Gå til innhold

Er Tohatsu Japansk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tohatsu er japansk så langt som jeg vet ja.

Hadde en 2004 Tohatsu 9,9hk før, og den drakk så sykt lite!

Mens en kompis har en 1996 Tohatsu 9,9, som drikker like mye som 2006 Tohatsu 30hk'eren min. Har ikke peiling hvorfor, men den drikker sykt.

Men så drikker ikke 30hk'eren min så sykt heller da, men er ganske mye forbruk for en 9,9hk'er.

Jeg syns det er bra motorer ja. Lett oppbygde, en drøm å skru på om noe skulle gå galt.

Grom lyd. Best effekt etter min mening.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en ny Tohatsu 9,9 totakt, selv om det var fjoråretsmodell så var den ikke tatt opp av esken før nå. Den brukte 8 liter i timen, på full gass. Det var ikke så dårlig. Det er andre 2 taktere som bruker mer. Men en 4 takter bruker halvparten (rundt 4 L) En ny 4 takt brukte ca 1 liter pr time i dorgefart. En Tohatsu 2 takter kommer vel på rundt 1,75-2 L Per time i dorgefart.

Lenke til kommentar
Jeg har en 40hk tohatsu 88 modell på en Shakespeare Clubman 14,3 fot.. På fult bruker motoren 10-15 liter  i timen.. Har lagt under 10l og faktisk.. Jeg ble helt forbauset da jeg hadde regnet med 30-40 l/t

6427419[/snapback]

tja vist eg ikke husker feil, så regner de halv liter pr hest. og med din 40 hester så kunne du kansje regna med ca 20 liter i timen

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Har en Tohatsu 9,9 fra 2001. Så langt har jeg kun skiftet impeller.

Eneste minus er at den bråker noe enormt.

6406873[/snapback]

då trur eg at ei pakning i svinghjulet er gåent trur eg det var iallefall det med meg! :D

6908324[/snapback]

Er det nokken som veit kordan man fjerner blombering i 9,9 tohatsu 99mod.??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er det noen som vet om Tohatsu er japansk? Er det bra motorer? Bruker de lite bensin?

6402809[/snapback]

Jeg har hatt tohatsu i mangen år, og har aldri hatt ett problem!! de er gode,driftsikre,raske, og påtetelige motorer! de er også de raskeste i vimenn testen... jeg syntes ikke de bråker mye i forhold til johnson gt! de bråker noe enormt! jeg fant raskt ut at jeg måtte gå over til tohatsu igjen..... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...