bubbe Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Hei, jeg har kjøpt en maskin i komponenter og strever litt med å få den til å fungere. Har satt sammen en del maskiner før, men det begynner å bli en stund siden og det er kommet en del nytt siden da. Denne maskinen består av: Hovedkort: Asus Mainboard P5WD2 S-775 I955X ATX Audio GbLAN SATA Retail Skjermkort: Asus GeForce 6600 256MB Silencer,EN6600,PCI-Express, Tv-Out/DVI-I, Retail ram: Crucial ddr2, pc4200, 1024mb, cl4, Unbuffered,1.8V,128Meg x 64, 240 prosessor: Intel Pentium 4 506 2.66GHz Socket, LGA775, 1MB, BOXED m/vifte strømforsyning NorthQ 4775-400, ATX 400W Silent, 140mm Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, PCI-E, 20/24pin Harddisk: Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ Trur ikke det skal være noen kompatibilitetsproblemer her, ihvertfall ingen som jeg har hørt om. Ellers er hovedkort, cpu, ram, skjermkort testet hos komplett.no Og skal være ok. Når man skrur på pc'en starter viftene, og det høres ut som harddisken også starter. Men om den ikke gjør det skal det jo alikavel bli skjermbilde. Men skjermen forblir svart. Det er prøvd forskjellige skjermer på den analoge utgangen, jeg har ikke hatt mulighet til å teste DVI-utgangen, men det skal vel ikke ha noe å si. Jeg har også prøvd begge pci-e-slot'ene på hovedkorte uten hell. Også er det et video-uttak på hovedkortet som også er testet uten hell. Jeg begynner mao. å bli ganske frustrert og klarer ikke å finne hvor problemet ligger. Er det mulig at det er strømforsyningen som forårsaker problemene? Eller kan det være testene fra komplett.no som er humbug'e? Noen som har noen forslag? Endret 28. juni 2006 av bubbe Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hei! Jeg vet at flere har hatt problem med den typen strømforsyninger. Forsøk med en annen på minst 400W. (lån av noen du kjenner) Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
bubbe Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Hei! Jeg vet at flere har hatt problem med den typen strømforsyninger. Forsøk med en annen på minst 400W. (lån av noen du kjenner) Hilsen, efikkan. 6402561[/snapback] ok, har kommet fram til at det egentlig må være strømforsyningen som er defekt. siden den er det eneste som ikke er testet. Men siden resten av vifter og sånt startet tenkte jeg ikke det var særlig sannsynlig. Men verdt å sjekke. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hei! Jeg vet at flere har hatt problem med den typen strømforsyninger. Forsøk med en annen på minst 400W. (lån av noen du kjenner) Hilsen, efikkan. 6402561[/snapback] ok, har kommet fram til at det egentlig må være strømforsyningen som er defekt. siden den er det eneste som ikke er testet. Men siden resten av vifter og sånt startet tenkte jeg ikke det var særlig sannsynlig. Men verdt å sjekke. 6402817[/snapback] Ja du bør absolutt sjekke den. Jeg vet at andre har hatt akkurat samme symptom med den strømforsyningen, og den var synderen. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Oyvind85 Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Har hatt samme problemet selv da jeg kjøpte ny pc nettopp. Da var det minnet som var for nytt i forhold til hovedkortet. Siden et første som sjekkes under oppstart er minnet, og pcen stopper her, vil den ikke komme så langt som å aktivere skjermkortet ditt. Min løsning ble å sette inn et gammelt minne for så å starte opp pcen og sette opp innstillingene for det nye minnet manuelt. Da var det bare å sku av pcen og sette inn de nye brikkene og starte opp. Dette hjalp meg iallefall. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Har du prøvd og resette bios? Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Er det sånn at du ikke ser noe som helst på skjermen? Har du festet P4 kontakten fra psu til hk? Mange som ikke får skjermbilde på nybygd pc har glemt å sette i den, og etter det virket det fint. Hvis det ikke hjelper må du sjekke at skjermkortet sitter orntlig fast. Hvis ingenting av dette hjelper kan det hande at noen komponenter er defekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå