Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!

Arve Systad

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter elektronika. Noe ala Røyksopps _første_ album. Helst noe litt "lett", catchy og gjennomført. Rett og slett kos, om dere skjønner hva jeg leter etter, men.. det skal ikke slapt. (Vil ikke ha noe syra som Ulver f.eks i denne omgang.. )

7280217[/snapback]

Stor sjanse for at du har hørt denne, men Air - Moon Zafari er lystig og lett fengende elektronika... Vil du ha det litt progressivt og hardt, er heller 10.000 Hz Legends veien å gå. Skal man ha det skikkelig dystert og deprimerende, da er det Virgin Suicides som gjelder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ute etter elektronika. Noe ala Røyksopps _første_ album. Helst noe litt "lett", catchy og gjennomført. Rett og slett kos, om dere skjønner hva jeg leter etter, men.. det skal ikke slapt. (Vil ikke ha noe syra som Ulver f.eks i denne omgang.. )

7280217[/snapback]

Wolfsheim - Casting Shadows

The Knife - Silent Shout

To fantastsiske album.

Lenke til kommentar
16 Horespower er utrolig fett. Snodig at de ikke har slått an mer egentlig, for de klarer jo å lage spiselig country.

7287807[/snapback]

Enig, 16HP er rått, gleder meg til å fyre opp den siste platen på mitt nye anlegg som snart er i hus :mrgreen: Skal utforske mer av de tidligere sakene deres etterhvert. Synd at de er oppløst, hadde vært moro å ha sett de live.

Lenke til kommentar

I dag går det i Regina Spektors nye album, Begin to hope. Når ikke heilt opp til Soviet Kitsch fra 2004, men likefullt et deilig og stemningsfullt album. Løp og kjøp. Selv om hipsterne i Akersgata ikke er så begeistra fordi dei er mest opptatt av å vise at dei likte sære sære Soviet Kitsch bedre. Loosers.

EDIT: Det skulle visst være veldig vanskelig å skrive Regina gitt.

Endret av olsen
Lenke til kommentar
Hvilken type musikk er det? Nysgjerrig... :)

7309341[/snapback]

Det kalles vel "anti-folk". Men enkelt forklart så er Regina Spektor en Singer-Songwriter med noe ekstra. Har klare trekk fra russisk folkemusikk, hip-hop og klassisk folk. Låtene er ofte fortellende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...