TheBuG Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Ja jeg skriver egentlig denne posten kun for å få ut litt sinne her og folk kan gjerne bruke det som en advarsel for å spare seg for mye trøbbel. Jeg var kunde hos Nextgentel i 2 år ellerno, aldri fått hastigheten jeg skal ha (kan fullt mulig være pga dårlig linje og linje avstand, hva vet vel jeg, de sier så i hvertfall) men hele irritasjonsmomentet er kundeservicen, noe de fleste veit er latterlig dårlig. det var vel for 5-6 mnd siden da jeg sa opp abbonementet med ngt, jeg skulle oppgradere til adsl2+ og fikk beskjed om at dette skulle skje 12 september, og joda, den dagen fikk jeg kun frakobling og en router med ikke no dsl lys, takk ngt så jeg fikk jo ringt dem da, og det tar jo som vanlig 30-45 min, som regel 20 min til å få tak i en person i hovedsentralen som jeg da forklarer problemet til så må jeg så bli satt over, "ett lite øyeblikk" jepp da går det fort 20 min til da. så når jeg jo endelig tak i en person, skriver han problemet mitt på en lapp og sier han skal fikse det, men den lappen virker som ikke kommer seg videre til noen andre, for når jeg har venta i 1 mnd og ingenting skjer så er det som å starte på nytt med hele problemet, og joda det skal bli fixa det. penger tilbake og ikke måte på. jeg måtte jo betale 1048 kr for adsl2+ abb før den 12 september, for ngt skal jo alltid ha penger av deg før du får det du skal ha, normalt det vil jeg si men jeg fikk jo aldri adsl2+. så saken er at de skylder meg 1048 kr. når har jeg venta i 6 mnd, sendt 10-20 mailer, blitt lovet pengene 3 ganger vel, kundesiden min er sletta og du kan jo selv prøve å få kontakta ngt via hjemmesiden dems lett det EHM. for jeg nekter å ringe dem, orker ikke det flere ganger når ingenting skjer. vel idag fikk jeg mail fra dem og joda, først etter 5-6 mnd har dem endelig skjønt at jeg skal ha igjen penger, de sier ikke hvorfor men har sendt en mail på 10 linjer der hvor det er 2 linjer med info jeg trenger å vite. de skal sette inn pengene men bare 500 kr nå, av en forbanna merkelig grunn. så jeg sender inn en mail til dem, noe som tar flere minutter og få til for jeg må utenom innlogginga siden jeg ikke har noe passord eller brukernavn der mer. så jeg fikk da sendt en mail og får tilbake svar : ---------------------------START Du har sendt din forespørsel angående din bestilling eller ditt eksisterende abonnement til salgsavdelingen på NextGenTel. (JEPP DET HAR JEG, ENESTE MULIGHETEN JEG HADDE) Din henvendelse er viktig for oss, og for at vi skal kunne hjelpe deg med ditt bredbåndsabonnement, ber vi deg rette din henvendelse til vår Kundeservice, via kontaktskjema. Dette sikrer en mer effektiv og korrekt behandling av din sak. Kontaktskjemaet finner du her: http://www.nextgentel.no/kontakt/kontaktskjema/ ---------------------------SLUTT FORBANNA, kontaktskjema ja, jævlig lettvint det uten brukernavn og passord, noe jeg forklarte til dem i mailen jeg sendte før, og nå er jeg så lei så lei leser dem ikke mailene mine helt eller? her er min forrige mail : ***----------------------------------------START TAH er det mulig og jobbe noe saktere enn dere? først etter 6 måneder har dere endelig gått med på å gi tilbake pengene mine? og kun halvparten? hva faen er det for noe? dere skylder meg 1048 kr for adsl2+ jeg aldri fikk, ikke 500 som dere skrev i mailen dere sist sendte meg. og en ting til, det er jo forbanna lettvint å ta kontakt med dere når dere har sletta brukernavnet og passordet mitt??? her er mailen dere sendte: --------------------------- Hei Kundenr: blabla Bekrefter med dette at feilaktig tilsendte faktura ifm oppgradering av adsl-linjen til ADSL2+ nå er kreditert. I den forbindelse har du kr 500,- til gode hos oss. Ber om at du kontakter oss og oppgir ditt kontonummer, så vil vi tilbakeføre dettte beløpet. Med vennlig hilsen Kundeservice NextGenTel --------------------------- hvordan er det mulig å bruke ett halvt år på å skjønne at jeg skal ha tilbake penger? mitt konto nr er 123456789 og jeg skal ha 1048kr inn, ikke 500 kr. og jeg nekter og ringe dere for det har jeg erfaring med at jeg kommer først inn etter 30-45 minutter og det gidder jeg ikke. hvis dere ikke setter inn 1048 kr ring meg på moben og forklar hvorfor. ikke bare send en mail og skriv en kort og lettvinn forklaring som ikke gir no mening. og ikke hennvis til faktura fra den og den datoen for som sagt så har jeg null oversikt på fakturaene siden jeg ikke lenger er kunde og ikke lenger har muligheten til å logge meg inn og sjekke noe som helst. jeg er så glad jeg ikke er kunde hos dere mer og fatter ikke at dere ordner opp og får 5 måneder mer effektivitet. latterlig dårlig og elendig kundeservice! skjerp dere :\\ og hvis det nå er sånn at den personen som får tak i denne mailen ikke har noe med faktura eller oppsigelse og gjøre så send mailen videre til noen som kan fikse det. og fint om det ikke tok 2 mnd til jeg fikk svar igjen ***----------------------------------------SLUTT for meg kan det virke som ngt prøver å dra hele saken ut til jeg glemmer det helt og de slipper og betale meg penger. når nettet dems først virka så funka det helt greit men når det er problemer er det bare å gi opp, da er det faktisk billigere og lettere og si opp abb og bestille fra en annen leverandør, som feks Bluecom, selv om de koster mer har jeg ikke hatt no problember så langt og jeg får mer enn hastigheten jeg har bestillt, noe som er ganske normalt egentlig med alle dissa små oppgraderingene nettleverandørene har nå så budskapet mitt er, ikke velg ngt. og hvis noen andre har noe og tilføye eller hjelpe til med ang kontakt med ngt så si ifra Thomas Lenke til kommentar
Blue_D Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Vi hadde en del samme problemer. Husker vi bestillte 6000/500 hastighet fra telenor. Såkalt ekstra abonment. Men vi endte opp med 4000 i hastighet. Telenor hadde satt ned hastigheten pågrunn av at vi hadde for dårlig linje. Og vi betaler samme pris enda vi har ikke fått noe redusert. Dessuten er ikke kundeservicen til telenor noe særlig heller... Jeg blir bare sur! Det er så frekt at telenor og andre selskaper reklamerer om "kjemperaskt " internett på 20 år gamle linjer... De fleste linjene i Bergen er jo eldgamle! Endret 28. juni 2006 av Sindre1001 Lenke til kommentar
TheBuG Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Vi hadde en del samme problemer. Husker vi bestillte 6000/500 hastighet fra telenor. Såkalt ekstra abonment. Men vi endte opp med 4000 i hastighet. Telenor hadde satt ned hastigheten pågrunn av at vi hadde for dårlig linje. Og vi betaler samme pris enda vi har ikke fått noe redusert. Dessuten er ikke kundeservicen til telenor noe særlig heller... Jeg blir bare sur! Det er så frekt at telenor og andre selskaper reklamerer om "kjemperaskt " internett på 20 år gamle linjer... De fleste linjene i Bergen er jo eldgamle! 6400777[/snapback] tah jah er man ny på nett fronten er det så mange ting man blir lurt av, oi liksom 20mbit det er rått, sånn må jeg ha, bestill! så får man utstyr, regninga og joda, en hastighet som ikke matcher noe, så må man selv ringe og sjekke, bruke masse penger på tlf, sende pakker fram og tilbake for å finne ut hva som skjer så er det linja som er for dårlig eller for langt avstand til sentralen. og man føler man aldri får godt nok igjen for de kbps man aldri får eller dager uten nett. og når man i tillegg blir frustrert av lange tlf samtaler og ikke no hjelp og få uten at man selv må ordne så blir man så oppgitt. og når de ikke svarer deg direkte på noen av spørsmåla man stiller, eller man stiller 5 spørsmål og får svar på ett? da virker det jo som de ikke tar deg seriøst eller gidder, bare kjører igjennom bunken med mailer for og bli ferdige. nei, vi starter en anti internett kampanje, får flest folk til å slutte med internett, det hadde vært best for hjertet og helse generelt, da hadde jeg feks vært ute å sykla nå, noe jeg egentlig kan gjøre med en gang men har en sak på ebay jeg bare "må" ha Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg hadde en del oppstarts problemer med nextgentel, nettet funka i en mnd etter at jeg hadde fått det 2mnd for sent, tok 5 uker før det var oppe igjen! MEN nå har det funka knirkefritt siden februar, og den siste uka har jeg faktisk fått bedre hastighet enn det jeg skal ha. Skal ha 1500 ned, har 2100 Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg har flere ganger prøvd å oppgradere til ADSL2+, men uten å få noe svar på mail, til jeg plutselig en dag flere månedere for sent får svar at de desverre ikke kan levere likevel. I dag betaler jeg (min far) for ADSL Free 6500/750 Kbps, men får jo kun 3100 inn og 650kbps ut.. avstanden fra sentral er ca 2500m. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Som jeg har sagt i ihvertfall 3 eller 4 tråder nå... Jeg har NGT og anbefaler det ikke til NOEN. Det tok dem 8 mnd å installere linja mi etter å ha blitt lova på tro og ære at "jada... i begynnelsen av neste uke tenker jeg" omtrent annenhver uke. Pluss minst tre tilfeller som er skremmende like hva trådstarter akkurat beskrev Lenke til kommentar
Vetahutt.2 Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Det er utrolig at denne monsterbedriften fortsatt får gå fritt omkring. Jeg har boikotta dem for lenge siden, i solidaritet med de tusenvis av forsmådde ekskunder som har advart meg i en årrekke. Nextgentel: fy skam dere for å lure så mange mennesker, løgnene vil antagelig sende dere til h******. Dere som er kunder: SLUTT MED DET! Endret 29. juni 2006 av Vetahutt.2 Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Bare en liten kommentar her... Uavhengig av hva nextgentel har gjort eller ikke gjort. De har vel en god del svin på skogen... MEN, hvis du seriøst har sendt ut de mailene der, så er det nesten slik at jeg synes du får som fortjent. Hvis man sender mail fullstappet med banning og utskjelling kombinert med dårlig norsk så ber man nesten om at man får dårlig behandling av de som mottar mailen. De som jobber på en support-avdeling skal selvsagt gjøre jobben sin uansett(i en perfekt verden), men de er da mennesker de og. Hadde du ytt super service hvis du hadde mottat en slik mail? PS! Dette er _ikke_ ett forsvar av NGT, men det kan aldri påpekes nok ganger at man kommer MYE lenger med høflighet enn med uhøflighet EDIT: leif på tur EDIT2: er uhøflighet ett norsk ord? Endret 29. juni 2006 av Darth MToffy Lenke til kommentar
TheBuG Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Bare en liten kommentar her... Uavhengig av hva nextgentel har gjort eller ikke gjort. De har vel en god del svin på skogen... MEN, hvis du seriøst har sendt ut de mailene der, så er det nesten slik at jeg synes du får som fortjent. Hvis man sender mail fullstappet med banning og utskjelling kombinert med dårlig norsk så ber man nesten om at man får dårlig behandling av de som mottar mailen. De som jobber på en support-avdeling skal selvsagt gjøre jobben sin uansett(i en perfekt verden), men de er da mennesker de og. Hadde du ytt super service hvis du hadde mottat en slik mail? PS! Dette er _ikke_ ett forsvar av NGT, men det kan aldri påpekes nok ganger at man kommer MYE lenger med høflighet enn med uhøflighet EDIT: leif på tur EDIT2: er uhøflighet ett norsk ord? 6404442[/snapback] jepp, sant det med høflighet kommer man kanskje litt videre men det er kombinasjonen av 6 måneder med venting, utallige forklaringer og løfter om at jeg skal få igjen penger, og den håpløse kundeservicen som får meg til å blir noe forbanna. og når man blir forbanna så banner man i håpet om at folk kanskje forstår man er oppgitt og vil få litt fortgang i ting og når man da har gått igjennom denne prosessen en 3-4-5 ganger så klarer i hvertfall ikke jeg holde meg meneh i siste mailen fra dem har de jo skjønt at jeg skal ha igjen penger da så de har jo egentlig kommet i mål, men så var det 500 kr jeg kun skulle få igjen isteden for 1048 kr nei gi faen i høflighet sier nå jeg. bann og steik så føles det mye bedre etterpå mhm Lenke til kommentar
