Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!

Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, nå mente jeg mere moderne chillout med klassiske elementer. Ikke klassisk, klassisk. Det hadde blitt en tråd med sånn fem låter elns.

Dessuten har jeg ikke den musikalske tyngden til å opprette en musikktråd med chillout musikk. Jeg vil ha en tråd med youtube videor som de andre trådene.

Lenke til kommentar

Sjekk ut Nujabes.

Også thecancelll.bandcamp.com/album/diversity The Cancel er ganske kult, selv om det kanskje har litt begrensa replay-value.

Nå vet jeg ikke hva det er du mener med klassisk selvsagt. Hvis du vil ha det skikkelig inngående, med strykere og oboer og slikt vet jeg ikke hva jeg skal anbefale deg

Endret av Kakofoni
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjekk ut Nujabes.

Også thecancelll.bandcamp.com/album/diversity The Cancel er ganske kult, selv om det kanskje har litt begrensa replay-value.

Nå vet jeg ikke hva det er du mener med klassisk selvsagt. Hvis du vil ha det skikkelig inngående, med strykere og oboer og slikt vet jeg ikke hva jeg skal anbefale deg

Nujabes er forsåvidt rå men det er noe bråkete elementer i hans musikk. Nå har jeg blant annet hørt både jazzy og hip hoppie stemninger i noen av albumene hvis jeg ikke tar feil.

Jeg fikk ikke inntrykk av at det var så veldig chillout akkurat. Jeg skal ta å sjekke det ut. Takker for anbefalinger.

Lenke til kommentar

Chillout med klassiske elementer? Biospheres Shenzhou er vel kanskje noe i den duren. Basert på verk av Claude Debussy.

Eller skal vi nærmere Max Richter-land?

Veldig bra. Takker for anbefalinger. Den første var jo forsåvidt ganske chillouty. Men jeg tenkte ikke så mye på snevre, repeterende samples i korte intervall. Ble litt for diffust.

Max richter er jo rent piano. Elsker piano. :)

Altså, hvis jeg skal se for meg en god chillout stemning så er det noe som dette

Vidt spekter av synth, rytme og tone uten å være bråkete. Saken har rytme men er ikke stressende, sant. Hørt på albumet sånn tusen ganger. Jeg finner ikke noe lignende.

Saken med at når man sier chillout så går folka nesten over til ambient. Jeg liker rytme og konkrethet og hvis det blir for formløst så blir det kjedelig. Ahhh. det er så vanskelig å forklare!

Det er jo noe hippie new age over dette, sant. Så kanskje noe sånt jeg er ute etter.

Vet du om noen sånne låter hvor man umiddelbart tenker hippie? som er forholdsvis trippy og rolig i tempoet?

Hehe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...