Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Nokon her som har høyrt Ólafur Arnalds? Akkurat nå får eg ikkje nok av Ljósid og 3055. :love:

Fantastisk, uten tvil. Han slipper også nytt album nå denne måneden. Sjekk også ut Peter Broderick.

Oi. Takkar så mykje. :love: Han her og var fantastisk. :wee:

Veitt du kva? Eg må nesten takka deg ein gong til. :love: Peter Broderick er så fantastisk flink og lagar så ekstremt god musikk. :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bs119.jpg

Devious Dan EP er en samling med uutgitte og sjeldne spor fra Xploding Plastix. Tittelsporet "Devious Dan" var et eksklusivt spor som var med på Beatservice Video Jukebox fra 2006, med ikke mindre en to ulike videoer. Låten har imidlertid aldri vært utgitt før nå. I tillegg får vi to spor som tidligere kun har vært å finne på den britiske utgivelsen av "Amateur Girlfriends", en remix fra "Donca Matic", samt to outtakes fra "Treated Timber".Selv om låtene er hentet fra en tidsperiode som spenner fra 2001 til 2008, så utgjør de likevel en konsistent helhet i kjent Xploding Plastix-univers. Fra de cinematiske og jazza eldre låtene, til de intrikate og organiske nye låtene. Den snirklete leftfield-elektronikaen er den røde tråden gjennom EP-en, med sine synkoperte rytmestrukturer og melodiske grunnstruktur.

Fantastisk EP og et must for alle Xploding Plastix fans!

Endret av b-real
Lenke til kommentar
Fantastisk EP og et must for alle Xploding Plastix fans!
Nå hadde jeg et ørlite håp om at den skulle inneholde
, som er helt UMULIG å oppdrive, du har ikke tilfeldigvis peiling på hvor jeg kan få tak i den?

Har selv prøvd å få tak i den men har gitt opp, det ser vist ikke ut til at de har publisert den på noen som helst CD-plate i det hele tatt eller noen andre steder som jeg vet om heller.

 

 

Jeg mener jeg sendte en mail til de [email protected] men fikk ikke svar men tror jeg skal sende en til og se om jeg kanskje kan få svar :(

Lenke til kommentar
Har selv prøvd å få tak i den men har gitt opp, det ser vist ikke ut til at de har publisert den på noen som helst CD-plate i det hele tatt eller noen andre steder som jeg vet om heller.

 

Jeg mener jeg sendte en mail til de [email protected] men fikk ikke svar men tror jeg skal sende en til og se om jeg kanskje kan få svar :(

Skal teste å sende en mail jeg også.

 

Jaja. Gleder meg uansett. :)

 

Men nå trenger jeg litt hjelp, Musikkaféen! Kjøpte meg denne t-skjorta, og det er to ansikter jeg ikke kjenner igjen.

 

 

img3323e.jpg

 

 

(Pavarotti, Jimi Hendrix, Bob Dylan, John Lennon, Freddie Mercury, 2PAC, Johnny Rotten/Sid Vicious?, UKJENT, Jim Morrison, UKJENT, Buddy Holly, Elvis Presley.)

Noen som har kommet til noen konklusjon på denne eller? Jeg tror det er Pavarotti, Jimi Hendrix, IKKE Bob Dylan (kanskje Ian Curtis? :S), John Lennon, Freddie Mercury, 2Pac, Sid Vicious, Jeff Buckley, Jim Morrison, så kommer den jeg er mest usikker på, men tror kanskje det er Marvin Gaye, Buddy Holly, Elvis Presley.

 

Hva tror dere om Ian Curtis / Marvin Gaye?

Endret av thesinner
Lenke til kommentar

Nå er Band of Horses sitt nye album ute på Spotify, kommer ut i butikkene 18.mai her til lands.

 

Jeg liker det etter en gjennomhøring. Er litt mindre rocka album enn vi er vandt med, og kanskje litt for mye rolige låter. Men synes dette albumet er greit nok, skjønner ikke helt slakten til Dagbladet(men igjen, de er crap som lager crap, og tjener på å selge crap). Synes alikevel "Factory" er en av årets beste rolige låter.

Lenke til kommentar
Fantastisk EP og et must for alle Xploding Plastix fans!
Nå hadde jeg et ørlite håp om at den skulle inneholde
, som er helt UMULIG å oppdrive, du har ikke tilfeldigvis peiling på hvor jeg kan få tak i den?

Har selv prøvd å få tak i den men har gitt opp, det ser vist ikke ut til at de har publisert den på noen som helst CD-plate i det hele tatt eller noen andre steder som jeg vet om heller.

 

 

Jeg mener jeg sendte en mail til de [email protected] men fikk ikke svar men tror jeg skal sende en til og se om jeg kanskje kan få svar :(

Jeg fikk svar fra Xploding Plastix angående Mon Amour i dag.

 

Hei,

 

Låta ble vel kun utgitt på vinyl, tror jeg.

Vi hadde en del problemer med vokalsamplingen av George Moustaki

(Min lenke ) og Sony turde ikke ha den

med på Cd versjonen...jeg tror det var sånn det ble

 

Om det finnes noen vinylversjoner av "Donca Matic Singalongs" på vinyl hos

Sony \ columbia er jeg neimen ikke sikker på. Vi har ikke hatt kontakt med

dem etter at vi rømte selskapet.

 

Det finnes et par andre videoer til denne låten også, men jeg vet ikke om de

ligger på youtube.

 

Mvh

Jens P Nilsen

 

Så det forklarer jo en del, kjipt at jeg ikke har vinylspiller, hvis ikke hadde jeg begitt meg ut på skattejakt i Oslos vinylsjapper!

Lenke til kommentar

 

Fantastisk EP og et must for alle Xploding Plastix fans!
Nå hadde jeg et ørlite håp om at den skulle inneholde
, som er helt UMULIG å oppdrive, du har ikke tilfeldigvis peiling på hvor jeg kan få tak i den?

Har selv prøvd å få tak i den men har gitt opp, det ser vist ikke ut til at de har publisert den på noen som helst CD-plate i det hele tatt eller noen andre steder som jeg vet om heller.

 

 

Jeg mener jeg sendte en mail til de [email protected] men fikk ikke svar men tror jeg skal sende en til og se om jeg kanskje kan få svar :(

Jeg fikk svar fra Xploding Plastix angående Mon Amour i dag.

 

Hei,

 

Låta ble vel kun utgitt på vinyl, tror jeg.

Vi hadde en del problemer med vokalsamplingen av George Moustaki

(Min lenke ) og Sony turde ikke ha den

med på Cd versjonen...jeg tror det var sånn det ble

 

Om det finnes noen vinylversjoner av "Donca Matic Singalongs" på vinyl hos

Sony \ columbia er jeg neimen ikke sikker på. Vi har ikke hatt kontakt med

dem etter at vi rømte selskapet.

 

Det finnes et par andre videoer til denne låten også, men jeg vet ikke om de

ligger på youtube.

 

Mvh

Jens P Nilsen

 

 

Så det forklarer jo en del, kjipt at jeg ikke har vinylspiller, hvis ikke hadde jeg begitt meg ut på skattejakt i Oslos vinylsjapper!

Fikk et identisk svar tilbake.

 

Får vel stikke innom noen vinyl-butikker i hovedstaden, faen heller, jeg VIL ha den sangen.

Forslag til Vinyl-butikk i hovedstaden? Jeg har ikke peiling på hvor en kjøper Vinyl nå for tiden :(

Forstår vel litt hvorfor de stakk ifra Sony...

 

 

 

Ellers så fikk jeg anbefalt dette albumet i dag og jeg liker det veldig:

bonobo_black_sands_albumcover_k.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...