frejoh Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Vel.... jeg bestilte NGT classic for en mnd siden, ble fortalt (av en veldig hyggelig kundebehandler forresten) at det ville ta 3-4 uker. 2 uker senere kommer mail om at montør kommer for å koble opp linja i sentralen. og han kommer. linja er oppe. får samtidig mail om at ruteren er litt forsinket. det var den, dne kom tre dager senere enn da jeg skulle hatt den. Men den kom. 3 1/2 uke etter bestilling koblet jeg opp routeren, alt blinket grønt og jeg hadde fått "free" hastighet, 8Mbit/s, som holdt seg ut mnd. Nextphone var også med, og fungerer knirkefritt. Følte det trengtes en tråd fra de som har fått det de skal også, det er mange av dem Og nei, du kan ikke vente å få god behandling fra kundeservice når du skriver som en full 12-åring. Fredrik. Endret 2. juli 2006 av frejoh Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Har selv adsl2+ fra ngt, og hadde problemer når jeg først fikk den, greit, ventetiden var 30 min, men det ble fikset der og da, og har ikke hatt problemer med linjen senere. Har nå hatt NGT linje i snart 1.5 år, og kun hatt nedetid en gang da routeren koplet seg av eller noe. Og selv om det tar tid å få tak i kundeservicen, så syntes jeg den er bra når du først får tak i den. Skulle ønske de kunne gjøre som UPC, hvis køen er lang, så kan man legge igjenn ett telefon nummer så ringer de opp igjen, uten at man mister plassen i køen. Lenke til kommentar
TheBuG Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 Har selv adsl2+ fra ngt, og hadde problemer når jeg først fikk den, greit, ventetiden var 30 min, men det ble fikset der og da, og har ikke hatt problemer med linjen senere. Har nå hatt NGT linje i snart 1.5 år, og kun hatt nedetid en gang da routeren koplet seg av eller noe. Og selv om det tar tid å få tak i kundeservicen, så syntes jeg den er bra når du først får tak i den. Skulle ønske de kunne gjøre som UPC, hvis køen er lang, så kan man legge igjenn ett telefon nummer så ringer de opp igjen, uten at man mister plassen i køen. 6421434[/snapback] Jepp, ting funker når det først funker det er erfaringen min også. nå har det seg sånn at jeg fikk ordna med å komme tilbake på kundesidene mine så jeg har da endelig en mulighet og se ann hvordan de har regna seg fram til de 500 kr de skylder meg isteden for 1048 kr som jeg mente. men i løpet av prosessen med kommunikasjon med ngt så har de som regel litt problemer med å forklare seg godt nok. man sender en mail med masse spørsmål så får man tilbake en mail med 2 settninger, og dette tar liksom 1-2 uker noen ganger. men nai jeg er glad jeg er så og si ferdig med dem gimme back my 16 dollars Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Min oppfatning er at man kan være heldig eller uheldig uansett hvilken isp man velger (eller må ta til takke med). Jeg har hatt adsl og adsl2+ fra nextgentel i maaange år nå, aldri hatt et eneste problem (bortsett fra småting som har løst seg raskt). Har flyttet, oppgradert, nedgradert, har flere linjer osv. Hvis det har vært noe så har også jeg måttet sitte i langsamelig tid for å komme gjennom hos kundeservice, men herregud det gjør jeg hos kundeservice alle andre steder også. Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 i 2002 fikk jeg nett fra ngt. de var kjappe som faen. stabil linje, alt har vært tipp topp... helt til å våres, hvor de prøvde seg på en dansk/spansk/fransk en. etter en liten muntlig refs samt en mail, fikk jeg den hastigheten jeg betalte for. Nedlastningshastigheten din er 3618 kbits/sekund*. nå har jeg bestilt ADSL2+... bestilte forøvrig 05.06.06 - "installasjons" dato 21.07.06 se ---> www.home.no/knx MAIL! Lenke til kommentar
texaco Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Arti selskap, synes informasjon fra dem er ekstremt dårlig. Ble flyttet over på en Telenor sentral og fikk skiftet abb fra NGT Bravo(2500/300) til surf2000(2000/300) helt plutselig i januar måned, skjønte ingenting så jeg ringte inn og hørte hva som egentlig foregikk. Joda fikk henvendelse til email jeg aldri hade fått om at jeg skulle bli flyttet til en annen sentral da jeg skulle få bedre hastighet når oppgradering ble tilgjengelig (hvordan de skulle få til dette med en sentral som det kun var telenor utstyr i skjønte nå ikke jeg) Tiden gikk og jeg ringte jevnlig inn for å høre når ting skulle komme på plass ogt fikk forskjellig svar hver jæskla gang. Etter å ha kverulert lenge med gutta på telefonen og nærmest mata dem med teskje om hva de skulle gjøre så fikk jeg ny oppkoblingsdato den 28.6 slik at jeg skulle få tilbake NGT bravo abb med 3500/600 hastighet. den 22.6 fikk jeg en mail: Oppkoblingsdato er utsatt på ubestemt tid grunnet streik i telemontør firma. Nå er jeg sur som gammal melk og vet ikke helt hva jeg skal gjøre .. Lenke til kommentar
