Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har skummet i gjennom denne tråden litt, og det finnes tydligvis enormt mye jeg ikke har hørt. Jeg er veldig dårlig på å oppsøke ny musikk. Det blir ikke noe bedre av at hele livet har hatt et knippe artister jeg bytter mellom. Går lei, kommer tilbake, går lei, kommer tilbake.

Nå har jeg for eksempel begynte å høre på heltene mine fra ungdomsskolen igjen, The Offspring og fant ut at deres nyeste album inneholdt en halvny versjon av en av deres beste låter (om du spør meg):

http://www.youtube.com/watch?v=vGdCwDDCKB8

Albumet er ellers nesten helt håpløst spør du meg. Det finnes ikke spor av det jeg digget ved bandet før. Skulle ønske de ga ut flere album i samme stil som Americana i stedet for å "poppe" seg opp så fælt.

Det er uansett noe spesielt ved god gammeldags pønkråkk. Det høres ut som det er laga på en dag og jeg får lyst til å løpe rundt i gatene og være gæren. Men jada, jeg vet at god gammeldags punk er noe annet igjen for mange, men det er jo gjerne sånn at det bandet som får deg til å like en sjanger, blir for alltid. Jeg kaller det drittungemusikk.

Endret av thormario
Lenke til kommentar

The Offspring har etter min mening aldri vært et spesielt bra band. De har laget mange gode låter, men ingen av albumene deres klarer seg spesielt bra. De var helt klart bedre før, med Ignition og Smash som deres beste, men selv ikke de er så veldig bra. De har vel aldri heller vært "god gammeldags pønkråkk", men de var mer garage-y og råere i sine tidligere dager. En låt som "Beheaded" er ganske kul.

Lenke til kommentar

The Offspring har etter min mening aldri vært et spesielt bra band. De har laget mange gode låter, men ingen av albumene deres klarer seg spesielt bra. De var helt klart bedre før, med Ignition og Smash som deres beste, men selv ikke de er så veldig bra. De har vel aldri heller vært "god gammeldags pønkråkk", men de var mer garage-y og råere i sine tidligere dager. En låt som "Beheaded" er ganske kul.

Jeg vet godt at The Offspring ikke er god gammeldags punk, og det prøvde jeg også å gjøre klart i innlegget mitt. Senere har jeg jo blitt kjent med eldre punk. Men for meg, som oppdaget punk i denne perioden, er det god gammeldags. Jeg tror det for min del handler om minner. Det var det første punkbandet jeg hørte på, etter noen år med det dritet vi klarte å oppdage på barneskolen.

Av alle de jeg vokste opp med, er det kun jeg og den nevnte kompisen min som fortsatt setter pris på The Offspring. Og ja, Ignition og Smash er bra (hell, Ignition rommer jo Dirty Magic), men ingen av albumene slår Americana spør du meg.

 

Edit: Jeg formulerte meg ikke riktig i første innlegget angående "god gammeldags punk". Det var redigert, men fikk tydligvis ikke lagra det. Gidder ikke redigere det på grunn av denne posten.

Endret av thormario
Lenke til kommentar

Jeg vet godt at The Offspring ikke er god gammeldags punk, og det prøvde jeg også å gjøre klart i innlegget mitt. Senere har jeg jo blitt kjent med eldre punk. Men for meg, som oppdaget punk i denne perioden, er det god gammeldags. Jeg tror det for min del handler om minner. Det var det første punkbandet jeg hørte på, etter noen år med det dritet vi klarte å oppdage på barneskolen. Jeg tror det handler om minner. Av alle de jeg vokste opp med, er det kun jeg og den nevnte kompisen min som fortsatt setter pris på The Offspring. Og ja, Ignition og Smash er bra (hell, Ignition rommer jo Dirty Magic), men ingen av albumene slår Americana spør du meg.

 

Edit: Jeg formulerte meg ikke riktig i første innlegget angående "god gammeldags punk". Det var redigert, men fikk tydligvis ikke lagra det. Gidder ikke redigere det på grunn av denne posten.

 

Da er jeg med på det. De aller fleste har jo band/artister/låter som har satt varige merker i ens videre musikalske smak. Man kan erkjenne at det ikke er spesielt bra (selv om det selvfølgelig kan være veldig bra!), men allikevel holder man det nært og høyt oppe. Gjelder vel også tv-serier, filmer, litteratur og det meste av kultur. Jimmy Eat Worlds "Clarity" (låta, ikke albumet) har en ekstrem høy posisjon hos meg, selv om det absolutt ikke er deres beste låt, fordi det var den første låta deres jeg fikk sansen for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...