Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Unnskyld, faderullan, skal ikke høre mer på 16 hp siden jeg også hører på metal.

 

Grunnen til at jeg sjekker det ut er at en bekjent utalte at 16 hp var favorittbandet hans. Siden han har eksepsjonelt god musikk smak valgte jeg å sjekke det ut. Jeg har faktisk oversett alt snakk om bandet på forumet(av for eksempel Glint) men ser no i etterkant etter jeg sjekket ut bandet at disse hadde rett.

 

At folk på dette forumet atter en gang ikke kan forstå at et band faktisk er godt, og at folk ikke går rundt og prøver å heve kreden sin hele tiden skjønner jeg ikke.

 

Men skal vi slutte å høre på gamle band vi ikke har vist om siden de hadde fortjent at vi hadde hørt på det hele tiden? Fælt så jævla sutrete du alltid skal være.

 

Edit: Igjen er jeg ikke sikker på om jeg svarte riktig da du igjen klarer å skrive mer rotete enn min lillesøster på 10 år. Kan også se ut som at du mener det er positivt at 16 hp i ditt hode har blitt ett slags "kred band" og at de endelig får den oppmerksomheten de fortjener. Men lar resten av innlegget mitt stå siden du gjør meg mer forvirret enn Fenriz på shoppingtur.

6664718[/snapback]

 

Ser at du tar det meste jeg skriver personlig. Det er jo litt trist.

Det er også litt trist at du sier at du ikke helt skjønner hva jeg skriver. Jeg kan faktisk ikke helt skjønne hva som skulle være så vanskelig å forstå i den siste posten. Kanskje du burde få søsteren din til å lese for deg.

6665114[/snapback]

 

Forstår hva du skriver, men klarer aldri å få et klart inntrykk av hva din personlige _mening_ er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forsåvidt bare hørt på "In it for the money" elns av Zappa og kan ikke si det fallt i smak. Er det noen andre plater jeg bør sjekke ut?

Over-nite sensation

Apostrophe (')

One size fits all

 

Det er de beste. De tidligere albumene er egentlig ikke noe særlig, spør du meg.

Lenke til kommentar
Noen som hører på Infected Mushroom her? Har hørt litt på Classical Mushroom nå, noen andre psytrance anbefalinger?

 

None of This is Real  :w00t:

6673158[/snapback]

Infected Mushroom er jævla fett. Har alle platene. :wee: Ikke så veldig mye som ligner på IM egentlig. Har du sjekka ut Shpongle? Det er også jævla kult.

Lenke til kommentar
Jeg trenger ikke være rusa for å høre på denne musikken. Men du får jo en annen oppfatning av musikken når du har røyka litt for eksempel. Hehe...

 

Shpongle - Levitation Nation

Sykt fet.  :cool:

6684331[/snapback]

 

Heeelt enig... Sitter å hører på Behind Closed Eyelids :) En av favorittene mine til Shpongle :)

 

Når det gjelder Infected så har jeg ikke så peiling, liker mest den roligere delen av psykedelia, psybient :)

Lenke til kommentar

Den sangen er fra et album der det står at det er beskrevet mye kombinasjon mellom psykedelsik trance og ambient. Classical mushroom er det mere klassiske musikk elementer i, etter å ha hørt noisemaker så vil jeg si at ting fra Classical mushroom er endel stiligere.

Den har litt gitar lyder, fiolin, piano spill og mye andre elementer. Hører egentlig lite på trance men syntes dette er bra med dette i små dæsjer.

Endret av lanez-nor
Lenke til kommentar
Ferr: Hvilket Infected Mushroom vil du anbefale? Liker _veldig_ godt sangen Noisemaker. Hva er det som er mest i den stilen?

6684775[/snapback]

Siden IM skifter stil for hvert album, bør du sjekke ut albumet du finner Noise Maker på; B.P. Empire. Utrolig gjennomført album. Og hvis du ønsker det litt mer intenst, sjekk ut albumet IM The Supervisor, som er mitt yndlingsalbum av IM. :)

 

Og når vi snakker om Shpongle (bestående av Simon Posford, guden av psy-trance og Raja Jam, oldtimeren selv) så må alle sjekke ut sangen My Head Feels Like A Frisbee fra albumet Tales Of The Inexpressible. Her snakker vi "journey through music". :)

Lenke til kommentar
Ferr: Hvilket Infected Mushroom vil du anbefale? Liker _veldig_ godt sangen Noisemaker. Hva er det som er mest i den stilen?

6684775[/snapback]

Siden IM skifter stil for hvert album, bør du sjekke ut albumet du finner Noise Maker på; B.P. Empire. Utrolig gjennomført album. Og hvis du ønsker det litt mer intenst, sjekk ut albumet IM The Supervisor, som er mitt yndlingsalbum av IM. :)

 

Og når vi snakker om Shpongle (bestående av Simon Posford, guden av psy-trance og Raja Jam, oldtimeren selv) så må alle sjekke ut sangen My Head Feels Like A Frisbee fra albumet Tales Of The Inexpressible. Her snakker vi "journey through music". :)

6685286[/snapback]

 

For å supplere, vil du også like Younger Brother. Det er et prosjekt med Posford og Benji Vaughan (eller hva han het :p ). Uansett så er det litt hardere enn Shpongle

 

::: )

Lenke til kommentar
For å supplere, vil du også like Younger Brother. Det er et prosjekt med Posford og Benji Vaughan (eller hva han het :p ). Uansett så er det litt hardere enn Shpongle

 

::: )

6685442[/snapback]

Kan ikke si jeg har hørt mye på Younger Brother.

 

-----

 

Hallucinogen - The Herb Garden :love:

Lenke til kommentar
Har en norsk artist tatt selvmord i dag? Radioen står på i bakgrunnen og jeg mener at jeg hørte noe i den duren. Finner ikke noe på vg, dagbladet osv.

6686087[/snapback]

Så en overskrift på Dagbladet.no i går der en kvinnelig musiker hadde dødd av brannskader eller noe. Fant den ikke igjen nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...