TheBuG Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 jah er som mange sier, det varierer hvordan isp`ene behandler folk og det varierer i hvor heldig og uheldig man er har da hatt bluecom i snart 1 år og jeg har ikke noe å klage på er så overlykkelig over at jeg ikke har noe med ngt mer og gjøre. også er det sommerferie og greier \o/ ut og mekke kålhodekanon God Sommer Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Mine 2 øre til massen; jeg hadde selv masse problem med NGT når jeg sa opp mitt abm hos dem. Endte med å tape litt over 500,- , fordi jeg flyttet utenlands og ikke gadd forfølge saken. Hvis NGT leser dette: måtte I brenne...længe! Lenke til kommentar
sexmachine Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg har bestilte selv internett fra Firstmile i 2004, dette har fungert bra bortsett fra litt problemer med innstallasjon. Så måtte selvsagt nextgentel kjøpe opp firstmile.... Linjen har i utgangspunktet fungrert bra, helt til litt over en måned siden.. Linjen kutta ut og jeg måtte i kontakt med kundeservice. Jeg har fått beskjed om at de skulle se på det, og dette har såklart tatt lang tid. Har måttet ringe og purre de flere ganger. Så sa de til slutt at en montør skulle komme og se på problemet. Han skulle da ta kontakt slik at vi kunne avtale en passende tid. Jeg venter og venter og hører ingenting fra NGT, så jeg ringer jo kundeservice for hundrede gang... Hva får jeg høre, montøren har allerede vært hos meg, og påstår at han har lagt igjen en lapp som sier at jeg skal kontakte NGT innen 3 dager. Denne lappen har jeg aldri fått, og har heller ikke blitt kontaktet på mobil. Så nå sier NGT at jeg muligens må betale for dette, LENGE LEVE NEXTGENTEL! Begynner nå å bli rimelig irritert, og vurderer sterkt å bytte selskap. Har strengt tatt betalt for en vare jeg ikke har fått(de siste en til to månedene). Kort sagt, kommer aldri i mitt liv til å anbefale NGT til noen andre. Lenke til kommentar
WishYou Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Hmm... Sist gang jeg hadde bruk for NGT kundeservice var det 0 (null) minutter ventetid. Overhodet ingen ventemusikk, jeg holdt på å dette ned av stolen og velte colaglasset jeg hadde funnet frem som proviant for ventetiden. Sjekket ventetidstabbelen deres etterpå, det sto det faktisk null minutter ventetid også... Jeg måtte jo kommentere der for fyren, han sa deyt hadde "ryddet opp". Eller var det bare flaks? (Så mye flaks er det vel ikke mulig å ha...) Wish Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Telenor er ikke bare gull og grønne skoger de heller. Hvis man skal ringe inn så må man svare på 1000 spørsmål før man kommer igjennom. Svarer man feil på et av spørsmålene må man gå helt tilbake til starten. De er også noe sleipe jævler. Hvis man flytter innen oppsigelsestiden er ute, så må man forlenge bindingstiden med 12 nye måneder. Telemontørene de sender ut er heller ikke alltid noe å skryte av. Vi har flyttet inn i helt ny leilighet i et lavblokk-kompleks (36 leiligheter til sammen), og forventet oss god hastighet. Siden telefonuttaket egentlig var i stuen, fikk vi bestilt ekstra uttak på kontoret slik at vi kunne ha modemet på kontoret. Da montøren kom greide han ikke å dra gjennom en ussel kabel engang. Han ødelagte til sammen 4 cat5-kabler og greide ikke å få en eneste gjennom. Han konkluderte da med at det ikke gikk, og sa han måtte komme tilbake en annengang fordi han ikke hadde tid til å prøve mer. For jobben fakturerte han en halv time pluss kablene. Tilfeldigvis var det en elektriker i nærheten i forbindelse med innflyttingen i leiligheten. Vi fikk tak i han, og han brukte 10sek på å få dratt gjennom kabelen. Vi ringte så til montøren og ba han komme tilbake (20 min etter han var gått). Fyren som hadde så utrolig dårlig tid hadde ikke reist fra stedet engang.. Han kom omsider tilbake og gjorde seg ferdig. Endelig, tenkte vi. Men den gang ei.. Telenor hadde ikke klart å få opp linjen. Dagen etter kom linjen opp, men med en hastighet på rundt 2100kbit ned og 256kbit opp. Vi overførte vårt abbo på 6mbit da vi flyttet.. Historien fortsetter og er altfor lang til at jeg gidder å skrive mer i denne omgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå