Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min favoritt er "I'm Waiting for the Man"..

 

Jeg synes iallefall ikke at resten av platene holder samme nivå som VU&N...John Cale forlot bandet etter plate nummer 2 (White Light/White Heat, som er mye særere og mer ekstrem noise-rock enn det meste annet de ga ut), jeg tror det hadde mye å si. Lou Reed alene kom aldri på høyde med kombinasjonen Reed+Cale.

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
Min favoritt fra bananplata (som forøvrig er det eneste VU-albumet jeg eier) er "Venus in furs". Noen andre album fra dem som er å anbefale? Har hørt at de er ganske forskjellige, hvertfall det som kom etter "Velvet Underground & Nico".

7249009[/snapback]

Slenger meg på denne.

 

Venus in Furs er så genial. Overasker meg egentlig at man finner såpass dyster musikk fra 60-tallet.

 

Og teksten er ganske fascinerende og... :ph34r:

Lenke til kommentar
Min favoritt fra bananplata (som forøvrig er det eneste VU-albumet jeg eier) er "Venus in furs". Noen andre album fra dem som er å anbefale? Har hørt at de er ganske forskjellige, hvertfall det som kom etter "Velvet Underground & Nico".

7249009[/snapback]

Slenger meg på denne.

 

Venus in Furs er så genial. Overasker meg egentlig at man finner såpass dyster musikk fra 60-tallet.

 

Og teksten er ganske fascinerende og... :ph34r:

7249161[/snapback]

Tekstene har vel alltid vært dystre. Kanskje dystrere på førtitallet, men sekstitallet var ikke bare happy happy.

Lenke til kommentar
The Velvet Underground - Heroin er en fantastisk sang, innslaget av fiolin(?) er fantastisk. Ulyder sier noen, fantastisk sier jeg.

7248323[/snapback]

Jah.. velkommen til klubben hvis du oppdaga Velvet først nå. Hele "bananplata" er jo fantastisk.

7248969[/snapback]

 

Neida, men har ikke hørt på Velvet på en stund nå, og følte trangen til å fortelle andre hvor feit den sangen er.

Lenke til kommentar

Noe som er likt Hammerfall ja, hva med å sjekke ut Masterplan, Sonata Arctica eller Blind Guardian? Eventuelt Avantasia eller Theocracy? Har ikke så mye peiling på slik musikk, men kjenner en som hører mye på slikt, som prøve å få meg til høre på slikt. White Lion er vel også et band som kanskje kunne falle i smak.

Lenke til kommentar
Noe som er likt Hammerfall ja, hva med å sjekke ut Masterplan, Sonata Arctica eller Blind Guardian? Eventuelt Avantasia eller Theocracy? Har ikke så mye peiling på slik musikk, men kjenner en som hører mye på slikt, som prøve å få meg til høre på slikt. White Lion er vel også et band som kanskje kunne falle i smak.

7251816[/snapback]

 

 

Takk for hjelpa :) , skal teste dem ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...