Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!

Arve Systad

Anbefalte innlegg

Syns det er veldig langdrøyd, kjedelig musikk samtidig som jeg føler de har en utrolig påtatt "særhet". I tillegg kunne jeg nesten ikke hata vokalen mer. På den siste sangen du posta (Plates 21-22) kan jeg ikke skjønne om voklisten kødder eller ikke.

Shadows of the sun er den beste jeg har hørt av dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske annerledes enn hva?

Nå er ikke mitt hovedkriterie i musikkdømming at de kan lage 100 forskjellige sjangre heller eller være variert, selv om det ser ut som samtlige her bruker det som et bindepunkt. At dette er en av de mest talentfulle vokalistene i Norge kunne jeg aldri argumentert for.

Lenke til kommentar

Ganske annerledes enn hva?

Nå er ikke mitt hovedkriterie i musikkdømming at de kan lage 100 forskjellige sjangre heller eller være variert, selv om det ser ut som samtlige her bruker det som et bindepunkt. At dette er en av de mest talentfulle vokalistene i Norge kunne jeg aldri argumentert for.

Fullstendig enig.

Den beste vokalisten i Norge bare må jo være Åge Sten Nilsen!

Jeg ser uansett i talentet i å brøle. Growl-vokal har aldri vært min greie. Skjønner at dere som har litt peiling innenfor sjangeren kan peke ut gode og dårlige growlere. Men for meg høres alt ut som aggresivt brøl.

Ergo; aggresivt brøl er ikke med på å styrke musikken.

Lenke til kommentar

Den beste vokalisten i Norge bare må jo være Åge Sten Nilsen!

Kødder du?

Og angående at du ikke liker growling (igjen) -- hørte du ikke på de andre videoene? Jeg (og et par andre) prøvde i alle fall å vise deg/dere at Ulver gjør annet enn å growle (min post med tre videoer rett over her.)

Lenke til kommentar

Nei, såklart jeg ikke kødder. Hvorfor skulle jeg det? Han har jo en helt utrolig rå stemme. Clean, høy oh powerful.

Oi. Jeg så ikke den posten.. merkelig nok.. jaja. Kan alltids gi det et forsøk :)

Men growling kan ingen noen gang få meg til å like. Helt uaktuelt. Men det er selvsagt smak og behag :)

Lenke til kommentar

Kanskje min absolutte Ulver-favoritt for tiden, får nesten frysninger av å høre den:

http://www.youtube.com/watch?v=8FLQhZz5AnM

Og greit at vokalen er spesiell til tider, men det går ikke an å nekte for at han er en over gjennomsnittet habil vokalist. At Åge Sten Nilsen skal være norges beste vokalist er en vits.

Alltime favoritt:

http://www.youtube.com/watch?v=nwSjaf3aa2M

Endret av Anulaibar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...