Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!

Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Lord B

Vil nå ikke påstå at feks Two Steps From Hell er overfladisk klisjefylt trailermusikk.

De har en plate med 2 CDer som faktisk har veldig mye fin musikk.

Vet at det er trailermusikk, men det er original scores, og hører man gjennom platene så finner man mye bra.

Har flere kollegaer som jobber med musikk som anbefalte meg å lytte på det.

Orkestermusikk på sitt beste kan presentere mye bra.

Men for all del, å påstå at det er trist at folk går glipp av det er å trekke det litt langt.

Og for diskusjonens skyld

Føler at sangen forteller en historie på sitt vis. Selv om det ikke er synging, men chanting.

https://www.youtube.com/watch?v=r2BZP83NMXk

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Orkestermusikk på sitt beste kan presentere mye bra.

Det vil nok ingen nekte for, men jeg tror ikke at noen med et minstemål av erfaring ville brukt Two Steps from Hell som et eksempel på det over Gubaidulina, Prokofiev eller Shostakovich.

Det er intetsigende og banal musikk hvis eneste formål enn å få like intetsigende og banale actionfilmer til å virke storslagne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan man ikke like Two Steps From Hell?

Synes de har så mye awesome og bra musikk, som f.eks Friendship to Last.

OT: Har fått opp sansen for In Flames og Disturbed igjen i det siste, noen anbefalte sanger eller relaterte artister?

Lenke til kommentar

Hva er deres forhold til elektronikaen fra 90-tallet? Uavhengig av nasjon, primært Vesten og jeg tenker da på The Chemical Brothers, Daft Punk, Stardust, The Prodigy, Faithless, Massive Attack, Gorillaz og Fatboy Slim.

Personlig har jeg et veldig godt forhold til bandene som er nevnt. I voksen alder har jeg nå fått sjekket ut mer av Kraftwerk, Squarepusher og Brian Eno. Dette er også bra saker.

Lenke til kommentar

Hva er deres forhold til elektronikaen fra 90-tallet? Uavhengig av nasjon, primært Vesten og jeg tenker da på The Chemical Brothers, Daft Punk, Stardust, The Prodigy, Faithless, Massive Attack, Gorillaz og Fatboy Slim.

Personlig har jeg et veldig godt forhold til bandene som er nevnt. I voksen alder har jeg nå fått sjekket ut mer av Kraftwerk, Squarepusher og Brian Eno. Dette er også bra saker.

Har hørt en del på alle, men det er kun ett band som står fram hos meg og det er The Prodigy. Sitter bare å venter på den nye skiva "jetfighter", håper bare den kommer dette 10-året

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...