Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Noen som har et band eller to som ligner på System of a down?

6666543[/snapback]

System of a Down er unik, de gidder ikke å herme etter noen band. Men det har noen band som har litt likheter her og der. (Som har inspirert dem.)

 

Har postet en post om det samme før, skal se om jeg finner den.

*begir seg ut på leting*

 

Noen som har et band eller to som ligner på System of a down?

6666543[/snapback]

http://www.last.fm/music/System+of+a+Down/+similar

6666729[/snapback]

Similar-crappet til last.fm fungerer bare på mindre kjente band. Ved populære band så nevner den bare andre populære band i samme sjanger som ikke nødvendigvis deler noe særlig likheter...

 

:shrug:

 

Forøvrig er det like teit som å poste "google.com" når folk spørs om spørsmål. Folk spør på forum for å få svar fra mennesker, ikke en søkemotor.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

beneiro: Sakset fra en annen tråd:

Du finner egentlig ikke noen band som ligner i veldig stor grad på System of a Down, de kjører ingen bestemt sjanger, de kjører sin egen greie. MEN du kan jo snuse litt på hva SoaD har latt seg inspirere av og vica versa? Det er ikke musikk som er akkurat veldig likt, men noen likheter vil du muligens finne.

 

De 2 favorittbandene til komponisten(Daron Malakian) i bandet er Slayer og The Beatles. Han har forteller også at på de 2 nye platen har han latt seg inspirere av bla. Darkthrone, Kraftwerk og The Cranberries. Vokalisten(Serj Tankian) har latt seg inspirere av av mange forskjellige ting, blant annet jazz(som visstnok er det nesten det eneste han hører på) og armensk folkemusikk. Men vokalen bærer likevel et sterkt preg av Mike Patton anno Faith No More(som forøvrig er et band SoaD så veldig opp til). Bassisten har en gang også nevnt at System of a Down er forsettelsen på hva Tool og Rage Against The Machine begynte. Dillinger Escape Plan blir ofte kalt for en mer ekstrem, intens og mer "bråkete" versjon av SoaD. Liker du veldig godt vokalen i System of Down så kan jeg igjen nevne at den minner litt om Mike Patton så du kan jo sjekke alt han har tatt i.

 

EDIT: Er et litt ukjent tysk band som heter Cheesey som tydelig har fått en del inspirasjon fra SoaD.

 

Du kan også prøve bandet The Apex Theory som har bandmedlemmer som var medlem i SoaD.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Mike patton ligner vokalmessig på Serj?

6667069[/snapback]

Vil absolutt si at Serj har latt seg insperer av Patton ala. Faith No More.

Det er ikke blåkopi, men har noe fra det.

 

Mener også ha lest at Serj har nevnt Patton/Faith No More som inspirasjon...

 

Mike patton ligner vokalmessig på Serj?

6667069[/snapback]

 

Nah.

 

Serj høres ut som duden i Dead Kennedys spør du meg.

6667127[/snapback]

Ikke hørt så mye DK, men Serj har jo litt punka stil ja...

(Gjerne først og fremst på debuten..)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Similar-crappet til last.fm fungerer bare på mindre kjente band. Ved populære band så nevner den bare andre populære band i samme sjanger som ikke nødvendigvis deler noe særlig likheter...

6666853[/snapback]

det er jeg klar over, men med tanke på at mine kunnskaper angående system of a down er heller begrensede, var last.fm det beste jeg kom på. det er jo i det minste bedre enn ingenting..

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
PS.

Roxette og Gyllene Tider eier alle, spesielt i sommermånedene.  :thumbup:

6665669[/snapback]

Ta deg en stor og saftig bolle. Supermanfanatikere altså.

 

6666064[/snapback]

 

How rude. De som følger med i svingene vet at jeg ikke er supermannfanatiker, men Spider-Man fanatiker :cool:

 

Ingen sommer er komplett uten Joyride, The Look, Sommartider, Når vi två blir en, Fading Like a flower og ikke minst How Do You Do.

 

Mannen som er et popgeni som få andre;

 

roxette_05.jpg

 

Her avbildet med en av de bedre kvinnelige vokalistene i Europa (Marie Fredriksson). Per Gessle er hjernen bak en haug med hits både på 80 og 90 tallet. Det er ikke til å kimse av. Såfremt man ikke er allergisk til pop så kommer man ikke utenom at Per Gessle kan det å lage god musikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...