Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!

Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes Radiohead er kjedelig jeg. Egentlig synes jeg de fleste av artistene neitakk nevnte er kjedelig, minus muligens Stones.

7318476[/snapback]

Det var jo ikke akkurat overraskende da...

7318524[/snapback]

Du skulle bare vist hvor lik musikksmaken vår egentlig er du. Synd vi kun krangler om forsjellene isteden for å snakke kos om likhetene.

Lenke til kommentar

Radiohead er ikke musikk man liker med en gang, det må vokse. Jeg hørte Kid A og Amnesiac 40 ganger hver før de satt skikkelig. Det stilskifte de gjorde der er det mest modige jeg har sett i musikkens verden, dette gjorde de etter å ha gitt ut Ok Computer, som er en gjenganger på alle verdens tidenes beste cd-lister. Kid A og Amnesiac er de beste alternative skivene jeg har hørt. Indietronica på sitt beste.

Hail to the Thief har jeg enda ikke fått taket på :)

Alle må høre på There There fra Hail to the Thief, orgasme.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

Når det kommer til innhøring, så har jeg visse meninger om det. Sånne Tool folk som sier de ikke likte Tool før de hadde hørt på det 50ganger. Hva fikk deg til å spille det de 48 siste gangene? Du hadde bare veldig lyst til å like det liksom? Jeg gir bare musikk som virker interessant mer prøvetid.

Så Radiohead er ikke noe som må innhøres om det virker kjedelig fra starten, om det virker interessant så kan det nok innhøres. Sånn jeg ser det i det minste

Lenke til kommentar
Når det kommer til innhøring, så har jeg visse meninger om det. Sånne Tool folk som sier de ikke likte Tool før de hadde hørt på det 50ganger. Hva fikk deg til å spille det de 48  siste gangene? Du hadde bare veldig lyst til å like det liksom? Jeg gir bare musikk som virker interessant mer prøvetid.

Så Radiohead er ikke noe som må innhøres om det virker kjedelig fra starten, om det virker interessant så kan det nok innhøres. Sånn jeg ser det i det minste

7318667[/snapback]

Jeg hadde akkurat det samme som Tool, slik som da jeg f.eks hørte på Ænima. Første gang jeg hørte på det likte jeg litt, likte enkelte partier i Pushit og Stinkfist, og det gav meg lysten til å høre videre, og etterhvert som jeg hørte videre begynte jeg å like fler og fler partier og tilslutt var hele albumet i boks.

Og når Radiohead er blant favorittbandene og jeg elsker The Bends og OK Computer, hvorfor skal jeg da bare gi opp de andre utgivelsene deres?

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

Ja sånn er greit. Har opplevd slikt selv. Men folk som sier at de ikke likte det i det hele tatt..

Edit: Og ja når du er kjent med musikken dems og de kommer med en skive som er litt verre så vet du jo at musikken har potensiale uansett. Så da gir jeg det og litt mer prøvetid. Men er ikke verdt når det gjelder nye artister du ikke kjenner føler jeg.

Neitakk: Er endel musikk som må leses riktig, som er litt vanskelig å "tolke" fullstendig med engang.

Endret av Jernlov
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...