Gå til innhold

Doom/Stoner-musikktråden

Supernaut_

Anbefalte innlegg

Khlyst - Chaos is My Name

chaos2.jpg

Fyttirakkern så grusomt støgt, jævlig, ekkelt og disharmonisk. En bisarr og grusom blanding av drone doom, improvisert støy, ambience og black metal. Dette er enten noe du elsker eller hater, det går ikke an å være likegyldig med denne plata. James Plotkin (Khanate, O.L.D., Locus Eaters++) og Runhild Gammelsæter (Thorr's Hammer) har spydd ut årets mest motbydelige album. Fikk laveste karakter i nyeste Scream Magazine. Jeg elsker dette sjuke jævla helvetet her.

http://www.plotkinworks.com/currentactions/index.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Earth leverer ny plate snart! Info:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
EARTH completes new release

Southern Lord recording artists: Earth have finished the recording and mastering of their latest album tentatively entitled: " Hibernaculam". The audio material consists of (3) old Earth classics redone in a different, stark and clean tone (ala the "Hex" material) plus the track "A Plague of Angels" which was previously available on a rare tour only 12". The album will be a special dual CD/DVD "hybrid". With the audio mentioned above on one side and a Earth documentary filmed by Seldon Hunt on the other. The documentary features many interviews with Dylan Carlson and live footage from the groups 2006 European tour.

Track-listing is as follows:

CD SIDE:

1. Ouroboros Is Broken

2. Coda Maestoso In F (Flat) Minor

3. Miami Morning Coming Down

4. A Plague of Angels (2006 mix)

DVD Side:

- Earth Documentary with interviews and live footage (filmed by Seldon Hunt)

Håhå, dette har jeg trua på! Earth er helt fantastisk dejligt. :love:

http://www.myspace.com/earthofficial

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hohohoho! Elsker denne typen musikk!! Mine favoritter er bla.

Sleep

Electric Wizard

Saint Vitus

Spirit Caravan

Cathedral

Witchcraft

andre mer rein stoner:

Kyuss

Monster Magnet

Black Sabbath tas som en selvfølge dersom de egentlig går under denne sjangeren...

Synest absolutt at denne sjangeren fortjener mer oppmerksomhet, spesielt i norge. HAIL DOOOOOM!!! :devil:

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å kjøpe dopethrone LP'n men de har den ikke ikke inne noen steder. Den er jo limited edition og det finnes bare 1000 eksemplarer av den :dribble: Noen som vet hvor jeg kan få tak i den? Hadde hvert sjukt morsom å ha den på LP

Endret av Schafferer
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Ramla over Doom for noen uker siden og ble veldig interessert. Ble totalt forelska i denne type musikk.

Har ikke fått sjekka så mange band innen sjangeren enda, men Ahab, Agalloch og My Dying Bride er snaks! Besøker myspace sidene deres veldig ofte og¨må bare høre om igjen og om igjen. På tide å skaffe seg noen plater ASAP.

Lenke til kommentar
eyey. får prøve å få i gang litt her.

Kjøpte akkuratt den nyeste monster magnet skiva i dag. Synes den er knalltøff, blandt en av de beste. Cyclone er så sinnsykt deilig. noen andre som har fått sjekka den ut?

Gratulerar med ein knakandes flott avatar. I følgje dei som har peiling er Clutch eit av verdas aller beste band. Den nye Monster Magnet-plata hamnar nok i hylla når studielånet tikkar inn i januar, eg har sett den har fått god kritikk så dette lover bra.

Lenke til kommentar

Electric Wizard, Monster Magnet, Fu Manchu Clutch og fiffige Kyuss er kjekt.

Nei, jeg er fullt klar over at et par av disse bandene ikke er hva dere vil kalle "stoner", men i mangel på bedre sjanger, legger jeg disse her, til deres beskuelse.

Endret av Hylo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...