Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!

Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er du så vanvittig opptatt av hva som er "mainstream"? Med Spotify, Wimp, Youtube, torrents og musikkblogger er det fullstendig irrelevant hva NRK P3 har på spillelista si.

Og du vil ha store navn? Radiohead, Florence and the Machine, Foo Fighters, Kanye West, Modest Mouse, Arcade Fire, Jay-Z, Fiona Apple, fun,, The Black Keys, Jack White ...

Jo mer du skriver, jo mer opplagt blir det at du vet nøyaktig nada om dagens musikkscene.

Hvis jeg tolket rikitg, mener du at Jack White er mainstream?

Lenke til kommentar

Blunderbuss har vært nummer 1 på Billboard 200. Han er definitivt mainstream.

Hva med de 200 andre sangene han har gitt de siste 12 årene i White stripes, Racounters og Dead Weather? Det at han slo gjennom med et kanonalbum i våres betyr ikke at han er Mainstream. Man hørte så vidt at han var i Norge nå i september i media. Tror han fin tok flyet med vanlige passasjerer. Mainstream er nok noe litt annet, gutt.

Lenke til kommentar

Reisinga var kun en metafor på hvor "lite" kjent han er. Tviler på at de andre i rekka de som er "mainstream" kunne gjøre det samme. Hvis Jack White er mainstream, blir veldig mye annet mainstream. Jeg kunne ramset opp 100 band/artister som er mer kjent enn JW, så det å kalle han mainstream blir litt å ta i. Han lager såpass sær, nyskapende musikk at undertallet liker han. Forresten, Jack White er ikke White stripes, bare en del av bandet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Blunderbuss har vært nummer 1 på Billboard 200. Han er definitivt mainstream.

Hva med de 200 andre sangene han har gitt de siste 12 årene i White stripes, Racounters og Dead Weather? Det at han slo gjennom med et kanonalbum i våres betyr ikke at han er Mainstream. Man hørte så vidt at han var i Norge nå i september i media. Tror han fin tok flyet med vanlige passasjerer. Mainstream er nok noe litt annet, gutt.

Jack White slo igjennom i våres? Hvor var du i 2006 når White Stripes ble spilt og sunget på hver eneste fotballstadion i fotball-VM i Tyskland?

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...