Vibeke S Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Min favoritt fra bananplata (som forøvrig er det eneste VU-albumet jeg eier) er "Venus in furs". Noen andre album fra dem som er å anbefale? Har hørt at de er ganske forskjellige, hvertfall det som kom etter "Velvet Underground & Nico". Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Min favoritt er "I'm Waiting for the Man".. Jeg synes iallefall ikke at resten av platene holder samme nivå som VU&N...John Cale forlot bandet etter plate nummer 2 (White Light/White Heat, som er mye særere og mer ekstrem noise-rock enn det meste annet de ga ut), jeg tror det hadde mye å si. Lou Reed alene kom aldri på høyde med kombinasjonen Reed+Cale. Endret 9. november 2006 av Sondre^^ Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Min favoritt fra bananplata (som forøvrig er det eneste VU-albumet jeg eier) er "Venus in furs". Noen andre album fra dem som er å anbefale? Har hørt at de er ganske forskjellige, hvertfall det som kom etter "Velvet Underground & Nico". 7249009[/snapback] Slenger meg på denne. Venus in Furs er så genial. Overasker meg egentlig at man finner såpass dyster musikk fra 60-tallet. Og teksten er ganske fascinerende og... Lenke til kommentar
Jan Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Min favoritt fra bananplata (som forøvrig er det eneste VU-albumet jeg eier) er "Venus in furs". Noen andre album fra dem som er å anbefale? Har hørt at de er ganske forskjellige, hvertfall det som kom etter "Velvet Underground & Nico". 7249009[/snapback] Slenger meg på denne. Venus in Furs er så genial. Overasker meg egentlig at man finner såpass dyster musikk fra 60-tallet. Og teksten er ganske fascinerende og... 7249161[/snapback] Tekstene har vel alltid vært dystre. Kanskje dystrere på førtitallet, men sekstitallet var ikke bare happy happy. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 The Velvet Underground - Heroin er en fantastisk sang, innslaget av fiolin(?) er fantastisk. Ulyder sier noen, fantastisk sier jeg. 7248323[/snapback] Jah.. velkommen til klubben hvis du oppdaga Velvet først nå. Hele "bananplata" er jo fantastisk. 7248969[/snapback] Neida, men har ikke hørt på Velvet på en stund nå, og følte trangen til å fortelle andre hvor feit den sangen er. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Velvet har et par (veldig) gode, men mye oppskrytt. Spesielt greia med Nico. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Trenger ny musikk. kom emd forslag .... =) Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Trenger ny musikk. kom emd forslag .... =) 7251450[/snapback] Da kan du vel nevne en sjanger, og kanskje et par artister vi kan forholde oss til? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Ser meg nødt til å anbefale Merzbow og Throbbing Gristle. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Trenger ny musikk. kom emd forslag .... =) 7251450[/snapback] Alle liker A Tribe Called Quest. Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hey, vil ha noe ny musikk, og vil ha noe som er likt Hammerfall! Syns dem er veldig bra, men sangene er litt for like, så vil prøve noe annet! Også noe likt Maiden! Ikke In Flames, dem likte jeg faktisk ikke! Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Noe som er likt Hammerfall ja, hva med å sjekke ut Masterplan, Sonata Arctica eller Blind Guardian? Eventuelt Avantasia eller Theocracy? Har ikke så mye peiling på slik musikk, men kjenner en som hører mye på slikt, som prøve å få meg til høre på slikt. White Lion er vel også et band som kanskje kunne falle i smak. Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Noe som er likt Hammerfall ja, hva med å sjekke ut Masterplan, Sonata Arctica eller Blind Guardian? Eventuelt Avantasia eller Theocracy? Har ikke så mye peiling på slik musikk, men kjenner en som hører mye på slikt, som prøve å få meg til høre på slikt. White Lion er vel også et band som kanskje kunne falle i smak. 7251816[/snapback] Takk for hjelpa , skal teste dem ut Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Trenger ny musikk. kom emd forslag .... =) 7251450[/snapback] Da kan du vel nevne en sjanger, og kanskje et par artister vi kan forholde oss til? 7251533[/snapback] Samam hvordan musikk bare si navnet på en sang elr flere =) Lenke til kommentar
Shen Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Da vil jeg anbefale deg å sjekke ut The Knife, en plass å begynne er videoene som er lagt ut på Youtube Marble House Heartbeats You take my breath away Silent Shout Pass this on Endret 9. november 2006 av Shen Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Og da vil jeg anbefale gjennomsyra kommers hip-hop; Ludacris ft. Young Jeezy- Grew up to screw up. Å djeeez så fett! Endret 9. november 2006 av KissaMcDuck Lenke til kommentar
Njål Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Ser meg nødt til å anbefale Merzbow og Throbbing Gristle. 7251546[/snapback] Ser meg nødt til å støtte deg i de anbefalningene. Tror ikke det er bare nostalgi som gjør at TG fremdeles har en skyhøy stjerne hos meg 25 år etter. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 BTW: jeg liker ikke hip hop og rap og slikt Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 The Shaggs.... ubeskrivelig kul musikk Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) El Caco --> Stonegard --> http://youtube.com/watch?v=41DgZFk2OI0 Queens of the stoneage --> http://youtube.com/watch?v=xp8f5xCqT_s Sjanger: Tja, stonerrock. El caco er litt meir heavy. Kan ikkje beskrivast med andre ord ein: Kvalitet! Endret 9. november 2006 av TheOneAsk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå