SirUstinov Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Æsj, var på dronekonsert i dag. Var kjedelige saker altså! Pøh, du headbanga jo mest av alle. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Æsj, var på dronekonsert i dag. Var kjedelige saker altså! Dra tilbake til indiesutremainstream-dritten, filleproletar! Lenke til kommentar
embark Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Da var billetter til Twisted Records Christmas Ball bestilt. Blir fett å endelig få se Simon Posford live. Noen andre som har tenkt seg bort? Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Mange her inne ville vel ikke kalt det musikk en gang. Men da har man bestilt billetter til Skrillex, og jeg gleder meg som en liten unge. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Come here pretty please can you tell me where I am? http://open.spotify.com/track/0as2FkOPwyZJnCqlDeUlmQ Endret 22. oktober 2011 av Lycantrophe 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Virksomheten til en kjenning av meg har disse i stallen, oppdaget de denne uka. Ny norsk jentegruppe som heter Machine Birds. Liker første singlen deres (ihvertfall første låta som er på spotify). http://www.youtube.com/watch?v=roxacIYURFI Endret 22. oktober 2011 av Mahavishnu Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Hva er deres favorittlåt innen klassisk? Sånn ca. Jeg angrer nok i morra, men dette er nok de to beste i verden. Synes jeg. http://www.youtube.com /watch?v=EvxS_bJ0yOU Snakker om å rævpule fine sanger men de innspillingene du har linket til var...dårlig. Skal du først høre Chopin så få litt kvalitet i det minste. 1 Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Plata til Metallica og Lou Reed streames nå på sida deres. Er ikke overbevist gitt... Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Virksomheten til en kjenning av meg har disse i stallen, oppdaget de denne uka. Ny norsk jentegruppe som heter Machine Birds. Liker første singlen deres (ihvertfall første låta som er på spotify). http://www.youtube.com/watch?v=roxacIYURFI Dei kom og på andreplass i urørt med denne: Flinke jenter. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 finnes det noen klassisk/chillout/mellow musikk tråd og hvis ikke kan noen lage en? Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Du har mye å velge i her. Ellers står du fritt til å opprette tråder selv, men det er absolutt null logikk i å kombinere chillout og klassisk. Endret 24. oktober 2011 av Lord Britishface Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Altså, nå mente jeg mere moderne chillout med klassiske elementer. Ikke klassisk, klassisk. Det hadde blitt en tråd med sånn fem låter elns. Dessuten har jeg ikke den musikalske tyngden til å opprette en musikktråd med chillout musikk. Jeg vil ha en tråd med youtube videor som de andre trådene. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Sjekk ut Nujabes. Også thecancelll.bandcamp.com/album/diversity The Cancel er ganske kult, selv om det kanskje har litt begrensa replay-value. Nå vet jeg ikke hva det er du mener med klassisk selvsagt. Hvis du vil ha det skikkelig inngående, med strykere og oboer og slikt vet jeg ikke hva jeg skal anbefale deg Endret 25. oktober 2011 av Kakofoni 1 Lenke til kommentar
internaut Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Chillout med klassiske elementer? Biospheres Shenzhou er vel kanskje noe i den duren. Basert på verk av Claude Debussy. Eller skal vi nærmere Max Richter-land? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Biosphere er digg. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Sjekk ut Nujabes. Også thecancelll.bandcamp.com/album/diversity The Cancel er ganske kult, selv om det kanskje har litt begrensa replay-value. Nå vet jeg ikke hva det er du mener med klassisk selvsagt. Hvis du vil ha det skikkelig inngående, med strykere og oboer og slikt vet jeg ikke hva jeg skal anbefale deg Nujabes er forsåvidt rå men det er noe bråkete elementer i hans musikk. Nå har jeg blant annet hørt både jazzy og hip hoppie stemninger i noen av albumene hvis jeg ikke tar feil. Jeg fikk ikke inntrykk av at det var så veldig chillout akkurat. Jeg skal ta å sjekke det ut. Takker for anbefalinger. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Chillout med klassiske elementer? Biospheres Shenzhou er vel kanskje noe i den duren. Basert på verk av Claude Debussy. Eller skal vi nærmere Max Richter-land? Veldig bra. Takker for anbefalinger. Den første var jo forsåvidt ganske chillouty. Men jeg tenkte ikke så mye på snevre, repeterende samples i korte intervall. Ble litt for diffust. Max richter er jo rent piano. Elsker piano. Altså, hvis jeg skal se for meg en god chillout stemning så er det noe som dette Vidt spekter av synth, rytme og tone uten å være bråkete. Saken har rytme men er ikke stressende, sant. Hørt på albumet sånn tusen ganger. Jeg finner ikke noe lignende. Saken med at når man sier chillout så går folka nesten over til ambient. Jeg liker rytme og konkrethet og hvis det blir for formløst så blir det kjedelig. Ahhh. det er så vanskelig å forklare! Det er jo noe hippie new age over dette, sant. Så kanskje noe sånt jeg er ute etter. Vet du om noen sånne låter hvor man umiddelbart tenker hippie? som er forholdsvis trippy og rolig i tempoet? Hehe Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Sunlounger - White Sand 1 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Faktisk trance da. Herlig låt, elsker guitarsoloen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå