runeron Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Heisann, Sitter her med en pc hvor cpu-lasten er mellom 30-80% i idle tilstand (Oppgavebehandling => Ytelse). Under "Prosesser" står det at en "ledig systemprosess" bruker 99% av cpu'en.. Har forsøkt meg litt og funnet ut at dersom jeg deaktiverer nettverkskortet, så forsvinner problemet. Installere drivere og programvare på nytt fungerte ikke. Maskinen er også scannet med Norman Antivirus og Ad-Aware uten noen mistenkelige funn. Nettverkskortet er D-Link 520 (Trådløst, 108mbps), og routeren er også D-Link. Jeg bruker nyeste driver fra D-Link sin hjemmeside. Er i tillegg svakt nettverkssignal på kortet (men en trådløs pc fra samme sted har sterkt signal). Dersom noen kan gi meg en dytt i riktig retning her, så setter jeg veldig pris på det. Skal demontere litt nå og forsøke en annen PCI-slot, og håper på svar i mellomtiden edit: Ingen forskjell etter å ha byttet pci-slot for nettverkskortet. Nettverksbruken (under Oppgavebehandling) er forøvrig 0% i idle også Endret 28. juni 2006 av runeron Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Når PC'en er ledig, er det helt normalt at 'System Idle' er 99% og hvis den ikke er det, vil du kunne se (samme plass) hva det er der bruker CPU'en (andre processer). Mao - hvis der er 'noget' der bruker 80% av CPU'en - da vil 'System Idle' stå på 20%. Hvis du ikke kan se, hva det er der bruker CPU tid - da må du sjekke grundigere efter spyware, spybots, virus osv. Husk å oppdatere til nyeste definationer. Kimmer Lenke til kommentar
runeron Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Hei, og takk for kjapt svar! Det jeg mente var at CPU-bruken er opp mot 80% når pc'en er idle (altså 20% idle). Alle definisjoner, etc er av siste oppdatering... Kan det være noe annet? Virker på meg som om nettverkskortet kan være ødelagt. Skal prøve å få tak i et annet dersom det ikke kommer flere forslag Endret 28. juni 2006 av runeron Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hvordan kan "ledig systemprosess" holde 99% av CPU og samtidig mener du å ha 80% last på CPU? Det er det jo ingen logikk i. Hvor tar du det 80% tallet fra? Som Kimmer sier så anngir "ledig systemprosess" hvor mye av CPU er som ikke brukes, sånn at det er klart. -Stigma Lenke til kommentar
runeron Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Ja, men cpu-bruken går opp og ned hele tiden. Den er sikkert ikke oppdatert like ofte, da. Kan være forklaringen. 80% kommer fra ytelse-vinduet. PC'en "henger" ofte også pga stor cpu last. Lenke til kommentar
bzerk Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Prøv å bruk enten trojanremover eller hijackthis som finner hva det skulle være av virus eller spyware. har bare link til hijackthis. LINK: Hijackthis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå