xadox Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hei! Nå har jeg fått meg adsl fra NGT og jeg fikk med Speedtouchrouter som jeg hat koblet telio IP-telefoni på og det fungerer som det skal. Nå vil jeg kjøpe en trådløs router eller aksesspoint til min barbære datamaskin. Trenger jeg router eller aksesspoint bare? Skal bare ha den til den barbære datamaskinen? Evt. hvilket skal jeg kjøpe? mvh xadox Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hei! Nå har jeg fått meg adsl fra NGT og jeg fikk med Speedtouchrouter som jeg hat koblet telio IP-telefoni på og det fungerer som det skal. Nå vil jeg kjøpe en trådløs router eller aksesspoint til min barbære datamaskin. Trenger jeg router eller aksesspoint bare? Skal bare ha den til den barbære datamaskinen? Evt. hvilket skal jeg kjøpe? mvh xadox 6401338[/snapback] det er nok med access point........ de mest aktuele er: 1. Linksys 2. D-Link 3. NETGEAR Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Aksesspunkt er det du trenger, men de fleste som selges nå er kombinerte askesspunt med ruterfunksjonalitet (men det går selvfølgelig ann å slå av ruterfunksjonaliteten for å administrere nettverket eklere (f.eks. åpning av porter blir med en gang mer komplisert om du bruker mer enn èn ruter i nettverket). -Stigma Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Aksesspunkt er det du trenger, men de fleste som selges nå er kombinerte askesspunt med ruterfunksjonalitet (men det går selvfølgelig ann å slå av ruterfunksjonaliteten for å administrere nettverket eklere (f.eks. åpning av porter blir med en gang mer komplisert om du bruker mer enn èn ruter i nettverket). -Stigma 6401678[/snapback] he he..... "Stigma" ikke skrem folk med sånne detaljer access point jeg kan anbefale til deg "xadox", er: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306150&view=detailed Lenke til kommentar
mar Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Aksesspunkt er det du trenger, men de fleste som selges nå er kombinerte askesspunt med ruterfunksjonalitet (men det går selvfølgelig ann å slå av ruterfunksjonaliteten for å administrere nettverket eklere (f.eks. åpning av porter blir med en gang mer komplisert om du bruker mer enn èn ruter i nettverket). -Stigma 6401678[/snapback] he he..... "Stigma" ikke skrem folk med sånne detaljer access point jeg kan anbefale til deg "xadox", er: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306150&view=detailed 6401794[/snapback] Kan vell være smart å kjøpe et aksesspunkt med litt mer enn 1 port? Så kan han koble maskiner til med kabel uten å koble fra aksesspunktet. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Kan vell være smart å kjøpe et aksesspunkt med litt mer enn 1 port? Så kan han koble maskiner til med kabel uten å koble fra aksesspunktet. 6401851[/snapback] jeg tipper, hvis han har NextGenTel, så har han allerede router med 4 port(er)...... Lenke til kommentar
mar Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Kan vell være smart å kjøpe et aksesspunkt med litt mer enn 1 port? Så kan han koble maskiner til med kabel uten å koble fra aksesspunktet. 6401851[/snapback] jeg tipper, hvis han har NextGenTel, så har han allerede router med 4 port(er)...... 6401893[/snapback] Sier bare at han har Speedtouch, så det kan være en 510i eller 516i, og de har bare en port. Selv om han skulle ha 4 porter i dag, så er det mulig han en eller annen grunn må bytte modem/ruter av tekniske årsaker og da er han ikke garantert å få en med mer enn 1 port. Lenke til kommentar
xadox Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 jeg har den med 4 porter og jeg trenger ikke flere jeg bruker jo kun 2 av dem er linksys det beste alternativet å kjøpr? dekning stabilitet osv? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 jeg har den med 4 porter og jeg trenger ikke flere jeg bruker jo kun 2 av dem er linksys det beste alternativet å kjøpr? dekning stabilitet osv? 6430408[/snapback] Linksys er en av de mest POP blant folk.... selv bruker/brukte Dlink, men neste MIMO router og nettverk enheter blir fra Linksys..... har konfigurert noen få nå og alt gikk som det skulle..... Lenke til kommentar
xadox Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 er denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306150&view=detailed bra alternativ da? eller finnes noen bedre til litt mer penger? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 er denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306150&view=detailed bra alternativ da? eller finnes noen bedre til litt mer penger? 6430501[/snapback] hvis du ikke trenger router, så det OK valg. det kommer sikkert MIMO Access Point etterhvert (3 antenner), men spørs om du vil vente..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå