Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den nye låta til Justice er beintøff :) Holder den nye utgivelsen nivået til Cross, blir eg å bytte truser rimelig kjappt.

 

Forresten, NTEIBINT remixen av Daft Punks herlige Derezzed blir flittig spillt om dagen:

 

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja veldig, har liksom alltid likt dem siden jeg hørte de første gang sånn rundt 2007-2008. Men det jeg har hørt til nå av den kommende plata må si jeg liker veldig. Er som en blanding av disco, og tidlig David Bowie. Er vel den plateutgivelsen sammen med Young Dreams jeg ser fram til av de norske i år.

 

Gøy at kusina mi er med i den nyeste musikkvideoen deres som kom ut i dag.

http://www.youtube.com/watch?v=fat1FEv7-4Q

Lenke til kommentar

Synes Strength and Honour er super. Nå har jeg ikke hørt alt SW har gitt ut, men det jeg har kommet over har vært bra. Nachzehrer var et av fjordårets høydepunker for min del.

 

Sjekk ut

 

Helt enig! Etter det jeg har hørt er det ikke så mye annet av SW som har det samme trøkket eller det samme drivet som Strength and Honour. Lastet ned "W.A.T.W.T.C.O.T.B.W.O.A.A." for et par uker siden, og selv om det er gøy med noe nytt, virker den liksom svært så blodfattig i forhold til Strength.

Lenke til kommentar

Black metal scenen er så selvhøytidelig. Mulig jeg bare sitter med et overfladisk inntrykk. Men, slik jeg ser det, så blir det litt vel mye teater, drama og rollespill. Kult når man er naiv tenåring, men finnes det BM som passer for "voksne"? Kom gjerne med forslag til no-nonsense BM.

 

Lenke til kommentar

Black metal scenen er så selvhøytidelig. Mulig jeg bare sitter med et overfladisk inntrykk. Men, slik jeg ser det, så blir det litt vel mye teater, drama og rollespill. Kult når man er naiv tenåring, men finnes det BM som passer for "voksne"? Kom gjerne med forslag til no-nonsense BM.

 

Jeg skjønner ikke helt hvordan man i det hele tatt kan kalle store deler av black-metal scenen for overfladisk, med tanke på at hele "teater, drama og rollespill" biten helt siden starten har vært essensielt for hvordan sjangeren har utviklet seg. (Noen har forblitt "true and grim" - gjerne mer teateralske og sånt, mens noen endrer seg og blir mer jordnære? - eller noe sånt)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvordan man i det hele tatt kan kalle store deler av black-metal scenen for overfladisk, med tanke på at hele "teater, drama og rollespill" biten helt siden starten har vært essensielt for hvordan sjangeren har utviklet seg. (Noen har forblitt "true and grim" - gjerne mer teateralske og sånt, mens noen endrer seg og blir mer jordnære? - eller noe sånt)

 

Jeg utrykte meg kanskje nonchalant, sorry. Jeg har ærlig talt lite peiling på BM. Jeg var mest ute etter å finne noe som passet for meg.

 

Når jeg sa "overfladisk inntrykk", så mente jeg at mitt inntrykk var overfladisk, ikke at BM var overfladisk.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...