Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Four Tet er superknall! :) Hører også Stylo av Gorillaz nå, satan for ei låt. Mos Def er knall og ikke minst Bobby Womack! Ellers er dette er forholdsvis godt album (Plastic Beach) som har krevd et par innhøringer for at det satt seg. Det var forsåvidt det samme med Demon Days også. Men generelt, Gorillaz er utrolig bra. Damon Albarn har greie på hva han driver med :)

Lenke til kommentar

Plastic Beach er jo det beste albumet. Det er en plate som mikser sjangerne veldig godt sammen i utvalgte låter. Fantastisk gjesteopptredner. Ellers overall, en god produksjon. Bobby Womack har jo en utrolig stemme i Gorillaz-låtene, både på CD og live(så dem live i sommer på Roskilde). Debut-skiva har alltid vært favoritten min, men siden Plastic Beach kom så har den plata mer eller mindre overtatt den plassen.

 

Ekstra-låten til albumet, som kanskje ikke alle har fått med seg. Grei veldig Gorillaz-låt med Daley for det meste i låta. Liker låta, tiltross for at Daley høres, og nesten ser ut som en jente.

 

http://www.youtube.com/watch?v=OJQyTnD74gk

Lenke til kommentar

Gorillaz ja. Debutten fra 2001 er blandt mine favorittalbum. Veldig variert, og det oser kretivitet på lang vei. Deamon Days er også veldig bra, men ikke helt på den høyden. Plastic Beach liker jeg ikke noe særlig, desverre.

Jeg var også skeptisk til Plastic Beach etter de to-tre første gjennomlyttingene, soundet er jo ganske ulikt det vi hører på de tidligere albumene. Det typiske Gorillaz-hooket er forsvunnet litt, antakeligvis mye pga. de mange gjesteartistene. Så en anmeldelse av albumet hvor anmelderen påpekte at det høres mest ut som at Gorillaz har tilpasset seg de enkelte gjesteartistene i stedet for omvendt, men dog ikke på en negativ måte. Nå som jeg har fått hørt albumet et titalls ganger og vært på konsert som hovedsakelig bestod av låtene fra Plastic Beach har det vokst voldsomt på meg og det er flere av låtene som absolutt er på høyde med de beste låtene fra tidligere album.

Lenke til kommentar

Oasis er jo mildt sagt det nærmeste england har kommet The Beatles spør du meg. Riktignok ikke i nærheten av The Beatles, og ikke like varierende og. En av de store plussene til The Beatles for min del er den store variasjonen av musikke de hadde. De har en veldig varierende musikkstil innenfor rocken, og det er det ikke mange som har lengre. Desverre så liker ikke mange hipstere The Beatles, fordi de ikke har engang hørt noe ordentlig på denne gruppa som er en av musikkhistoriens viktigste grupper, om ikke den viktigste.

 

Det bør nevnes at Beadye Eye kom ut med debutalbumet denne uka. Dette er en gruppe formet av de tidligere medlemmene av Oasis, bortsett fra selvfølgelig storebror, Noel Gallagher.

Her er låta "The Roller"

http://www.youtube.com/watch?v=pcOJu0g8dbw

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...