Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!

Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, de mest populære på Spotify ja. Hvorfor er det idiotisk? Jeg visste da vel ikke hvor jeg skulle begynne hen jeg vel.. De tre-fire første låtene der er langt ifra hva jeg liker å høre..

Det er idiotisk på akkurat samme måte som det er idiotisk å si at McDonalds lager "verdens antatt beste mat" bare fordi de selger så mange burgere.

Det er forøvrig opplagt at du ikke har hørt noe videre på bandet, siden du gjentar den samme åpenbart feilaktige påstander om at Rygg bare "brøler" om og om igjen.

Jeg har forresten hørt Rygg synge live flere ganger, og jeg kan garantere deg at Åge Sten Nilsens ikke når ham så langt som til akillesen engang. (Men du gav meg en god latter da jeg googlet navnet og så hvem du snakket om.)

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

Å si at Åge Sten Nilsens er Norges beste vokalist ser jeg på som blasfemi mot resten av norsk musikk. Jeg vet at smak er subjektivt, men det utsagnet blir nesten for drøyt til å være sant. Monsterlol.

Poster innlegget ditt fra Megadeth/Metallica tråden din igjen jeg. Hvordan kan du si dette og deretter dømme Ulver etter å ha hørt fire-fem låter?

Pluss til deg!

Liker folk som har hørt mye! Mange som har en tendens til å dømme Megadeth når de har hørt bare 8-9 låter tror jeg :hrm:

Endret av Vowels
Lenke til kommentar

Jaja. Det er din mening.. jeg synes vokalen hans er mektig!

Altså... nå har jeg faktisk hørt en 7-8 låter av Ulver. Man trenger vel ikke mer for å bedømme vokalen? Har hørt både growl og clean. Jeg har ikke sagt noe om musikken.. det er fullt mulig Ulver har noe jeg kan finne fantastisk.

Lenke til kommentar

eh alle låtene til Megadeth er helt like så det er meningsløst å høre mer enn maks ti sekunder for å bedømme Megadeth. dette gjelder forøvrig for 99.99% band. Ulver er et tilfelle hvor man burde høre minst to låter, grunnet det enorme stilskiftet.

men dersom man synes et band er møkk etter et halvminutt, så vil man neppe like det. å si at man må høre hele diskografien til et band for å bedømme det er LULZ.

Endret av aarolilja
Lenke til kommentar

eh alle låtene til Megadeath er helt like så det er meningsløst å høre mer enn maks ti sekunder for å bedømme Megadeath. dette gjelder forøvrig for 99.99% band. Ulver er et tilfelle hvor man burde høre minst to låter, grunnet det enorme stilskiftet.

men dersom man synes et band er møkk etter et halvminutt, så vil man neppe like det. å si at man må høre hele diskografien til et band for å bedømme det er LULZ.

Veldig tungvindt å lese innlegget ditt. Og du kan da umulig ha hørt Megadeth i det hele tatt som tror de heter Megadeath.

Ellers så dreit du litt på draget i poenget ditt..

Megadeth har svært stor variasjon i musikken sin. De har til og med et alternativt album som heter Risk (nettopp fordi det var risky å gi det ut). De har ballader, aggresiv thrash, melodiøs thrash. Aggresiv heavy metal, alternativ heavy metal, blues-thrash.

Lenke til kommentar

lulz skrivefeil. har tre plater med dem. fine de. men helt like. (det er til og med over ti år mellom den nyeste og den eldste.) de er et thrashband. de spiller thrash.

gå å hør på diskografien til Lady GaGa. hun er skikkelig bra. om du ikke liker henne etter å ha hørt diskografien må du sjekke ut alle remiksene og demoene og youtube-videoene. dersom du da ikke liker dem må du høre coverversjoner av låtene. og så må du høre på Beethoven.

Endret av aarolilja
Lenke til kommentar

lulz skrivefeil. har tre plater med dem. fine de. men helt like. de er et thrashband. de spiller thrash.

gå å hør på diskografien til Lady GaGa. hun er skikkelig bra. om du ikke liker henne etter å ha hørt diskografien må du sjekke ut alle remiksene og demoene og youtube-videoene. dersom du da ikke liker dem må du høre coverversjoner av låtene. og så må du høre på Beethoven.

Hvilke plater? Tror du sov hvis låtene var helt like :D det er utrolig stor variasjon i musikken deres, uansett hvilke tre album du har. Det er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar

Selvutnevnt forumpoliti? Har jeg da aldri sagt. Hvor får du dette fra?

Poenget var at du har laget en tråd om Megadeth der du kverner om hvorfor de er best osv, hvorfor ikke ta diskusjonen der? Var kanskje litt krass, skal ikke nekte deg å diskutere dem her om du absolutt vil.

Lenke til kommentar

Du opptrer sånn når du ber oss om å ta noe i en annen tråd. Det er slikt moderatorer gjør.

Jeg har en tråd om Megadeth. Jeg liker å diskutere litt rundt, og nå havnet diksusjonen i denne tråden. Svært relatert til musikk vil jeg si..

Lenke til kommentar

DE ER HELT LIKE. DET ER ET THRASH BAND. "åi næmmen de har jo noen ballader!!!" /care. dersom man har hørt tjue sekunder Megadeth så vet man om man liker dem eller ikke. dette gjelder for 99.99% av alle artister noensinne.

Megadeth er ok. ingenting mer. "Glam" er et høvdingfjols, og en helt ræva vokalist. Ulver er bedre enn "Glam".

Lenke til kommentar

DE ER HELT LIKE. DET ER ET THRASH BAND. "åi næmmen de har jo noen ballader!!!" /care. dersom man har hørt tjue sekunder Megadeth så vet man om man liker dem eller ikke. dette gjelder for 99.99% av alle artister noensinne.

Megadeth er ok. ingenting mer. "Glam" er et høvdingfjols, og en helt ræva vokalist. Ulver er bedre enn "Glam".

I såfall er du utrolig fordomsfull.

Jeg har aldri opplevt at en band har tatt meg ed storm. Det tar tid. Derimot kan én låt selvsagt få meg til å måpe..

Glams band er utrolig dårlig, men vokalen hans er one of a kind. Det er selvsagt subjektivt for hvilken type vokal man liker.. spør du meg er growling insane stygt. Og det høres helt for jævlig ut..

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du drar inn growling hele tiden

Uhøytidlig guide til Ulver:

1993 - Vargnatt

1995 - Bergtatt - Et Eeventyr i 5 Capitler1

1996 - Kveldssanger

1997 - Nattens Madrigal - Aatte Hymne til Ulven i Manden

1998 - Themes From William Blake's The Marriage of Heaven and Hell

1999 - Metamorphosis

2000 - Perdition City

2001 - Silence Teaches You How to Sing

2001 - Silencing the Singing

2002 - Lyckantropen Themes

2003 - A Quick Fix of Melancholy

2003 - Svidd Neger

2005 - Blood Inside

2007 - Shadows of the Sun

Growling

Ikke growling

1Både clean-vokal og growling

Endret av Anulaibar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...