Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

350 spenn? Holy shit.

 

Rart, får bare se rammer og intet innhold her, i verken chrome eller opera.

 

Og nei, det er ikke "for" mye fokus på metall her. Metal har sin dedikerte tråd, og det meste holder seg der. Eneste unntaket er tøyset av en vurder-sangen-over-deg-tråd med innledende genrespesifikasjon og tøyse- og megadethgutter som er spesielt trangsynte og bringer lite innhold hit.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig gjør jeg det. :) Folk bør jaggu meg høre på hva fanden de vil. Jeg syns bare det er for mye metal her i musikkdelen.

 

Forresten, det at du kaller noen "tapere" fordi de ikke liker metal sier vel mer om deg enn noen andre. Dessuten hører vel "nerder" (Fy flate, jeg hater det ordet) mer på metal enn mange andre, uten at det har noe å si.

 

Håper du får en fin dag videre. :)

Lenke til kommentar

Topp. Jeg skrev tapere fordi han kom med en irriterende kommentar ovenfor oss som liker metal, ikke fordi han ikke prefererer samme musikk som meg.

 

Kilde angående "nerder" og metal?

 

Ha en fin dag du også :)

 

 

Det med "nerder" var vel bare en ting jeg kom med. Det kan godt hende jeg tar feil.

 

Jeg misforsto det med tapere. Beklager for det. :)

 

Jeg bryr meg ikke om hva folk hører på. Du kan høre på listepop, trance, Jazzfunk, Avant-Garde Spacecore, osv. Jeg bryr meg ikke. Hva folk hører på har ingen innvirkning på meg, ikke sant? ;)

 

EDIT: La inn quote

Endret av Dermuszdel
Lenke til kommentar

Jeg, personlig synes det er altfor mye ensformig metal. Jeg er enig i det Britishface. Spesielt innenfor death, black og metal core. Synes det er elendig, melodiløst, ukreativt og kjedelig.

Men jeg kan ikke kalle de som elsker det for nerder, det blir bare helt fullstendig feil.

 

Men ikke glem at metal er en svært bred sjanger. Black Sabbath er jo metal for eksempel. Nå vet nå ikke jeg hva du liker av metal (hvis du i det hele tatt liker noe). Det jeg hører på mener jeg er god metal, og det er jo bare en brøkdel av det som finnes der ute. Hver sin smak.

Endret av nybb
Lenke til kommentar

Var ikke meningen å tråkke noen på tærne, jeg bare er helt enig i det Dermuszdel sa, at det er alt for mye fokus på metal her på musikkforumet. Jeg hører på metal i tillegg til mange andre sjangere, men jeg er ikke så interessert i metal at jeg bryr meg om forskjellen mellom death black og metal core. Jeg synes trådene her ofte er preget av en veldig snever musikksmak i retning metal, noe som gjør det veldig kjedelig for de av oss som hører på litt forskjellig.

 

Jeg synes tråder av typen "list opp årets 10 beste album" er veldig gode eksempler på dette, hvor ofte 9 av 10 album er metalalbum på 9 av 10 brukeres lister.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Topp. Jeg skrev tapere fordi han kom med en irriterende kommentar ovenfor oss som liker metal, ikke fordi han ikke prefererer samme musikk som meg.

Hvor har jeg gjort det? Jeg skrev at nerder liker metal, ikke at alle som liker metal er neder. (Selv liker jeg forøvrig band og artister, ikke hele sjangre.)

 

Kilde angående "nerder" og metal?

Er bare å se seg litt om, det. A Headbanger's Guide er den desidert lengste sjangerspesifikke tråden på forumet, tråder med tema som beste vokalist/gitarist flyter over av idiotiske nominasjoner for middelmådige growlere og shreddere og både i kategoriene for albumguider og konserter hersker metal. Slik dominans er etter min erfaring ganske vanlig på Internett, men ute blant folk flest (uten at deres musikksmak er noe å se opp til) er det uhørt.

 

Nå vet nå ikke jeg hva du liker av metal (hvis du i det hele tatt liker noe).

Jeg kan nevne noen band jeg liker, om enn bare for å slukke din nysgjerrighet.

 

Agalloch, Electric Wizard, SikTh, Shining (den norske utgaven), Kylesa, Russian Circles.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke åpne egne tråder for andre sjangre da?

Det er jo umulig å hindre folk i å diskutere det de er glad i..

 

Jeg foreksempel takler ikke indie, r&b, electronica, pop og den slags sjangre. Men jeg holder meg unna trådene som omhandler det.

 

Den generelle musikktråden er kanskje litt vel mye preget av metal, men det er jo en del av det generelle det også.

 

Headbangers guide er jo en kjempetråd for oss som liker metal. Når man er interessert i noe, vil man gjerne snakke svært detaljert..

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som synes det er alt for mye fokus på metal i musikkforumet?

Helt enig. Nerder liker metal tydeligvis.

Det stemmer skremmende bra.

 

8/10 nerder / geeker / skolelys og andre personer som er over gjennomsnittet interessert i et eller flere tema som jeg kjenner, hører nesten utelukkende på forskjellige former for metal / tung rock og lite annet.

 

De restrerende hører på tyggispop, pussypop og herlig, herlig trance og house. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...