Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De liker ikke all slags musikk. De tror popmusikk er all slags musikk.

6917313[/snapback]

 

Jepp. Popmusikken er all musikk, det andre er gammel drit som ingen hører på. Og tør ikke høre på. Rart hvordan de på en måte nekter å like musikk som de føler tilhører en annen generasjon.

6917498[/snapback]

 

Dette var da ganske tåpelig sagt. For noen er ikke musikk så veldig stort, noen hører knapt på musikk mens andre hører på det som fenger. Jeg tviler på at dette handler om "mot" til å høre på andre sjangere enn de en som regel hører på.

 

I samme logikk er det jo rart at "vi" på en måte nekter å høre på vår generasjons musikk.

Lenke til kommentar
I samme logikk er det jo rart at "vi" på en måte nekter å høre på vår generasjons musikk.

6918690[/snapback]

 

Godt poeng. Musikken representerer jo på en måte hvem en person er, og derfor det mange som "nekter" å høre på trance eller metall. Det tok lang tid før jeg fant en trance-sang som faktisk var mulig å høre på, nettopp fordi man (les: jeg) er veldig fordomsfulle.

Mulig det ikke har med å tørre å gjøre, men det er nok noe i det. At man gjerne sperrer seg litt inne i en sjanger. Men hvordan forklarer man da at så å si alle jenter under 14 ikke liker annen musikk enn det som ligger på VG-listen? Jeg tror at de fleste egentlig kunne likt annen musikk, men med en gang de hører det så misliker de det.

Lenke til kommentar
Men hvordan forklarer man da at så å si alle jenter under 14 ikke liker annen musikk enn det som ligger på VG-listen? Jeg tror at de fleste egentlig kunne likt annen musikk, men med en gang de hører det så misliker de det.

6918882[/snapback]

 

Hvorfor har det seg slik at alle gutter i en alder mellom 14 og 16 kun skal enten høre på rap eller trance eller det mørkeste av mørksatanrock? Noen har et behov for å høre på musikk ingen andre hører på, mens andre ikke føler det samme behovet. Noen hører på det de syns er fengende, mens andre hører på noe som de syns er utfordrende.

 

Jeg tviler meget sterkt på at en 14år gammel jente vil like "gammel" musikk, med mindre hun har et behov for å gjøre det. På samme måte som at jeg tviler mine foreldre vil høre på 50 cent stå å rappe om hvor hardt livet hans har vært i getthoen.

 

Men en ting er viktig; la alle få høre på det de selv vil høre på. Ønsker alle 14 år gamle jenter å kun høre på Nelly Futardo synge om hvor promiscuous hun er, så la de gjøre det. De har all rett, og grunn, til å gjøre det som nabogutten som kun hører på Tool synge om spiraler som går rundt og rundt.

Lenke til kommentar

Smoothie vinner!

 

Jeg har funnet ut at det letteste er å nevne et flertalls underundsband med anonyme titler som du hører på hvis noen spør deg. Da slipper man alt maset om hva man hører på. Æ høre på musikk, ikke satanrock(som de fleste får det for seg hvis du nevner et av hundre band som er hardere enn Rolling Stones).

Lenke til kommentar

Spørsmålet er jo hvordan et satanrock band egentlig låter. Så er det noen som vil dele med oss andre hvordan de tror satanrock vil låte? Jeg er litt usikker selv, men tror at 50 talls rock n roll med en vokalist som er utkledd som en satan som synger om.. ja akkurat satan(ikke satanisme, satan) er det nærmeste man kan komme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...