Lemon Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Big Dipper og Tiger har en del bra (men mest nytt, tror jeg). På Råkk & Rålls bør det være mulig å finne noe, det er en finfin brukthandel. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Råkk & Rålls er håpløs om man er på utkikk etter en spesiell plate. Det er ingen form for system der og alt står i usorterte esker. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) Tror det derfor det heter skattejakt Takk for tipsene! Endret 12. mai 2010 av b-real Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Oppdaget Rusko på en coffee shop i Amsterdam, men er generelt lite bevandret i dubstep. Noen som har anbefalinger til artister/sanger jeg må sjekke ut. Burial og Scuba! Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Noen andre som har lagt merke til at han som eier Råkk & Rålls er prikk lik The Dude fra Big Lebowski? Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Er vel ikke en negativ sammenligning. The Dude er rå! Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg har et lite spørsmål til dere. Jeg har i mange år lagd musikk og låter og er generelt lite interessert i Rock. Eller, jeg liker rock men jeg synes ikke det er noe spesielt utfordrende å komponere, rent harmoni og tonemessig. Så jeg har kommet frem til en sound jeg tror funker til låtene som forøvrig er en slags blanding av countryrock, pop, electronica og rock. MEN, jeg spilte inn et par låter en forleden dag og tenkte jeg skulle synge litt sjøl. Jeg vet fra før at jeg har en ganske ok stemme. Veldig spinkel forsåvidt, men veldig ren og god pitch. Så jeg la på litt klang-effekt på stemmen og damn.. Det ble forandring kan man si! Men det høres ikke akkurat ut som Jonathan Davis fra Korn på en måte. Det var heller mer retning Anthony and the Johnssons og kanskje Crosby Stills and Nash kanskje. Så da er spørsmålet. Hvordan ville dere reagert dersom dere har vært på et utested hvor klientellet er litt sånn "rocke"-typer og inn kommer et band som spiller musikk med en edge, men med slik type vokal? Jeg kvier meg veldig for å synge sjøl av nøyaktig denne grunnen siden jeg ikke har noe spesielt ønske om å virke som en dust. Ei heller som ei pyse. Men jeg VET at materialet er veldig "intelligent" sånn sett. Men jeg vet ikke hvor mange vanlige folk som "fatter" det lissom? Skal jeg bare drite i det og kjøre på? Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Hva med at vi får høre en smakebit? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Kenny Bones, man bør lage musikk for å tilfredsstille seg selv, ikke andre. Du lager nøyaktig den musikken du selv ønsker. Om du har lyst på tilbakemeldinger, er det vel bare å slenge opp en smakebit her. Jeg er i hvertfall keen på å høre det. SirUstinov, takker for tips. Skal sjekke dem ut nå. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Kenny: DO IT! Det kan så klart feila, men eg syns du verkeleg burde prøva det. Sidan det er noko nytt og spennande, på ein måte. Og om du ville lasta opp ein smakebit hadde det vore veldigt greit. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Kenny du må laste det opp, drit i hva andre mener Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Go go go, Kenny. Sånn ellers har jeg oppdaga at Blood Command og Kvelertak er to ganske gode band som lager digg musikk. Så kom det noe godt ut av høre på norsk radio likevel da. ^^ Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Oppdaget denne sangen etter å ha sett en episode av Supernatural. Kan sitte å ha den på repeat i flere timer. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Håhå. Stemning. also: http://www.youtube.com/watch?v=JTDQZfFCrQk Yay, furries og feelgood-musikk! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Maria Mena på keyboard eller? Uansett så er furries noe av det mest tragiske som finnes. 1 Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Baaaw, radio-editen av Yeasayers "O.N.E" er så søppel at jeg får lyst til å gråte. De har jo skåret låta helt ned til beinet for å gjøre den kort nok, og det høres mildt sagt jævlig ut i forhold til originalen. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Kom over Sufjan Stevens noen uker tilbake. Sikkert mange som allerede har hørt han, men for de som ikke har det, er det kjempedeilig indie rock som man ikke kan gjøre annet enn å bli glad av. Anbefalger albumet Illnoise spesielt. http://www.youtube.com/watch?v=rDRrqcZbdPU Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Noen andre som har hørt nye Pendulum-skiva enda? Etter min mening er det litt mye pop, men det som er bra er til gjengjeld latterlig bra! Salt In The Wounds, Comprachicos, The Vulture og The Island Pt.II er sinnsykt feite! Også gøy å høre de tar en dubstep på Set Me On Fire. Og låta med In Flames er fantastisk! Solid skive! Gleder meg til den dukker opp i postkassa. Endret 20. mai 2010 av Joakim Skurk Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Salt in the Wounds? Slam II. Har ikke hørt annet enn The Island og Salt in the Wounds. Alt som har med Fridén å gjøre er jeg skeptisk til, on the other hand. Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg har et lite spørsmål til dere. Jeg har i mange år lagd musikk og låter og er generelt lite interessert i Rock. Eller, jeg liker rock men jeg synes ikke det er noe spesielt utfordrende å komponere, rent harmoni og tonemessig. Så jeg har kommet frem til en sound jeg tror funker til låtene som forøvrig er en slags blanding av countryrock, pop, electronica og rock. MEN, jeg spilte inn et par låter en forleden dag og tenkte jeg skulle synge litt sjøl. Jeg vet fra før at jeg har en ganske ok stemme. Veldig spinkel forsåvidt, men veldig ren og god pitch. Så jeg la på litt klang-effekt på stemmen og damn.. Det ble forandring kan man si! Men det høres ikke akkurat ut som Jonathan Davis fra Korn på en måte. Det var heller mer retning Anthony and the Johnssons og kanskje Crosby Stills and Nash kanskje. Så da er spørsmålet. Hvordan ville dere reagert dersom dere har vært på et utested hvor klientellet er litt sånn "rocke"-typer og inn kommer et band som spiller musikk med en edge, men med slik type vokal? Jeg kvier meg veldig for å synge sjøl av nøyaktig denne grunnen siden jeg ikke har noe spesielt ønske om å virke som en dust. Ei heller som ei pyse. Men jeg VET at materialet er veldig "intelligent" sånn sett. Men jeg vet ikke hvor mange vanlige folk som "fatter" det lissom? Skal jeg bare drite i det og kjøre på? Metal med popvocals och syntar? Det har allaredan gjorts. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå