Ole-P Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Har problemer med en Golf2, der kjølevifta ikke starter. Bilen er en 90-modell 1,3L med digijet innsprøytning. Viften starter hvis man kobler den direkte til batteriet. Den starter ikke hvis man kortslutter noen av kontaktene på den ledningen som går til følerene på radiatoren. Noen som vet hva som er feil? Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
Twigz Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Har problemer med en Golf2, der kjølevifta ikke starter. Bilen er en 90-modell 1,3Lmed digijet innsprøytning. Viften starter hvis man kobler den direkte til batteriet. Den starter ikke hvis man kortslutter noen av kontaktene på den ledningen som går til følerene på radiatoren. Noen som vet hva som er feil? Takker for all hjelp. 6401181[/snapback] Hadde samme problemet på min golf2 87 mod.. Jeg bytta bare vifta (fordi den var gåen) og hele dritten. Mulig det hjelper og bytte ledningsnettet. Men fungerte igjen etter at jeg bytta alt. Bare pass på og få rektige konntakter til bilen. Fikk nemmelig med meg feil fra hoggern, men fikk mekka og triksa litt Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Sjekk sikring og rele. 6401745[/snapback] holder en knapp på bryteren som sitter i radiatoren jeg (høyresiden, sett fra bilens perspektiv).. neders på radiatoren der,så sitter det en thermobryter, som gjør at vifta slår inn når det blir for varmt Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Har hatt problemet samme problemet på en Transporter av 92 modell. Var smeltesikringer som var skrudd i en boks som var brent av. Såg ut som venlige metallplater men det var sikringene til viftene. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Dere vet vel ikke hva som kan være gale når det samme skjer med en 1990 Mercedes 230E? På verkstedet når vi eu-godkjente bilen, så sa de at vifta ikke slår inn før 120 grader. 3 dager seinere i tyskland på motorveien når vi stoppte, så nådde tempen 130-140 og begynte å koke.. vifta slo aldri inn.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 At vifta først skal starte på 120 grader høres suspekt ut, men som enkel feilsøking kan du jo først se om vifta får strøm, deretter sjekke om termostaten får strøm for deretter og teste vifta uten termostat. Når det kommer til testing så er det så enkelt som å starte bilen og la den gå på tomgang. Er det ingen luftgjennomstreømning i radiatoren så vil motoren koke etter en stund. Dette er en mye tryggere måte en å teste det ut på motorveien. Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Takk for hjelpen folkens! Etter noe feilsøking viste det seg at en kontakt hadde rustet i stykker(!?!), men nå er alt i orden. Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Kobla sammen kabelen med en skøtehylse, man tar hva man har :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå