Gå til innhold

Heroes5 sender i hemmelighet informasjon til UBI

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig. Hadde de bare giddet å spurt først, ville det ikke vært noe problem, men når de henter inn innformasjonen uten at brukeren vet om det, ligner det på spyware. Jeg er kanskje litt paranoid, men jeg synes faktisk det hele virker litt misstenkelig. :hmm:

Lenke til kommentar
Enig. Hadde de bare giddet å spurt først, ville det ikke vært noe problem, men når de henter inn innformasjonen uten at brukeren vet om det, ligner det på spyware. Jeg er kanskje litt paranoid, men jeg synes faktisk det hele virker litt misstenkelig.  :hmm:

6406076[/snapback]

Like mistenkelig som at Steam henter informasjon fra PC-en din om allle spillene du har registrert på dem?

Lenke til kommentar
Enig. Hadde de bare giddet å spurt først, ville det ikke vært noe problem, men når de henter inn innformasjonen uten at brukeren vet om det, ligner det på spyware. Jeg er kanskje litt paranoid, men jeg synes faktisk det hele virker litt misstenkelig.  :hmm:

6406076[/snapback]

Like mistenkelig som at Steam henter informasjon fra PC-en din om allle spillene du har registrert på dem?

6407721[/snapback]

Nå er det lenge siden jeg har avinstallert Steam, så akkurat dette kjenner jeg ikke til, men hvis Steam henter ut informasjonen uten at brukeren vet om det eller har godkjent det, synes jeg det er ganske betenkelig også. Selv om den informasjonen som blir sendt (forhåpentligvis) ikke er personlig, så liker jeg slett ikke at vilt fremmede personer snoker rundt i min datamaskin uten at jeg vet om det. Som sagt likner dette på spyware, og jeg vil bli overrasket hvis de fleste godtar dette uten å stille spørsmål.

Lenke til kommentar
Lest hele avtalen? Eller trykket du bare accept? :p

6408154[/snapback]

Har ikke kjøpt spillet ennå. :tease:

Men for å være litt seriøs, så er det jo også et spørsmål om hva vi kan gjøre om vi ikke aksepterer EULA. Godtar en butikk å ta tilbake et åpnet spill? Hvis spillet er kjøpt over postordre så har vi vel angrerett (eller?), men da må vi betale porto for å sende det tilbake. Etter min mening er EULA langt ifra godt nok til å være bindende, for en slik avtale burde gjøres før produktet blir betalt.

Lenke til kommentar
hensikten med denne "spioneringen" er jo å gjøre spillene bedre. det er da ingen som taper på det!

6408353[/snapback]

Dette er noe av det jeg synes er mistenkelig. Hvis brukerne stod i sentrum og hensikten var å få mest mulig fornøyde kunder, skulle vel egentlig UBI legge seg flate og love en patch så snart som mulig når de ser at så mange brukere er negative til denne "tjenesten". Isteden prøver de å forsvare "tjenesten" på alle mulige måter uten å bry seg om at mange er misfornøyde.

Du har nok rett i at ingen taper på det, men synes du ikke at prinsippet om personvern er viktigere enn å gjøre et spill bedre?

Lenke til kommentar

På samme måte som jeg kan si nei til en undersøkelse om feks. "hvilken brus jeg liker best" ønsker jeg også å slippe å bli automatisk med i slike spillundersøkelser bare fordi jeg bruker produktet. At man får spørsmål om frivillig å være med er helt greit. At man automatisk blir overvåket er svært betenkelig. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

"user agreement"-greiene er jo bare til for at de skal klare å lure inn slike greier. Tåpelig at info som avviker fra "standard" ikke istedet blir gjort lettere tilgjengelig for kundene. Selv om dette ikke er noe jeg har et problem med akkurat nå, så forstår jeg at folk er skeptiske til at selskaper knytter seg mer og mer opp mot private datamaskiner. Like greit å uttrykke misnøye for slikt med en gang, istedet for at vi til slutt sitter og må blottlegge alt vi vil holde privat til hvem som helst.

Lenke til kommentar

Enig, helt tåpelig å starte å krangle på dette.

Alle som blir utsatt for dette har valgt det selv via å godta bruker-avtalen når de installerer spillet.

Dessuten, hva er det så kritisk med at UBI får vite hvor lenge du har spilt osv?

This information includes stats on how long you play our games, how often, when, etc. According to the Heroes of Might and Magic V EULA (End User Licence Agreement) which must be agreed upon installation of the game, Ubisoft has the right to collect limited data based on user behavior.

UBI er langt fra de eneste som gjør dette. Stream (Half-Life 2) har blitt nevnt. Microsoft med Windows XP SP2 er ikke noe bedre. Ei heller kommer Microsoft Vista til å bli bedre.

"Uskyldig" datainfo som sendes til produsentet er mer og mer vanlig. Dessuten, ikke nok med at vi godtar at dette gjøres, men vi kan tilogmed hindre det via Firewall.

Er det noen som kan saksøke noen her, så er det UBI som kan saksøke de brukerne som har godtatt å sende informasjon, men som hindrer dette ved firewall.

Det er intet mindre enn avtalebrudd. Vi utelater å gjøre ting i en avtale vi selv har godtatt.

Stopp å lek Amerikanere ved å bli paranoid og tro at saksøking er løsningen på alt. Jeg fatter ikke at noen i det heletatt kan være kritisk til UBI. Vi *har* godtatt å sende denne infoen for svarte svingene.

Lenke til kommentar
Alle som blir utsatt for dette har valgt det selv via å godta bruker-avtalen når de installerer spillet.

Som sagt, får vi som har åpnet spillet men som ikke godtar disse "shrinkwrap" avtalene pengene tibake og kan returnere spillet?

Lenke til kommentar

Som sagt, får vi som har åpnet spillet men som ikke godtar disse "shrinkwrap" avtalene pengene tibake og kan returnere spillet?

6426433[/snapback]

Jada, som leverandør til spillet har jo alle butikkene godtatt også en tilsvarende avtale. Men som vi vanlige brukere, har vel også butikkene bare sagt "whatever" og akseptert avtalen uten å lese den.

Men, hvor trasig skal en være? Gir du virkelig beng i spillet bare fordi det sender info til UBI på hvor mye du spiller, og når?

Common sence people!

Endret av Shicca
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...