Vowels Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Kunne gjerne trengt noen anbefalinger på psykidelisk musikk. Er egentlig ikke så veldig viktig hvilken sjanger det er i, jeg hører selv på Infected Mushrooms til Pink Floyd (tidlig i karrieren) innen psy, så bare kom med det du liker best. - Takker Om du ikke allerede har sjekket ut Syd Barrett anbefaler jeg soloalbumet hans: The Madcap Laughs Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Kunne gjerne trengt noen anbefalinger på psykidelisk musikk. Er egentlig ikke så veldig viktig hvilken sjanger det er i, jeg hører selv på Infected Mushrooms til Pink Floyd (tidlig i karrieren) innen psy, så bare kom med det du liker best. - Takker Hele albumet Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band. Fantastisk album. http://www.youtube.com/watch?v=rGFlkcnZRFI Helt sinnsykt elskbart. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Vinter In Hollywood(Norsk artist og) Stardust Boys Noize MSTRKRFT Justice Deadmau5 Mr Oizo Digitalism Takk! Skal sjekkes ut! Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Vet absolutt ikke om dette er riktig plass å stille dette spørsmålet, men prøver meg.. Leter etter en sang, rimelig fengende. Sangen blir brukt av Brann supporterne når de synger sangen " Kom igjen Brann".. Tror refrenget på orginalsangen går noenlunde som dette: Come on "Ailin(?)", yeah you know what i mean.. Du burde spørre i denne tråden neste gang, btw Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Kunne gjerne trengt noen anbefalinger på psykidelisk musikk. Er egentlig ikke så veldig viktig hvilken sjanger det er i, jeg hører selv på Infected Mushrooms til Pink Floyd (tidlig i karrieren) innen psy, så bare kom med det du liker best. - Takker 13th floor elevators, jefferson airplane, spacemen 3, the black angels. sikkert også en dæsj brian jonestown massacre, tidlig flaming lips og black rebel motorcycle club. Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Kan jo også sjekke ut Animal Collective. De høres ut som allerede gjennomsyrete A Saucerful of Secrets på LSD. Lenke til kommentar
fnats Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Noen som kan anbefale noe indie musikk? Indie rock/pop. Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Florence Valentin. Svensk pop på sitt aller beste. Lenke til kommentar
fnats Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Takk for tipset, skal sjekke dem ut. Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Someone Still Loves You Boris Yeltsin, Elf Power, of Montreal, The Apples in Stereo og Belle & Sebastian. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Noen som har forslag til sanger som vil passe seg fint på "highwayen" i USA? Lenke til kommentar
fnats Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Someone Still Loves You Boris Yeltsin, Elf Power, of Montreal, The Apples in Stereo og Belle & Sebastian. Takk! Har oppdaget en del ny musikk nå som jeg virkelig liker. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Noen som har sansen for Ratatat? Nye albumet deres er råbra. Synes dette topper alt de har gjort tidligere, herlig elektronika Diggy dum dum diggy dum dee dum dee dum Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Noen som kan anbefale noe indie musikk? Indie rock/pop. The Gulag Orkestar og In The Aeroplane Over The Sea. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 KJØP DETTE ALBUMET! Roy Harper - Stormcock Lenke til kommentar
stranden Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Har et lite problem med å finne en type musikk og håper forklaringen min er god nok til at dere skjønner. Er på jakt etter arabisk/egyptisk eller midtøstmusikk. Sånn typisk musikk som spilles i bakgrunnen i filmer når det er fra varme land i midtøsten med mye sand. Det er godt mulig det er musikk fra islam også. Har søkt en god del selv, men det blir aldri helt riktig. Er på jakt etter de som er litt rolig med kvinnelig vokalist. Ikke lett å finne! Men er overalt i filmer og serier! Det ergrer meg litt! Nærmeste jeg har funnet er noe som dette: http://www.youtube.com/watch?v=_tWJtRy_zHk&feature=related Noen tips på hvor sånn type musikk kan finnes? Takker for svar! Endret 19. juni 2010 av stranden Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Noen som har forslag til sanger som vil passe seg fint på "highwayen" i USA? CCR! Ingen annen. Noen som har sansen for Ratatat? Nye albumet deres er råbra. Synes dette topper alt de har gjort tidligere, herlig elektronika Diggy dum dum diggy dum dee dum dee dum Digger Ratatat, skal høre gjennom nå, gleder meg. Syns det var gøy på Hove i fjor hvertfall. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Har et lite problem med å finne en type musikk og håper forklaringen min er god nok til at dere skjønner. Er på jakt etter arabisk/egyptisk eller midtøstmusikk. Sånn typisk musikk som spilles i bakgrunnen i filmer når det er fra varme land i midtøsten med mye sand. Det er godt mulig det er musikk fra islam også. Har søkt en god del selv, men det blir aldri helt riktig. Er på jakt etter de som er litt rolig med kvinnelig vokalist. Ikke lett å finne! Men er overalt i filmer og serier! Det ergrer meg litt! Nærmeste jeg har funnet er noe som dette: http://www.youtube.com/watch?v=_tWJtRy_zHk&feature=related Noen tips på hvor sånn type musikk kan finnes? Takker for svar! Jeg tror du mener typisk egyptisk innenfor "World Music"-sjangern stort. Har ikke hørt noe særlig band med kvinnelig vokalist som jeg har likt noe særlig. Et band jeg liker kjempegodt i dette "området" er Tinariwen. De spilte på Øyafestivalen i 2008(?) og spiller i år på Roskilde i tillegg til Rockefeller i Oslo. De to låtene dems jeg liker best på Spotify: Matadjem Yinmixan http://open.spotify.com/track/7yeTvvLA54txVj2LPulf9Y Swat El-wahuch (Le Chant Des Fauves) http://open.spotify.com/track/6ma7kNoIMwE9OgMwVhL3JH ____________________________ Ikke mange dager til jeg skal se Gorillaz sin første konsert i norden. Et av de herligste britiske bandene som har kommet fram de siste ti årene. Jeg elsker den miksen av alle sjangerne de bruker, og gjesteartister. Uansett så er ny musikkvideo lagd, enjoy: http://www.tudou.com/programs/view/mzqPq9_t4Bk Endret 19. juni 2010 av Empire of Maury Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Noen som har sansen for Ratatat? Nye albumet deres er råbra. Synes dette topper alt de har gjort tidligere, herlig elektronika Diggy dum dum diggy dum dee dum dee dum Takk for tipset, hadde faktisk ikke fått med meg at denne var komme ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå