kaiern Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hey, det var ikke så verst. Synge og spille piano kunne hun. 6401646[/snapback] Mhm, dette var kewl. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) *Gjør seg klar for å dø* Noen andre enn meg som liker The Album Leaf her? Har selv bare hørt mp3 versjoner av Samarbeids platen med Bright Eyes, men det er bra, på en snål måte. Han som synger (Tror det er Bright Eyes) har en virkelig rar vokal, og den er ikke så veldig teknisk god, men har likevel en slags sjarm over seg "The Album Leaf's music masterfully negotiates the spaces between minimal electronic music and melancholy instrumental neo-rock." Edit: Og hva bør jeg begynne med for å sette meg inn i Muse? Endret 28. juni 2006 av Eyvindr Lenke til kommentar
aemil Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Edit: Og hva bør jeg begynne med for å sette meg inn i Muse? Er jo greit å starte fra starten, altså med Showbiz. Er noen perler der f.eks Unintended. Men det er mulig å streame alle sangene de har gitt ut på muse.mu, så anbefaler deg å ta en tur innom og høre litt. Endret 28. juni 2006 av AnR Lenke til kommentar
haarod Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg liker The Album Leaf. Veldig fin "nesten-instrumental" musikk. De har såvidt jeg vet samarbeidet en del med Sigur Ros? Han som synger er nok Bright Eyes ja. Han har jo en helt utrolig egenart i stemmen sin. Veldig sart og fin stemme. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Edit: Og hva bør jeg begynne med for å sette meg inn i Muse? Er jo greit å starte fra starten, altså med Showbiz. Er noen perler der f.eks Unintended. Men det er mulig å streame alle sangene de har gitt ut på muse.mu, så anbefaler deg å ta en tur innom og høre litt. 6402127[/snapback] Da starter jeg på showbis, liker allerede veldig godt sangen Host fra det albumet(Fant ut at den kom fra det albumet no) så det høres ut som en plan Takker så meget. Jeg liker The Album Leaf. Veldig fin "nesten-instrumental" musikk. De har såvidt jeg vet samarbeidet en del med Sigur Ros? Han som synger er nok Bright Eyes ja. Han har jo en helt utrolig egenart i stemmen sin. Veldig sart og fin stemme. 6402188[/snapback] Etter det jeg vet skal de hvertfall samarbeide med noen av musikerene i Sigur Ros i fremtiden: "The Album Leaf has plans to record more collaborations with Pall Jenkins of Black Heart Procession, members of Sigur Ros, Roger O'Donnell (The Cure) and more very special collaborations are in the works which will be announced as soon as possible!" Så jeg får vel ta å bestille noen lper av The Album Leaf og sjekke ut resten. Edit: Så at du hørte på Jimmy Eat World, har de noe mer i banen "Hear You me"? Liker den sangen veldig godt. ________________ Og en ting jeg ville si før jeg drar til Danmark, dette tror jeg er noe av det beste som kunne skjedd i musikk delen av forumet. Litt snakking tvers av sjangre, anbefalinger av noe annet enn norsk svartmetall (jada, jeg er en av de ) Så håper at denne tråden vil utvikle seg, og bli til en inspirasjon for folk som har kjørt seg litt for mye fast i en sjanger eller to. Endret 28. juni 2006 av Eyvindr Lenke til kommentar
haarod Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Edit: Så at du hørte på Jimmy Eat World, har de noe mer i banen "Hear You me"? Liker den sangen veldig godt. 6402382[/snapback] Ikke som jeg vet, dessverre.. De aller fleste sangene jeg har hørt, uten "Hear you me" er av den kjappere sorten. Egentlig ganske synd, siden de viser at de kan lage rolig, fin musikk også. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Fyfan. Isis - Panopticon er så jævelig pen Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Fin tråd! Endelig kan vi prate om alt innen musikk. Enig i at Backstage-tråden har blitt okkupert av metall-folk. Digresjon til side. Liker dere å høre på house? Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Flott tråd, jeg føler at jeg ikke får så veldig mye respons i backstage når jeg snakker om ikke-metal ala Radiohead, Springsteen, U2 etc. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 ahh, knall fin tråd.. House er kult det...helst helt chill house for min del. I det siste så har jeg fått oppheng i Hed Kandi..sitter faktisk å ripper en haug med Hed Kandi cd'er nå Now playing : Armand Van Helden-MyMyMy( Kitikonti Remix) Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Er Crystal Method house? Hørte vanvittig mye på dette bandet i electronica-periode din. Grom musikk. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Næ, de er ikke house. Big beat, club/dance, electronica, funky beats står det på allmusic.com i alle fall. Jeg har hørt et par låter av dem, The Name of the Game og PHD, og de faller under kategorien bigbeat, electronica og litt alternative rock. PHD er forresten ganske tøff. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Tråd stenges etter trådstarters ønske EDIT: Åpnet igjen etter trådstarters ønske... Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Jeg mimrer med The Offspring - Americana. Herlig plate! Noen som kan anbefale noe bra punk? Si gjerne noe mer enn [insert bandname here] er dritbra! osv... Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Punk og punk, det skal i grunn være punk men folk har sammenlignet de med Metallica og In Flames osv. Det er egentlig bare en låt som virker punkete på skiva og det er den eneste jeg ikke liker (var den eneste reviewern likte ironiskt nok). ASG - The Amplification Of Self Gratification Start med låta Crosses Edit: Kan legge til at det er 3 surfere som står bak og skiva er gitt ut på det lille plateselskapet til klesmerket Volcom som er stort innen skate\surf\snow. Endret 29. juni 2006 av skate4life Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Hva har diskusjonen i denne tråden landet på? Skal vi _ikke_ diskutere metall i denne tråden, eller kan vi det om vi vil? Mitt forslag til denne tråden er at om man har noe å foreslå kan man gi en begrunnelse for hvorfor det er verdt å sjekke ut og hvem som kan like det (altså hva slags band/typer musikk det man foreslår ligner på). Om jeg f.eks. skulle foreslå Ulver, kunne jeg nevne at skiva Blood Inside kanskje kan være interessant for de som liker litt tung jazz, så vel som de som liker elektronisk musikk og metal. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Noen som kan anbefale noe indie-rock til meg? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 La oss bare si at vi ikke skal videreføre metall- og smsspråkhegemoniet fra Backstage til hit. I Backstage er det enkelte som utelukkende snakker metall og ikke vil like noe annet. Da kan de holde seg der også Lenke til kommentar
ådne Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Noen som kan anbefale noe indie-rock til meg? 6406021[/snapback] Kan helt klart diskuteres om noe av dette er indierock, men bandene beskriver i hvertfall sin egen musikk som indie: Be your own pet Arcade fire Neon blonde (sideprosjekt til en av vokalistene og trommisen i The Blood Brothers som forøvrig må sjekkes ut) Death from above 1979 Les Savy Fav Islands Thunderbirds Are Now! Mer har jeg ikke tid til å ramse opp akkurat nå... Forsåvidt anbefaler jeg å sjekke ut www.mstrkrft.com for alle som liker etter min mening bra house. Dette er et av sideprosjektene til bassisten (Jesse) i Death From Above 1979). Håper dette hjalp litt Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Sjekk ut soundtrackene til The OC. Tonnevis av indierock (god, forsåvidt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå