Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Likte ikke Kaizers Orchestra før jeg heller, synes de bare var teite, men da de ga ut Maestro hørte jeg litt på den og hele bandet begynte å vokse på meg. Så så jeg dem live i 2008, noe som var dritbra, de lagde et skikkelig show og jeg ble enda mer overbevist. Jeg anser meg ikke som "fan", men har absolutt respekt for bandet. Norges mest oppskrytte band mtp populæritet i forhold til kvalitet må forresten være Postgirobygget :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv sett Kaizers et par ganger live. Det eneste de skal ha bittelitt skryt for er et godkjent liveshow, ikke noe spesielt. Dessuten missliker jeg den typiske "Kaizers" fanboyen med converse og gassmaske på rommet. Kjipere publikum skal man lete lenge etter.

 

Synes forøvrig BigBang er toppen av lavmål innen norsk musikk, kjenner jeg blir irritert bare jeg nevner navnet på bandet. Nok klaging fra min side nå. Skal kose meg med My Bloody Valentine-Loveless, verdens beste shoegaze skive.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ikke sammenligne Bergatt med f.eks. "Themes from William Blake's..." eller Perdition City.

Mens Bergtatt er bm, er "Themes from William Blake's..." mer experimental, elektronika, avant-gard, med elemtener av metal (gjerne rett meg, om jeg er helt på villspor, er så vanskelig å sette sjanger på det ...).

Lenke til kommentar

@Nybb: Det blir veldig feil å bedømme musikken til Ulver etter fire-fem låter. Spesielt når de har en diskografi på ni(kommer an på hvordan du teller) skiver og en fire EPer, samt at de er innom en hel haug av sjangere. Alt fra Black Metal til elektronika. Det som gjør at jeg reagerer slik på utsagnet ditt er pga dette innlegget i Megadeth/Metallica tråden din.

 

Pluss til deg!

Liker folk som har hørt mye! Mange som har en tendens til å dømme Megadeth når de har hørt bare 8-9 låter tror jeg :hrm:

 

For min egen del synes jeg det blir vanskelig å nevne "Norges beste band/musiker", er veldig mye god norsk musikk og mange forskjellige sjangere å velge mellom. Jeg synes Norge har en hel haug av gode metal band å velge mellom samt at jeg er glad i norsk rock. Uansett, akkurat nå er vel favoritten Susanne Sundfør. The Brothel er fantastisk.

 

e:Skrev Megadeth feil

Endret av Vowels
Lenke til kommentar

Hørt de antatt beste låtene deres, som sagt; og jeg ble ikke imponert..

Hva er de "antatt beste"? De mest populære på Spotify? For en gjennomført idiotisk måte å bedømme et band på. Og særlig om alle låtene du hørte var fra BM-perioden deres, for den er det lenge siden de vokste fra.

 

Ja, de mest populære på Spotify ja. Hvorfor er det idiotisk? Jeg visste da vel ikke hvor jeg skulle begynne hen jeg vel.. De tre-fire første låtene der er langt ifra hva jeg liker å høre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...