kandinsky Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Syns det er veldig langdrøyd, kjedelig musikk samtidig som jeg føler de har en utrolig påtatt "særhet". I tillegg kunne jeg nesten ikke hata vokalen mer. På den siste sangen du posta (Plates 21-22) kan jeg ikke skjønne om voklisten kødder eller ikke. Shadows of the sun er den beste jeg har hørt av dem. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Vokalen er rævva? Er den ikke ganske annerledes på alle tre videoene? Jeg kan godt poste metall-vokalen også, for å være enda mer variert. http://www.youtube.com/watch?v=v2Qrz1dH6jc En av de mest talentfulle vokalistene i Norge. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Ganske annerledes enn hva? Nå er ikke mitt hovedkriterie i musikkdømming at de kan lage 100 forskjellige sjangre heller eller være variert, selv om det ser ut som samtlige her bruker det som et bindepunkt. At dette er en av de mest talentfulle vokalistene i Norge kunne jeg aldri argumentert for. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Ganske annerledes enn hva? Nå er ikke mitt hovedkriterie i musikkdømming at de kan lage 100 forskjellige sjangre heller eller være variert, selv om det ser ut som samtlige her bruker det som et bindepunkt. At dette er en av de mest talentfulle vokalistene i Norge kunne jeg aldri argumentert for. Fullstendig enig. Den beste vokalisten i Norge bare må jo være Åge Sten Nilsen! Jeg ser uansett i talentet i å brøle. Growl-vokal har aldri vært min greie. Skjønner at dere som har litt peiling innenfor sjangeren kan peke ut gode og dårlige growlere. Men for meg høres alt ut som aggresivt brøl. Ergo; aggresivt brøl er ikke med på å styrke musikken. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Den beste vokalisten i Norge bare må jo være Åge Sten Nilsen! Kødder du? Og angående at du ikke liker growling (igjen) -- hørte du ikke på de andre videoene? Jeg (og et par andre) prøvde i alle fall å vise deg/dere at Ulver gjør annet enn å growle (min post med tre videoer rett over her.) Lenke til kommentar
nybb Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Nei, såklart jeg ikke kødder. Hvorfor skulle jeg det? Han har jo en helt utrolig rå stemme. Clean, høy oh powerful. Oi. Jeg så ikke den posten.. merkelig nok.. jaja. Kan alltids gi det et forsøk Men growling kan ingen noen gang få meg til å like. Helt uaktuelt. Men det er selvsagt smak og behag Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Vi kan ikke alle være perfekte. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Vi kan ikke alle være perfekte. Så det du mener, er at growling er den perfekte måten å synge på? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Lost in Moments som CypheroN postet er definitivt en av de bedre av Ulver etter min mening. Hallways of Always er også på toplista. Et utrolig band som har vært innom masse. Fortjener masse respekt. Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Kanskje min absolutte Ulver-favoritt for tiden, får nesten frysninger av å høre den: http://www.youtube.com/watch?v=8FLQhZz5AnM Og greit at vokalen er spesiell til tider, men det går ikke an å nekte for at han er en over gjennomsnittet habil vokalist. At Åge Sten Nilsen skal være norges beste vokalist er en vits. Alltime favoritt: http://www.youtube.com/watch?v=nwSjaf3aa2M Endret 29. juni 2010 av Anulaibar Lenke til kommentar
nybb Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Åge Sten Nilsen har en helt vill stemme. Mye bedre enn Ulver-vokalisten sin spør du meg enkelt å brøle.. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Har du i det hele tatt hørt på noen av klippene folk har postet her Nybb? I så fall burde du hørt at Kristoffer Rygg kan utrolig mye mer enn kun å brøle. Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Nybb: Klarer ikke helt å forstå hvordan du har fått inntrykk av at Ulver kun er growling. De slutta med alle former for metal i 97-98, og hovedtyngda i diskografien deres ligger i electronica/ambient-land.. Endret 29. juni 2010 av Anulaibar Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Norges beste vokalist er i en egen klasse. http://www.youtube.com/watch?v=VtsHastKlzI http://www.youtube.com/watch?v=W2DtOo2d6ns Endret 29. juni 2010 av aarolilja Lenke til kommentar
nybb Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Jeg hørte noen clean vokal-klipp. De var ikke særlig imponerende. Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Åge Sten Nilsen er en liten harrydott og har en halsbrekkende kjedelig stemme. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Harry er han, men han har stålkontroll på stemmen. Falsettkar det der.. Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Han er flink, men stemmen er ganske kjedelig. Den skiller seg lite ut. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Han er flink, men stemmen er ganske kjedelig. Den skiller seg lite ut. Åge Sten Nilsens?! Det er ikke mange som har en sånn stemme.. jeg satser på at du mente han i Ulver jeg Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Si det til deg selv, du ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå