Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, no har hvertfall jeg kjøpt plakat av et av de beste coverene noensinne. Trenger vel igrunn bare å si The Clash - London Calling i mongo scvhær versjon. Orgasme! Fikk også kjøpt meg Sex Pistols plakat, så nu snurrer Never Mind The Bollocs, Heres The Sex Pistols og London Calling på skift i spilleren.

 

Edit: Oppdaterte Punk greien min litt tilbake her, vil komme noen flere band snart.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Jaja, no har hvertfall jeg kjøpt plakat av et av de beste coverene noensinne. Trenger vel igrunn bare å si The Clash - London Calling i mongo scvhær versjon. Orgasme! Fikk også kjøpt meg Sex Pistols plakat, så nu snurrer Never Mind The Bollocs, Heres The Sex Pistols og London Calling på skift i spilleren..

6424686[/snapback]

konge ^^

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar

http://www.onethirtyeight.com/138.html

 

 

Based on George Lucas's 1971 science fiction film THX-1138, this song reflects the anonymity attached to living with a number for a name in a 25th century police state.

 

On July 1, 1996 Bobby Steele e-mailed the following to the Misfits Bible:

 

"We used to have badges with a picture of a robot with 138 on his forehead. I wonder if Jerry has one, or remembers it... He [Glenn] used to tell us that if someone asked what it meant, we should just laugh, and in a mocking tone say "What? You don't know?" and sound real snobby when you say it. Make them feel like every idiot but YOU knows what it means."

 

Jerry Only told a similar story to a fan after the July 27, 1996 show:

 

"'138' is like people being treated as androids where you have a number instead of a name, so it's like the human number would be a 138... We had buttons made once, they were robots with '138' that looked like half human android kinda things, long before your Terminator or stuff like that."

 

*Excerpt from The Misfits Book © 1989-2002 Mark Kennedy

 

Gavin O'Brien, former lead singer of the Faction, emailed the following tidbit to evilive's misfits page on June 10, 1998:

 

"Glenn told me that '138' was just something he and his friends thought up as kids. It was a code or something, meaning the ability to kill without thinking twice about it. He told us that the night Samhain played with the Faction in Santa Cruz, CA. We were at our guitar player's house where all of us stayed, here in San Jose."

 

5/10/85 Club Culture - Santa Cruz, CA. Insurgency, Mistaken Identity, The Faction, and Samhain

 

Glenn Danzig's response to a question I asked during the Danzig Chat held on January 27, 2000 at http://www.twec.com.

 

evilive: "What did you intend for 138 to stand for? I've read Jerry Only's and Bobby Steele's take on it..."

Glenn Danzig: "They didn't write it and they don't know what the fuck its about it. It's about violence."

 

Lenke til kommentar

K, takker Sondre. No vart endelig misfits patchen min sydd på jakken(lagt på vent endel måneder no, har ikke orket :) ) Og Misfits spiller over anlegget, så da er det kos.

 

Noen som har noe skikkelig rølpete punk å anbefale? Skal ikke være hard(som i nesten hardcore) men bare forferdelig rølpete. Bandet må synge på norsk eller engelsk :)

Lenke til kommentar
Noen som har noe skikkelig rølpete punk å anbefale? Skal ikke være hard(som i nesten hardcore) men bare forferdelig rølpete.  Bandet må synge på norsk eller engelsk :)

6428211[/snapback]

 

Nå vet ikke jeg hvor rølpete du mener, men jeg liker disse. Og disse...

6428672[/snapback]

 

Gottemia skal jeg høre litt mer på, men likte ikke helt de andre.

 

Med rølpete mener jeg: Beinkjør!

Lenke til kommentar
Andre band/låtar som er noko lunde i samme skjanger som Opeth sin Ending Credits? Er ute etter slapp-av-musikk, og ein roleg gitarsolo med litt "driv" i er så deilig :)

6430620[/snapback]

shine on you crazy diamond av pink floyd, kanskje? jeg anbefaler først og fremst del I - V (den blir også kalt del 1).

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
Andre band/låtar som er noko lunde i samme skjanger som Opeth sin Ending Credits? Er ute etter slapp-av-musikk, og ein roleg gitarsolo med litt "driv" i er så deilig :)

6430620[/snapback]

shine on you crazy diamond av pink floyd, kanskje? jeg anbefaler først og fremst del I - V (den blir også kalt del 1).

6430880[/snapback]

Eller Echoes, som er litt mindre kjent men akk så mye bedre! :)

Lenke til kommentar
joy division - the eternal

 

milde himmel, for en sang. jeg risikerer å bli like glad i closer som jeg er i unknown pleasures...det hadde vært kult.

6429449[/snapback]

Har hatt mange gode stunder med JD :love: Closer er vel min favorittskive. Fortsett gjerne med New Order hvis du ønsker litt mer "pop", men det visste du antagelig fra før :mrgreen:

Lenke til kommentar

Suzanne Vega kommer til Rockefeller 15. juli!

 

Jeg har vært på 2 konserter tidligere med henne, og de er KNALLBRA! Har alle CD'ene og synes dama er genial! :love:

 

Det dog en helvettes gedigen fest som kanskje hindrer meg i dra denne gangen, og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal prioritere... Lurer på om jeg må gå for Vega, siden det liksom kan festes "hver dag" ellers.. :dontgetit::hmm:

Lenke til kommentar
Hva heter plata til Jack Johnson som ofte reklameres for på tv for tida?

6450754[/snapback]

Sikkert "In Between Dreams" fra 2005.

 

Sitter og hører på noen av sangene fra The Mars Volta's nye album Amputechture. Så langt er følelsene blandet, kul musikk, men definitvt et steg i feil retning. :\

Lenke til kommentar
joy division - the eternal

 

milde himmel, for en sang. jeg risikerer å bli like glad i closer som jeg er i unknown pleasures...det hadde vært kult.

6429449[/snapback]

Har hatt mange gode stunder med JD :love: Closer er vel min favorittskive. Fortsett gjerne med New Order hvis du ønsker litt mer "pop", men det visste du antagelig fra før :mrgreen:

6444245[/snapback]

i musikken til new order er ca alt jeg liker ved JD borte =D det er litt skuffende. jeg regner med at ian curtis tok det med seg i graven..

 

forresten: kan noen anbefale noe skikkelig fet blues/psykedelika fra sent 60-tall/tidlig 70-tall (evt. noe som låter som dette)? jeg snakker om musikk i samme gate som f eks the jimi hendrix experience, samt cream på sitt beste..

Lenke til kommentar
Ok, prøver her da siden det var så lite (les: ingen) respons i Backstage;

 

Noen som har hørt den nye Mars Volta plata? Har småhørt på den en tid nå, begynner å sette seg. Meget bra av TMV, nok engang imo. :)

6452119[/snapback]

Det kan ha noe med at den ikke slippes før om en måneds tid (11. august i Europa og 22. august i statene). :p

 

Vermicide er høydepunktet av de fire sangene jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...