Gå til innhold

Hjelp! Vil ut av heimvernet!

PROuser

Anbefalte innlegg

:thumbdown:

Jeg har vært inne til førstegangstjeneste og satt på et kontor stort sett under hele tjenesten, nesten et år. (var admass for stabskp)

Men ca 5 år etter fikk jeg brev om at jeg var kommet inn i heimvernet!!

Dette liker jeg svært dårlig!

Har fått utstyr og er blitt inkalt til øvelse i august!!

Hvordan kan man slippe unna slikt? og hvordan kan en komme seg ut av hele Heimvernet?

Forsvaret = Norges STØRSTE barnehage

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor kan ikke folk bare akseptere den plikten de har når de blir kalt inn til slikt?

6417237[/snapback]

I dag har de fleste mulighet til å slippe unna hele førstegangstjenesten. Det kuttes ned på alt. Færre og færre må gjennom det.

De som kommer rett inn i heimvernet slipper unna med 6 mnd førstegangstjeneste, Og jeg har vært inne til vanlig 12 mnd førstegangstjeneste! Hvorfor skal de da ta meg inn i heimvernet etterpå?

Jeg regner med at jeg har tapt ca 300 000 kr på å gå inn i militæret!

Nesten alle kameratene mine har sluppet unna hele driten!!

Hvorfor skal det være så utrolig uretferdig!??

:mad:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Men hva skal man gjøre når man vil ut av hele HV?

:hmm:

6405958[/snapback]

Det går ikke. Har lest om folk som har nektet, sonet måneder i fengsel, vært i rettsal og lignende. Bare glem det. Staten har deg i saksa. Eller ikke :)

Endret av dan1el
Lenke til kommentar

Jeg vet om en fyr som dro et effektivt dimmetriks: Det første han gjorde da han fikk AG-en var å putte løpet i munnen foran offiseren. Rett hjem på første fly. Litt vel skummelt når det er skarpladd, men det er en fordel at ledelsen tror at det er.

Lenke til kommentar

På meg virker det som om alle som vokser opp nå kan kalles "TA-generasjonen". Dvs at de tar og tar og tar fra samfunnet, uten å gi noe tilbake i det hele tatt.

Staten gir oss gratis skolegang, fri legehjelp, og hauger av lass av andre tjenester. Hvorfor i alle dager er det galt om staten ønsker litt tilbake?

Jada, jeg vet vi betaler skatt. Men det skulle da jaggu bare mangle. Alle yter litt slik at alle skal ha det best mulig.

TA-generasjonen vil bare tjene penger for seg selv, aldri gjøre noe for andre. De setter seg selv høyest og gir blanke i alle andre.

Sånt gjør meg kvalm, rett og slett.

Skaff dere litt ryggrad og gjør som dere får beskjed om! Det er snakk om ei uke i året, i verste fall. Stort sett er HV en gang annet hvert år, eller sjeldnere. Jeg har vært i HV i 7 år, og har vært på 3 øvelser.

Edit: En ting man kan gjøre for å få en litt artigere HV-tjeneste er å melde seg opp som markør under øvelser. Dvs at du er fienden som lager helvete for de andre troppene. Jeg har vært markør de to siste gangene og det er utrolig gøy! (Bortsett fra når man løper rett inn i en klase med piggtråd, tror det bare er vått gress som gjør buksa våt, men finner ut litt senere at det er bena som blør...)

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
På meg virker det som om alle som vokser opp nå kan kalles "TA-generasjonen". Dvs at de tar og tar og tar fra samfunnet, uten å gi noe tilbake i det hele tatt.

Staten gir oss gratis skolegang, fri legehjelp, og hauger av lass av andre tjenester. Hvorfor i alle dager er det galt om staten ønsker litt tilbake?

Jada, jeg vet vi betaler skatt. Men det skulle da jaggu bare mangle. Alle yter litt slik at alle skal ha det best mulig.

TA-generasjonen vil bare tjene penger for seg selv, aldri gjøre noe for andre. De setter seg selv høyest og gir blanke i alle andre.

Sånt gjør meg kvalm, rett og slett.

Skaff dere litt ryggrad og gjør som dere får beskjed om! Det er snakk om ei uke i året, i verste fall. Stort sett er HV en gang annet hvert år, eller sjeldnere. Jeg har vært i HV i 7 år, og har vært på 3 øvelser.

Edit: En ting man kan gjøre for å få en litt artigere HV-tjeneste er å melde seg opp som markør under øvelser. Dvs at du er fienden som lager helvete for de andre troppene. Jeg har vært markør de to siste gangene og det er utrolig gøy! (Bortsett fra når man løper rett inn i en klase med piggtråd, tror det bare er vått gress som gjør buksa våt, men finner ut litt senere at det er bena som blør...)

6417590[/snapback]

Betaler nokk for å bu i norge.

INGEN skal bestemme over en persons liv.

Det er mitt liv og eg bestemmer over det,ikke staten!

Endret av terhi
Lenke til kommentar

6417590[/snapback]

Det er rimelig stor forskjell på å ikke gi noe tilbake i det hele tatt og å ville slippe militæret. Selv slapp jeg både militær- og siviltjeneste. Skammer jeg meg? Nei. Staten får mer enn nok skattepenger av meg.

EDIT:

Skaff dere litt ryggrad og gjør som dere får beskjed om!

Hvis ikke det er en selvmotsigelse så vet neimen ikke jeg ...

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Militæret er noe for de få som liker sånt, og ferdig med det. Per idag i Norge virker det som en oppdragelsesanstalt for mange og ett ENORMT pengesluk.

Jeg vil gå så langt som å påstå at man kunne legge ned dagens militær bare for å utdanne spesialsoldater istede.

Vår plikt for landet er å opprettholde det slik det er. Og det er ingen militærtrussel mot det. Det er MYE viktigere at vi får opp infrastruktur innen vitenskap etc. Så skal man virkelig tjene sitt land så bør man få seg en utdannelse.

At man tjener sitt land ved å sitte på ræva ved ett kontor eller spise mygg i ei myr er bare piss. Absolutt ingen tjener på det.

Og for de personene som vil ut av militæret, slå opp på nettet på "borderline personality". Da går du garantert ut. Samme hvilke gren av militæret du er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...