endrebjo Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Jeg tror maskinen bruker omtrent 1-2 minutter på å gjøre seg ferdig med hele trynet. Har aldri tatt tiden og bare står der til alt er vekke. Endret 28. juni 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 5-10 minutter rett etter dusjing. Bruker ikke aftershave eller andre produkter, så sparer litt tid (og masse penger) der. Barbermaskin har ingenting med barbering å gjøre, IMHO Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) 10-15minutt. Egentligt har eg ikke peiling,men tipper sån ca 10-15minutt. Endret 28. juni 2006 av terhi Lenke til kommentar
fompa Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Han mente vel kanskje hva den påvirker o.l.? Hva som er vitsen..? 6402683[/snapback] ja det var vel no i den duren jeg mente. noen tips til Barberskum og kremer etter jeg er ferdig? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Barbermaskin har ingenting med barbering å gjøre, IMHO 6402926[/snapback] Hææ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Er enig med JacEr der. Lenke til kommentar
irio Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Omtrent 2-3 minutter ville jeg tro. Gjør ikke så mye ut av det, rasper litt rundt i fjeset mens jeg dusjer. Har en sånn Bjørn Borg krem også, står ikke noe på den, men tror det aftershave. Den funker rimelig greit, pleier å kjøre bånn johnny på den så det ikke skal klø så forferdelig Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg har heller aldri hatt sansen for barbermaskin. Huden blir gjerne stiv og sjegget kan se ut som en snauhogget skog (satt på spissen). Lenke til kommentar
johnj Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 10-15 minutter vil jeg tippe. Ikke har jeg noengang timet meg selv i denne aktiviteten... ^^ 6402682[/snapback] Noe sånt her også, tenker jeg, da med maskin. Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 heh, det virker som at noen bryr seg om trynet Jeg dusjer alltid først, tar på skum før sjampo. Når jeg er ferdig med dusjen, barberer jeg vel på 15-20 sek, tørker meg og bruker iskaldt vann for å skylle fjeset. Det hele er vel over på 2 minutt eller no om morran. Har vel lært litt gjennom fallskjermhopping Om kvelden (om vinteren, når jeg skal ut i kulda dagen etter) kan jeg bruke opptil 5 minutter, og etter trening går det opptil 10 minutter. Skjønner meg ikke helt på de som separerer barbering fra dusjing (leif?), trynerasket blir jo mye mykere av litt tid med vann og barberskum... Det skal jo alltid være et speil i dusjkabinettet. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) 2-3 minutter. med høvel og skum. Endret 28. juni 2006 av andesam Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Barberingen i seg selv, bruker jeg ca. 2 minutter på. Så kommer kvisekrem og ansiktskrem utenom Lenke til kommentar
M-J Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 3-4 min i trynet. 10 min nede Lenke til kommentar
veos Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Nja, varierer i grunn.. Men tja, 2-3 minutter, og da får jeg med hele ansiktet, og greier. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 tja 5-10 min med maskin i dusjen . ble så lei av høvelen , selv om deg gir en mye bedre barbering da Lenke til kommentar
potetgullmannen Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 4-5 min i asniktet med gel! (tidenes opfinnelse!!) og høvel 10-20min der nede (er litt forsiktig der:P) Lenke til kommentar
Månegahl Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Tja, jeg vil si mellom 5 og 10 minutter jeg. Dusjer alltid førs jeg. Vasker meg i ansiktet. Kjører en god del skum i hånda. Baker det litt rundt imellom hendene. Så fører jeg på Skummet over kinnskjegget (Det er viktig å dra med fingeren langs med kinnskjegget fra øverst til nederst, for å få alle hår rette. Da blir det enklere å barbere, og det ser penere ut). Siden fordeler jeg skum på kinnene, haka, halsen og til slutt overleppa. Så setter jeg vennet i vasken til det maximale varmt, for så å holde høvelen under vannet et par sekunder tilden blir rykende varm. Så shaver jeg kinnskjegget først ovenfra og ned, så shaver jeg fra nede ved kjeven og opp til kinnskjegget. Dette for å få med de strie, små hårene som ligger tett inntil huden of rett nedover. Så shaver jeg fra kjeve-festet og til haka. Så den delen under underleppa. Fra øverst til nederst. Så kommer halsen sin tur. Fra nederst til øverst i en sakte med fast move. Så er det overleppa. Tar alltid å shaver mot strømmen. Altså mot retningen av bartehårene. Da går det lettere. Tilslutt er det finpussen. Drar langs kjevekanten bort til haka for å få bort eventuelle hår der. Viktig å skylle høvelen mellom dragene. Hår kiler seg fast mellom bladene og da tar ikke høvelen så bra. -Maanegahl Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Det kommer ann på hvor lang tid jeg gidder å bruke. I går brukte jeg 0.5 - 1 minutt. Men kan bruke 5-10 minutter også. Høvel. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 4-5 minutter med høvel og skum. Er så forferdelig kjedelig å barbere seg! Spesielt hvis du har litt lengre hår som ikke har lyst til å holde seg bak øra når man barberer seg. men heller sprette fra og få barberskum på hele seg Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Hvis jeg har god tid kan jeg sikkert holde på i 5-10 min. Men typisk 30sec-2 min når jeg har dårlige tid. (Som jeg pleier å ha...) Bruker maskin... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå