Shifty Powers Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Likar dinna særs godt, men eg er ny på musikkforumet og veit ikkje kva folk likar her. http://www.youtube.com/watch?v=UAsTlnjvetI&ob=av2e Men viss noken har noko i samme bane å anbefale, så må dykk gjerne komme med det. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 (endret) En ting er sikkert, Wimp er bedre når det kommer til å introdusere brukerne for ny musikk. Spotify er veldig dårlig på "refreshe" hva som er nytt, og veldig lite norsk musikk kommer i fokus. Å det virker som albumene som blir vist på "What`s New" har kjøpt seg til den plassen av plateselskapene. Føler jeg oppdaget oppimot 10 "up and commer`s" siden jeg starta å bruke det fast på fredag. Endret 6. september 2011 av Maury Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Anbefaling til middelalder-themed musikk som i videoen? Gjerne med strenge-instrument som går i djupe tonar. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Brian Fallon, vokalisten fra The Gaslight Anthem, har nå sluppet et nytt album med sideprosjektet "The Horrible Crowes". Et mørkere, mer tilbakeholdent og nydelig album som passer godt nå som høsten er på vei. Fint nå som man også venter på TGA sitt fjerde album. http://www.youtube.com/watch?v=hsnlde5RG2o (ikke hele låta, men albumet er på Spotify og Wimp) Endret 7. september 2011 av khalif_of_kalif Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Endå ein request: nydelege album? Rett og slett gjennomført nytelse. Eg har fått nytt anlegg som spelar utruleg bra (ikkje bare høgt, men _bra_) og vil gjerne ha noko som massere øyrene mine. Såååå, har du nokre anbefalingar? Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Sigur Rós - Ágætis byrjun, om du ikke allerede har hørt det. Fantastisk album. 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Ulver - Shadows of the Sun. Ulver - Silencing the Singing. Deathspell Omega - Si Monumentum Requires, Circumspice. Should get you started. 1 Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Endå ein request: nydelege album? Rett og slett gjennomført nytelse. Eg har fått nytt anlegg som spelar utruleg bra (ikkje bare høgt, men _bra_) og vil gjerne ha noko som massere øyrene mine. Såååå, har du nokre anbefalingar? Lights Out Asia - Eyes Like Brontide Rhian Shehaan - Standing in Silence Mono - Hymn To The Immortal Wind Hvis ikke de albumene er nydelige, vet ikke jeg! 1 Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Aner ikke hva du definerer som nydelig, men den siste mixtapen til The Weeknd er noe å softe til. 2 Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Endå ein request: nydelege album? Rett og slett gjennomført nytelse. Eg har fått nytt anlegg som spelar utruleg bra (ikkje bare høgt, men _bra_) og vil gjerne ha noko som massere øyrene mine. Såååå, har du nokre anbefalingar? Lights Out Asia - Eyes Like Brontide Rhian Shehaan - Standing in Silence Mono - Hymn To The Immortal Wind Hvis ikke de albumene er nydelige, vet ikke jeg! Lights Out Asia og Mono har eg høyrt, veldig gode anbefalingar. Men Rhian shehaan er nytt for meg, skal sjekke det ut. edit: kor kan eg få tak i standing in silence utan å betale dyre dommar, forresten? 600 for den på cdon. Endret 7. september 2011 av Alliha Lenke til kommentar
Spider Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Endå ein request: nydelege album? Rett og slett gjennomført nytelse. Eg har fått nytt anlegg som spelar utruleg bra (ikkje bare høgt, men _bra_) og vil gjerne ha noko som massere øyrene mine. Såååå, har du nokre anbefalingar? The Avett Brothers - I and Love and You Chet Baker - My Ideal Frank Sinatra - In the Wee Small Hours George Harrison - All Things Must Pass John Coltrane - My Favorite Things Odetta - Odetta Sings Dylan 1 Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Altfor mye egentlig, masse bra som er nevnt allerede. Tre kjappe blir: Death in June - But, What Ends When the Symbols Shatter? Kate Bush - The Kick Inside Nick Drake - Pink Moon e: nvm Endret 7. september 2011 av Vowels 1 Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Fikk noen vinyler forleden, The Early Years Vol 2 av Tom Waits, og Darkness on the Edge of Town av Bruce Springsteen, begge to nytelser av noen album, selv om Tom Waits platen ikke er et "album" i den forstand.. Andre flotte album jeg kommer på i farten: Still Crooked av Crooked Still (utrolig bra album, moderne bluegrass med cello, kontrabass og banjo og vokal) Raising sand av Robert Plant og Alison Krauss (mange coverlåter av blant andre Tom Waits, Townes van Zandt, Everly Brothers), herlig melankolsk album. Takk... av Sigur Ros er et flott album også, ikke så mye å si om det, er støyende og stille på samme tid, ikke så veldig mange som får det til.. Harvest av Neil Young, akustisk flott 70tallscountry, spilt inn rett etter han forlot Crosby, Stills and Nash, dette er i min mening hans beste album, i allefall det fineste. Dobbelalbumet Echoes av Pink Floyd er mye vakker musikk samlet, og mye bra lyd å vise frem nye anlegget med. Håper det var til hjelp og inspirasjon Edit: Nå måtte jeg blåse støvet av Harvest og sette den på. Herlig med litegrann peiskos fra høyttalerne og Neils flotte og sytende stemme Endret 7. september 2011 av grovetussen 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Og selvfølgelig, Justice - Cross. Kan alltids prøve Daft Punk - Discovery. 1 Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Endå ein request: nydelege album? Rett og slett gjennomført nytelse. Eg har fått nytt anlegg som spelar utruleg bra (ikkje bare høgt, men _bra_) og vil gjerne ha noko som massere øyrene mine. Patrick O'Hearn - So Flows the Current Biosphere - Substrata The White Birch - Star is Just a Sun The Field - From Here We Go Sublime Susumu Yokota - Sakura The xx - xx Air France - No Way Down Arovana - Tides Benn Jordan - Pale Blue Dot Explosions in the Sky - The Earth Is Not a Cold Dead Place Jeg skriver forøvrig under på Eyes Like Brontide. Endret 7. september 2011 av Lord Britishface 1 Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Takkar så mykje for alle anbefalingar. Spørs om eg klare å vente på musikken som er på veg nå. :!: Lenke til kommentar
smøllj Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) primal scream - vanishing point er gøy å teste nye anlegg på. eller trainspotting - OST, for mye forskjellig Endret 7. september 2011 av Loddpenge Lenke til kommentar
""" Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Ulver - Shadows of the Sun. Mono - Hymn To The Immortal Wind Disse to støttes som bare det. Latterlig bra og deilige skiver begge to, selv om HttIW er sånn ca. tusen ganger bedre enn SofS. Også slenger jeg på disse skivene, og legger en smakebit i spoiler: Ildjarn - Hardangervidda http://www.youtube.com/watch?v=u4xcQBC3dcE Latterlig flott og stemningsful skive. Alcest - Souvenirs d'un Autre Monde http://www.youtube.com/watch?v=fm7S6eGDPvY En av tidenes 5 beste og flotteste skiver, enkelt og greit. Lekkert som bare det! Summoning - Oath Bound http://www.youtube.com/watch?v=8lDcp_vD6HI http://www.youtube.com/watch?v=_hYOdfOgmQI Totalt sjef. Fantastiske greier! Max nydelig. 1 Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg bare elsker synth soloer i dance-sanger, utrolig hvor artig det er å høre på. Noen her som har gode dance-sanger med kule synth-soloer? Her er to av mine favoritter i øyeblikket Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Endå ein request: nydelege album? Rett og slett gjennomført nytelse. Eg har fått nytt anlegg som spelar utruleg bra (ikkje bare høgt, men _bra_) og vil gjerne ha noko som massere øyrene mine. Såååå, har du nokre anbefalingar? RJD2 - Deadringer og Tim Hecker - Rave Death, 1972 oops jeg glemte visst å nevne Amon Tobin - ISAM Endret 8. september 2011 av Tsjuden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå