk det til med denne: $cookie = ucfirst($_COOKIE[bruker]); if($cookie == $rad[til] or $_COOKIE[bruker] == $rad[til]) { Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå