Gå til innhold

HTPC.. spille på denne med gamecube / konsoll

Sweet

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg står foran store forandringer på rommet.. blant annet og bygge meg en htpc og bruke min 19" lcd skjerm som "tv"... a denne blir stående ca 2 m unn senga blir ikke størrelsen noe problem... men det jeg tenkte mest på, er hvordan er det med å koble til konsoller og dvd spillere på tv kort?

noen som kan anbefale meg et godt tv kort? helst ikke altfor dyrt.

Som jeg da kan koble gamecuben min på :)

Mvh Sweet

EDIT: DVD spiller blir jo ikke nødvendig.. herregud jeg tenker ikke :p men hvordan kan man koble konsoller til tvkort=

Endret av Sweet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er rimelig sikker på at det skal gå smertefritt å koble til en konsoll til et TV-kort. (Rimelig sikker på at det er "vanlige" tilkoblinger, ala en vanlig TV.)

Det som også er lurt er å lese tester osv. av TV-kort.

Hardware.no & google are your friends :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg reger mede at det vil være litt tidsforskjell på signalene. D.v.s at det er en tidsfordrøyning på 0,5-1sek på signalene i fra konsollen. Dermed blir det vanskelig å få spilt via pc'en. Det finnes VGA-kabler , eller adaptere, slik at du får koblet konsollen direkte til skjermen.

Lenke til kommentar

forsinkelse? hvordan da tenker du på?

Jeg tenkte og kjøpe et Sapphire Theatrix Pro 550. Innvendinger?

Noen som har link til kabel jeg trenger for og koble gamecube til skjerm?

LCD Skjermen min har to innganger, DVI og D-SUB

Lenke til kommentar

ja den der kunne vært noe kgeel. men er det noen som selger den i norge eller må jeg kjøpe over nett?? kan evnetuelt vente med å koble gamecube til skjermen, fordi jeg ser mest film for tiden. men er greit når det nye zelda kommer ut, for det MÅ jeg ha :p hehee.. men er det noen som har noe og si ang Sapphire Threatrix 550 pro? har lest testene her på hw men ble ikke så myeklokere da jeg ikke har sett kortene i praksis.

mvh Sweet

Lenke til kommentar

Jeg har kortet selv, og opplever den nevnte forsinkelsen når jeg kobler til PS2. Kortet er kjempebra, fin fjernkontroll og bra funksjoner.

Du kan koble Gamecuben til via komponentkabelen.

Jeg har også Hauppauge WinTV PVR350 og en Plextor ConvertX PX-TV402U og opplever samme tingen med dem.

Jeg har den konverteringsboxen og vil anbefale deg å gå for den.

Playtec holder til i tvetenveien i Oslo, så det skulle vel ikke være så vanskelig å få kontakt med dem.

Lenke til kommentar
ja den der kunne vært noe kgeel. men er det noen som selger den i norge eller må jeg kjøpe over nett?? kan evnetuelt vente med å koble gamecube til skjermen, fordi jeg ser mest film for tiden. men er greit når det nye zelda kommer ut, for det MÅ jeg ha :p hehee.. men er det noen som har noe og si ang Sapphire Threatrix 550 pro? har lest testene her på hw men ble ikke så myeklokere da jeg ikke har sett kortene i praksis.

mvh Sweet

6412150[/snapback]

Bygde jo pc til fattern med samme kort vet du.. Her er litt erfaringer:

+ Både TV og Radio Tuner

+ Medfølger god fjernkontroll med MASSE knapper!

+ Utrolig bra bildekvalitet, når jeg kobla opp maskinen med dette kortet på TVen så det nesten "bedre" ut enn analog TV-kvalitet

- Kortet blir ganske varmt, så dette er ingenting for overklokkere! Neida.. hehe :tease:

- Noe problemer med å sette det opp i Media Center (fant ikke alle kanalene, og jeg fant ikke ut hvordan jeg skulle stille dem inn manuelt). Mulig det bare var jeg som var uheldig da.

Alt i alt et ganske bra kort :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...