andbac2 Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hei! Lurer på om jeg har satt meg selv opp i en virkelig suppe her. Fikk ånden over meg her om dagen og oppdaterte firmware til den trådløse routeren min, Linksys WRT54G. Internett fungerte. Så tenkte jeg i samme slengen at jeg skulle forsøke å oppdatere firmware'en til adsl-modemet fra tele2, et Ericsson HM210di. Internett fungerte ikke. Har forsøkt å resette modemet, men uten hell. Etter dette forsøkte jeg selvsagt å skru av NAT/DHCP for å bridge modemet igjen. Det som også er spesielt er at jeg ikke kommer på internett dersom jeg bare kopler til modemet. Det jeg lurer på er om den "orginale" firmware'en som tele2 bruker til disse modem'ene ligger på nettet (har lett i hele dag, men uten hell) eller det er noen som har de, eventuelt kan lagre instillingene sine fra sin router og sende de til meg. HJELP ! På forhånd takk! Mvh, Andreas Lenke til kommentar
andbac2 Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 ringte og snakket med tele2 i dag, men de hadde ikke andre forslag enn: "ja, du kan jo prøve å reinstallere windows, eventuelt bruke reset knappen bak på routeren, men det skjer selvfølgelig på eget ansvar!". Dette har jeg selvfølgelig prøvd, med unntak av reinstallasjon av xp, er ikke der problemet ligger. Er det mulig å sette instillingene tilbake? En annen ting, går det ann å kjøpe slike routere i butikken, jeg mener slike som nettleverandørene leverer ut? Lenke til kommentar
andbac2 Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Om jeg velger å kjøpe ny, er det vanskelig å sette denne opp mot tele2? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå