Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!

Arve Systad

Anbefalte innlegg

Noen andre som har hørt nye Pendulum-skiva enda?

Etter min mening er det litt mye pop, men det som er bra er til gjengjeld latterlig bra! Salt In The Wounds, Comprachicos, The Vulture og The Island Pt.II er sinnsykt feite! Også gøy å høre de tar en dubstep på Set Me On Fire. Og låta med In Flames er fantastisk! Solid skive! Gleder meg til den dukker opp i postkassa.

Har tjuvlyttet litt ja, og det jeg har hørt er lovende. :) Self Vs. Self er awesome!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lastet ned albumet, klarte ikke å vente.:ph34r: Men kan si såpass at jeg er enig med Joakim Skurk, er litt mye pop enkelte sanger, men det trenger jo ikke være negativt. Sangene vokser mer og mer på meg når jeg hører dem. :) The Vulture, The Island (pt 1 og 2), Immunize og Self vs. Self er favorittene. Gleder meg til jeg fysisk får albumet.

Lenke til kommentar

Albumet virker bedre enn In Silico. Men tviler på at det blir på samme nivå som Hold Your Colour.

Enig, enig. Håper det vokser mer på meg enn det alt har gjort. Altså, albumet er kult, men hadde håpet på noe mer. Savner litt den gamle harde greia.

Lenke til kommentar

Indie er et veldig stort begrep, så det ville vært vanskelig å lage en egen tråd om dette, da det omfatter band som er totalt ulike. Både My Bloody Valentine og Band of Horses er indie, men er i to forskjellige sjangere.

Lenke til kommentar

Dessuten er "Indie" så og si blitt en sjanger.

- Hvilken sjanger spiller de?

- Indie!

Høres feil ut for meg i hvertfall. Har du eksempler på band som spiller musikk som blir omtalt som indie?

Finnes mange eksempler på det, f.eks Death Cab For Cutie, Belle and Sebastian og Modest Mouse. De fleste er vel enige om at det er et dårlig begrep for å beskrive et bands musikksjanger, men det blir allikevel mye brukt og gir jo en viss pekepinn.
Lenke til kommentar

indie er en forkortelse for independent som betyr uavhengig, som i musikksammenheng referer til artister eller selskap som opererer uavhengig av såkalte "major labels".

dette er et eksempel på et slikt band:

http://www.youtube.com/watch?v=Q9jFC0TzaD8

og deres nye - utmerkede - skive kan lastes ned gratis fra http://thatspunk.net/blog/2010/05/the-bridgeheads-foreigners/ - noe alle burde ta seg tid til å gjøre.

Lenke til kommentar

indie er en forkortelse for independent som betyr uavhengig, som i musikksammenheng referer til artister eller selskap som opererer uavhengig av såkalte "major labels".

Hva med alle andre band som ikke spiller slik som i klippet ditt, men som likevel har kontrakt med et lite plateselskap? Er de også indie, selv om de er black metal, hip-hop eller noe annet?

…For jeg har nemlig fått det inntrykket av at nettopp slik du musikk du postet her, er "indie"-musikk.

Lenke til kommentar

all musikk som er laget, distribuert og ellers operert uavhengig av "major labels" er indie, ja. svartmetall, hip-hop, emo, rock, polka, kontemporærklassisk, blah, blah, blah. det er alt indie.

Ja, men allikevel har ordet "indie" fått en sterk tilknytning til amerikansk og britisk alternativrock.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...