Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, du svarte slettes ikke på spørsmålene mine ;)

 

Du kommer med den "mandigste" introen (minner meg om western ;)), men hvorfor ikke ditt forslag til den "kuleste"?

7756525[/snapback]

Den er mest mandig, den er kulest, den er barskest og den er herligst.

 

Og hvorfor tror du jeg ville legge ut om en intro jeg ikke har hørt?

Lenke til kommentar

Jeg kan bare ikke innbille meg at du har hørt den låta :p

 

Fra spøk til Audun Wingaard: Jeg har litt vanskelig for å tro at låta ikke kan oppfattes som å inneholde den kuleste introen noensinne, spesielt når det ikke er begrunnelser lagt ved. En utartet persondiskusjon er ikke ønskelig, men jeg har i hvert fall inntrykk av at du ikke er så veldig glad i annen musikk enn metal, og dermed ville en låt utenfor dette spekteret uansett være utelukket. Selvfølgelig innbyr utsagnet mitt til debatt eller andres meninger, og jeg begrunnet heller ikke hvorfor jeg syns den er den kuleste introen (det bør være selvsagt :p), noe som legitimerer at andre heller ikke burde begrunne hvorfor de ikke syns det. Haha, viva la diskusjon!

 

Bra at du syns så godt om den låta di, men jeg foretrekker å tilegne slike titler/beskrivelser til ulike låter som fyller ut ulike behov/karakteristikker ;)

 

(Låta var forøvrig ikke så verst).

Lenke til kommentar

Godeste cun, du har ikke fulgt med i timen. I din egen tråd ang. variert musikksmak var kun et av bandene jeg nevnte black metal. Et hull i påstanden din. Så sier du at du tror jeg kun hører på metall. Hadde jeg da satt Tom Waits på 5. plass og Jethro Tull på 7? Og om det hadde vært 11. valg, hadde jeg satt Neil Young på 11.? Ellers er min favoritt Ulver skive "kveldssanger" og ikke "Nattens Madrigal" som tross alt er så harsk black metal som den kommer.

Lenke til kommentar

Den tråden fikk for mange svar uten sjangerkoblinger, noe som endte i at jeg kobla av selv.

 

Jeg hører mest på musikk innenfor metall, det skal jeg ærlig tilstå. Men jeg hører på endel annet også:

6972034[/snapback]

 

7/10 band nevnt der er metal av noe slag, så det er ikke rart at jeg sitter igjen med det nevnte inntrykket. Er selvfølgelig glad for å høre om en bruker jeg forbandt utelukkende med metal har andre kaniner i hatten ^^

Lenke til kommentar
7/10 band nevnt der er metal av noe slag, så det er ikke rart at jeg sitter igjen med det nevnte inntrykket. Er selvfølgelig glad for å høre om en bruker jeg forbandt utelukkende med metal har andre kaniner i hatten ^^

7756982[/snapback]

Men kun 1/10 er BLACK metal :ph34r:

 

Skal slutte kveruleringen, jeg skjønner hvorfor du skrev det du skrev, men det var fortsatt et tåpelig forsøk på en hersketeknikk.

Lenke til kommentar

Jeg sikta mest til følgende kommentar da diskusjonen ble mer saklig:

men jeg har i hvert fall inntrykk av at du ikke er så veldig glad i annen musikk enn metal

7756798[/snapback]

 

Skjønner at "black metal"-kommentaren var litt på kanten. Har du hørt post-Nattens Madrigal-albumene av Ulver? :dribble:

Lenke til kommentar
Jeg sikta mest til følgende kommentar da diskusjonen ble mer saklig:
men jeg har i hvert fall inntrykk av at du ikke er så veldig glad i annen musikk enn metal

7756798[/snapback]

 

Skjønner at "black metal"-kommentaren var litt på kanten. Har du hørt post-Nattens Madrigal-albumene av Ulver? :dribble:

7757047[/snapback]

Ja. Blood Inside er en utrolig god skive. Hva heter den som har en låt med navnet "Polter Magda"?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg hobbymixer en del electro, minimal og house nå om dagen, og det hadde vært greit med litt feedback. Spørsmålet mitt er derfor: hvordan er lovene som angår publisering av mixer og slikt?

 

Jeg har hørt at man har såkalte "djrettigheter" hvis man bruker vinyl, men dette har jeg ikke fått bekreftet. Hvis det er lovlig og legge ut mixer på internet, hvor kan jeg i såfall legge det ut på diskusjon.no?

 

EDIT: Hvis denne er feilpostet så er det bare å flytte i vei. :)

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar

Se på Lov om opphavsrett § 3 og § 4. Slik jeg leser disse så har du opphavsrett til det nye verket som oppstår. Men samtidig så har opphavsmannen til de orginale verk opphavsrett og følgelig bestemmelsesrett over disse. Og når man ser på eks. Gatas Parlaments sample av Steely Dan og bråket det skapte, så tyder vel det på at du må ha tillatelse fra opphavsmannen av de orginale verkene for å kunne publisere dine verk. Med forbehold om at IANAL.

Lenke til kommentar
Hvem hadde vel trodd at Ulver skulle lage sånn musikk da demoen Vargnatt kom ut i 1993? :wee:

7757339[/snapback]

Jeg hadde det, I foresaw the awesomeness!

 

Når vi snakker om Ulver, når burde ny skive komme fra dem? Garm holder jo på med så mange andre prosjekter pluss at han har ett selskap av formen plate å drive.

Lenke til kommentar

For å sitere en e-post jeg fikk 21. juni 2006 av Kristoffer Rygg:

 

Hei,

 

takk for tilbud. Vi har simpelthen ikke tid til dette i år, da vi

holder på å ferdigstille nytt album, samt har en større Amerikansk

film på trappene til høsten.

 

Det virker som vi har mye godt i vente :--)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...