Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!

Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne gjerne trengt noen anbefalinger på psykidelisk musikk. Er egentlig ikke så veldig viktig hvilken sjanger det er i, jeg hører selv på Infected Mushrooms til Pink Floyd (tidlig i karrieren) innen psy, så bare kom med det du liker best.

- Takker :)

Om du ikke allerede har sjekket ut Syd Barrett anbefaler jeg soloalbumet hans: The Madcap Laughs

Hehe, jeg har albumet selv.

Jeg skal sjekke ut de andre forslagene dere kom med også :)

Lenke til kommentar

Yes nå har info`en rundt tredje albumet til Arcade Fire begynte å komme ut. Det skal hete "The Suburbs", og kommer ut 2 August i Europa.

thesuburbsartworkcover1.jpg

01 The Suburbs

02 Ready to Start

03 Modern Man

04 Rococo

05 Empty Room

06 City With No Children

07 Half Light I

08 Half Light II (No Celebration)

09 Suburban War

10 Month of May

11 Wasted Hours

12 Deep Blue

13 We Used to Wait

14 Sprawl I (Flatland)

15 Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)

16 The Suburbs (Continued)

Lenke til kommentar

Yes nå har info`en rundt tredje albumet til Arcade Fire begynte å komme ut. Det skal hete "The Suburbs", og kommer ut 2 August i Europa.

thesuburbsartworkcover1.jpg

01 The Suburbs

02 Ready to Start

03 Modern Man

04 Rococo

05 Empty Room

06 City With No Children

07 Half Light I

08 Half Light II (No Celebration)

09 Suburban War

10 Month of May

11 Wasted Hours

12 Deep Blue

13 We Used to Wait

14 Sprawl I (Flatland)

15 Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)

16 The Suburbs (Continued)

Gleder meg :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

De to forrige Arcade Fire-albumene skuffet ikke i forhold til hverandre, så jeg slenger meg med bølgen med de som gleder seg.

Et type band man kan ta fram med jevne mellomrom, nesten uavhengig av hvilken "musikkbås" man liker å sette seg i.

Lenke til kommentar

Mer en kald desember eller januar-dag. Slik har det alltid vært med Ricochets(tidligere bandet til blant annet vokalisten i Navigators). Grei sånn rødvinsglass-rock, men klarer ikke Navigators så mye i lengden som jeg gjorde med Ricochets.

Jeg greier bare den ene sangen. Resten blir for... feil for mine ører.

Lenke til kommentar

Helt enig, Wall Of Stone er den eneste gode sangen til Navigators. Alle trodde de kom til å bli 2010's store norske band, men rett etter at de avslørte sin sanne form under by:Larm-konserten i vinter så forsvant hypen over natta. Kjipt for dem.

hadde de enda holdt seg til stilen de har i Wall Of Stone hadde det var flott, men neida. De misstet meg som fan.

Men Wall Of Stone er meget flott.

Lenke til kommentar

Likte kanskje bare 2-3 låter på Navigators-albumet. Alikevel så hører jeg ikke noe særlig på dem, skal jeg høre på stemmen til vokalisten(pluss nydelig gitar-riff) så blir det heller Ricochets. Garantert det beste bandet som har kommet ut av Fredrikstad sammen med Tellusalie.

Lenke til kommentar

Jeg kom veldig tilfeldig over en kuriositet her;

Jeg drev å lurte på hvem som gjestevokalerer på PGB's Venner for Livet, og kom over dette innlegget i et annet forum:

d va jo ein lr aen så syns dn sangen va så kule på kaizers siå å lurte på om d va dis sang å då sa di: "Okay, this is the last time we comment this song, so here we go:

We finally heard that piece of shit of a lousy try of a song, and were really surprised that people think it`s us. It`s crap! Can`t you hear that? Don`t just like stuff uncritically just because it says Kaizers Orchestra people! If you actually dig this amateur shit you should check out the band Postgirobygget, who wrote it and perform it." eg vettkje om någen har skreve d inn før mn, syns d va jækla løye...hehe:"...piece of shit of a lousy try of a song"

Jeg må si jeg betviler gehalten i posten - er virkelig Kaizers slike narsissistiske rævhøl at de disser norske musikkolleger på slikt vis? Isåfall synker de en haug med anseelseshakk i mine øyne.

Lenke til kommentar

Jeg kom veldig tilfeldig over en kuriositet her;

Jeg drev å lurte på hvem som gjestevokalerer på PGB's Venner for Livet, og kom over dette innlegget i et annet forum:

d va jo ein lr aen så syns dn sangen va så kule på kaizers siå å lurte på om d va dis sang å då sa di: "Okay, this is the last time we comment this song, so here we go:

We finally heard that piece of shit of a lousy try of a song, and were really surprised that people think it`s us. It`s crap! Can`t you hear that? Don`t just like stuff uncritically just because it says Kaizers Orchestra people! If you actually dig this amateur shit you should check out the band Postgirobygget, who wrote it and perform it." eg vettkje om någen har skreve d inn før mn, syns d va jækla løye...hehe:"...piece of shit of a lousy try of a song"

Jeg må si jeg betviler gehalten i posten - er virkelig Kaizers slike narsissistiske rævhøl at de disser norske musikkolleger på slikt vis? Isåfall synker de en haug med anseelseshakk i mine øyne.

Jeg synes det er tøft at de tør å si det jeg. Jeg vet ikke hvilken sang det er snakk om, men mange av sangene til Postgirobygget er jo rimelig banale. Endret av thesinner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...