Gjakmarrja Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Da jeg starter på skole neste år, får vi utlevert en bærbar data og all undervisning skal foregå elektronisk. I denne anledning ønsker jeg å utvikle et program som holder orden på prøver, tester, karakterer, snitt, også hva jeg nå måtte komme på å ligge inn. Skal også ha varsling funksjon, og mulig jeg lager et notat program som organiserer word filer. Teknisk sett tenker jeg en string array som holder alle månedene, eller datoene det er lagt inn noe på. Dette bare skrives til en tekstfil, når programmet avsluttes og lastes på nytt ved start. Noe som i og seg selv er helt greit, men i lengden passer det ikke bedre med et database format? Jeg har ingen peiling på database, men har hørt ord som Access og Sql. Blir jo ikke snakk om noen online database, bare en fil liksom. Mulig denne filen kan lastes opp til en hjemmeside server (ftp) for å kunne synkronisere med eventuelt samme program på en stasjonær pc. Så spørsmålet er vel bare, er det noe nyttigt for meg å sette meg inn i "databaser" for å lage dette programmet. Eller funker array metoden helt greit, tviler på det blir så mye tekst totalt uansett. ? Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Å sette seg inn i databaser er lurt, du vil få bruk for det senere uansett Tenkte hva skal jeg med databaser når jeg begynte å kikke på sql, men nå går det nesten ikke et eneste program uten at jeg bruker database. Lær deg litt sql og bruk access database Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå