Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!

Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen fans av Converge - Jane Doe her? Albumet går ofte under "post-hardcore", men det er bare tøys. Det er dog vanskelig å plassere bandet, det står bare "hardcore" på wikipedia. Men sett sjangre til side, så må dette være noe av det mest ekstreme og intense som ikke er ekstremmetall (black/death). Rett og slett nydelig og gripende emosjonelt. FAKTISK! Vokalisten skriker hjertet sitt ut, og trommisen fortjener en jævla stor gullmedalje. Udødelig album fra 2001.

Converge – Jane Doe

220px-Converge-JaneDoe.jpg

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Sekserskive. Tittellåta gir meg frysninger bare ved å tenke på den.

Oh yes!

Synes generelt de firste siste (Phoenix in Flight, Phoenix in Flames, Thaw og Jane Doe) er best. Albumet er bra hele veien, men det er en slags intens reise mot slutten som overasker meg hver gang.

Lenke til kommentar

Tips til god gammeldags amerikansk musikk som gir deg den gode følelsen som denne sangen? Altså den gir slaks gnist at man skrur volumet på fullt og blir glad. :)

Dire Straits er vel strengt tatt ikke amerikansk..

Det er fint lite som slår "Money for Nothing". Men Dire Straits har andre sanger som f.eks "Brothers in Arms", "Sultans of Swing" og "Your Latest Trick". Men også Mark Knopfler's (gitarist/sanger i nevnte band) egne "Sailing to Philadelphia", "What it is", "Border Reiver", "Remembrance Day", "Get Lucky" og "Piper to the End" syns jeg er herlige låter.

Foruten de vil jeg si at du kan prøve klassikeren "Wonderful Tonight" av Eric Clapton, "Carmen" av Marius Müller, "'74-'75" av The Connels, "Still got the Blues" av Gary Moore, "Streets of London" av Ralph McTell, "A Groovy Kind of Love" av Phil Collins, "I Wish it Would Rain Down" av Phil Collins/Eric Clapton og "Friends in Love Places" av Garth Brooks. Litt forskjellige sjangere. Prøv og finn live-versjoner.

Men, så er det jo det der med at en sang ikke gir samme godfølelse til alle, da :)

Endret av Samara
Lenke til kommentar

Sakset fra My Bloody Valentine på Facebook:

We are very proud to announce the re-mastered versions of Loveless and Isn't Anything are due for release on Monday 7th May.

We will also be releaseing a brand new compilation, EP's 1988-1991, which will include the 4 EP's from that period, plus other rare and previously unreleased tracks. Stay tuned for more.... MBV.

542089_253568501400721_239952032762368_529136_728317247_n.jpg

Vet ikke helt hva jeg synes om dette. Loveless og Isn't Anything trenger vel egentlig ingen re-master. Jaja, kommer til å høre hvertfall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...