SonicDragon Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Two Steps From Hell Epic Score Audiomachine Sonic Symphony Immediate Music osv osv trist å tenke på hva dagens ungdom går glipp av, det går nedover med samfunnet Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Det er tydeligvis du som har gått glipp av noe, siden du innbiller deg at overfladisk, klisjefylt og verdiløs trailermusikk er verdt å lytte til. Endret 17. januar 2013 av Lord Britishface 1 Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) @Lord B Vil nå ikke påstå at feks Two Steps From Hell er overfladisk klisjefylt trailermusikk. De har en plate med 2 CDer som faktisk har veldig mye fin musikk. Vet at det er trailermusikk, men det er original scores, og hører man gjennom platene så finner man mye bra. Har flere kollegaer som jobber med musikk som anbefalte meg å lytte på det. Orkestermusikk på sitt beste kan presentere mye bra. Men for all del, å påstå at det er trist at folk går glipp av det er å trekke det litt langt. Og for diskusjonens skyld Føler at sangen forteller en historie på sitt vis. Selv om det ikke er synging, men chanting. https://www.youtube.com/watch?v=r2BZP83NMXk Endret 17. januar 2013 av Hille Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Orkestermusikk på sitt beste kan presentere mye bra. Det vil nok ingen nekte for, men jeg tror ikke at noen med et minstemål av erfaring ville brukt Two Steps from Hell som et eksempel på det over Gubaidulina, Prokofiev eller Shostakovich. Det er intetsigende og banal musikk hvis eneste formål enn å få like intetsigende og banale actionfilmer til å virke storslagne. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Need44speed Skrevet 17. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 17. januar 2013 12 Lenke til kommentar
Pius Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Hvordan kan man ikke like Two Steps From Hell? Synes de har så mye awesome og bra musikk, som f.eks Friendship to Last. OT: Har fått opp sansen for In Flames og Disturbed igjen i det siste, noen anbefalte sanger eller relaterte artister? Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Jeg sier ikke at man ikke kan like det, bare det ikke er god musikk. Men nå er det som sagt ikke laget for å være god musikk, det er laget spesifikt for å passe filmtrailere. 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Hva definerer "god musikk"? Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Det bestemmer jeg på en såkalt case-by-case basis. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Verdt en repost. https://www.youtube.com/watch?v=v2bSPlwnWEU Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Kult! http://www.youtube.com/watch?v=Rs2_OMnkcxE Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Hva er deres forhold til elektronikaen fra 90-tallet? Uavhengig av nasjon, primært Vesten og jeg tenker da på The Chemical Brothers, Daft Punk, Stardust, The Prodigy, Faithless, Massive Attack, Gorillaz og Fatboy Slim. Personlig har jeg et veldig godt forhold til bandene som er nevnt. I voksen alder har jeg nå fått sjekket ut mer av Kraftwerk, Squarepusher og Brian Eno. Dette er også bra saker. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Kan aldri få nok av Daft Punk og Massive Attack. Fatboy har også mye bra! 2 Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Utover de du nevner er jeg veldig glad i Autechre, Coil, Aphex Twin, Boards of Canada, Mouse on Mars og Venetian Snares. Føler de er litt i samme gata. 1 Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Hva er deres forhold til elektronikaen fra 90-tallet? Uavhengig av nasjon, primært Vesten og jeg tenker da på The Chemical Brothers, Daft Punk, Stardust, The Prodigy, Faithless, Massive Attack, Gorillaz og Fatboy Slim. Personlig har jeg et veldig godt forhold til bandene som er nevnt. I voksen alder har jeg nå fått sjekket ut mer av Kraftwerk, Squarepusher og Brian Eno. Dette er også bra saker. Har hørt en del på alle, men det er kun ett band som står fram hos meg og det er The Prodigy. Sitter bare å venter på den nye skiva "jetfighter", håper bare den kommer dette 10-året 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Massive Attack, Prodigy og Portishead står sterkt hos meg når det gjelder elektronika eller triphop fra 90 tallet. Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 (endret) Noe av det jævligste jeg har hørt på lenge... Gromht feat. Emil Solli-Tangen - Alone http://www.youtube.com/watch?v=fgPCBlllyv0 Og noe av det bedre! Magnet - Where Happiness Lives http://www.youtube.com/watch?v=yQ0LwqyN7hI Endret 21. januar 2013 av flogieboogie 3 Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Ubegripelig at den låta gikk videre, ikke minst med flest stemmer. Helt ubeskrivelig dårlig låt. Merker jeg blir litt provosert når låta blir omtalt som 'black metal' i media. Datarock-låta var derimot ganske grei, selv om det oste Justice av den. Ludovico Enaudi er forresten ute med ny skive: http://www.youtube.com/watch?v=1QjqoYSkmMc 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Datarock og Justice, jeg hører ikke det. Merker at Datarock er kanskje den eneste tingen jeg har likt i MGP siden barndommen, ved unntak en vis frenchie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå