Gå til innhold

Hvor lang tid bruker du på å barbere deg?

Gamlemor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Omtrent 2-3 minutter ville jeg tro. Gjør ikke så mye ut av det, rasper litt rundt i fjeset mens jeg dusjer. Har en sånn Bjørn Borg krem også, står ikke noe på den, men tror det aftershave. Den funker rimelig greit, pleier å kjøre bånn johnny på den så det ikke skal klø så forferdelig

Lenke til kommentar

heh, det virker som at noen bryr seg om trynet :p Jeg dusjer alltid først, tar på skum før sjampo. Når jeg er ferdig med dusjen, barberer jeg vel på 15-20 sek, tørker meg og bruker iskaldt vann for å skylle fjeset. Det hele er vel over på 2 minutt eller no om morran. Har vel lært litt gjennom fallskjermhopping :D

Om kvelden (om vinteren, når jeg skal ut i kulda dagen etter) kan jeg bruke opptil 5 minutter, og etter trening går det opptil 10 minutter. Skjønner meg ikke helt på de som separerer barbering fra dusjing (leif?), trynerasket blir jo mye mykere av litt tid med vann og barberskum... Det skal jo alltid være et speil i dusjkabinettet.

Lenke til kommentar

Tja, jeg vil si mellom 5 og 10 minutter jeg. Dusjer alltid førs jeg. Vasker meg i ansiktet.

Kjører en god del skum i hånda. Baker det litt rundt imellom hendene. Så fører jeg på Skummet over kinnskjegget (Det er viktig å dra med fingeren langs med kinnskjegget fra øverst til nederst, for å få alle hår rette. Da blir det enklere å barbere, og det ser penere ut). Siden fordeler jeg skum på kinnene, haka, halsen og til slutt overleppa. Så setter jeg vennet i vasken til det maximale varmt, for så å holde høvelen under vannet et par sekunder tilden blir rykende varm. Så shaver jeg kinnskjegget først ovenfra og ned, så shaver jeg fra nede ved kjeven og opp til kinnskjegget. Dette for å få med de strie, små hårene som ligger tett inntil huden of rett nedover. Så shaver jeg fra kjeve-festet og til haka. Så den delen under underleppa. Fra øverst til nederst. Så kommer halsen sin tur. Fra nederst til øverst i en sakte med fast move. Så er det overleppa. Tar alltid å shaver mot strømmen. Altså mot retningen av bartehårene. Da går det lettere. Tilslutt er det finpussen. Drar langs kjevekanten bort til haka for å få bort eventuelle hår der. Viktig å skylle høvelen mellom dragene. Hår kiler seg fast mellom bladene og da tar ikke høvelen så bra.

-Maanegahl

Lenke til kommentar

4-5 minutter med høvel og skum. Er så forferdelig kjedelig å barbere seg! Spesielt hvis du har litt lengre hår som ikke har lyst til å holde seg bak øra når man barberer seg. men heller sprette fra og få barberskum på hele seg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...